T50 – novi supermodel sa V12 motorom

0
65

T50 je novi supermodel sa V12 motorom, a reč je o kreaciji Gordona Mareja koja je “logični naslednik” njegovog legendarnog McLarena F1 iz 1992. godine. Automobil je predstavljen u fabrici u Sariju gde proizvodnja počinje krajem sledeće godine.

Prema Marijevim rečima, T50 je “najčistiji, najlakši supermodel ikada napravljen i maksimalno je fokusiran na vozača”. Veoma je lagan, ima centralno smešten motor, karoseriju od ugljeničnih vlakana i tri sedišta. Ime je dobio po tome što Marijeva karijera kao automobilskog dizajnera traje duže od 50 godina.

Primenjena je poboljšana verzija tehnologije sa velikim ventilatorom kakva je prvi put upotrebljena u gran pri trkama na modelu Brabham BT46B u sezoni Formule 1 1978. godine. Za pogon se koristi atmosferski četvorolitarski Cosworth V12 motor čije crveno polje počinje na 12.100 obrtaja.

Automobil će u celosti proizvoditi kompanija Gordon Murray Automotive, koja je pokrenuta 2017. godine kao paralelno preduzeće uz Marijev dizajnerski studio, upravo kada se rodila ideja o razvoju T50.

Biće proizvedeno samo 100 primeraka T50, a svaki košta 2,36 miliona funti pre lokalnih poreza. Većina je već rezervisana, prvenstveno za kupce u SAD i Japanu, a svaki je platio depozit od 600.000 funti. Sledećih 750.000 funti se plaća kada automobil dobije detaljne specifikacije, a ostatak kada vozilo bude isporučeno.

Pogon je na zadnjim točkovima, a centralno mesto rezervisano je za vozača, kao u borbenom avionu. T50 je manji od Porschea 911 i lakši od Alpine 110. Retrovizori su mu zamenjeni kamerama kako bi se izbeglo proširenje vozila sa 1,85m.

Zadnjim krajem dominira ventilator prečnika 400mm zajedno sa ogromnim difuzorom. Tu je i izduvni sistem ogromnih dimenzija, a kompletan zadnji kraj je uređen da bi se osiguralo što bolje hlađenje motora. Ventilator se pokreće strujom na 48V, a zadatak mu je da razvije vertikalnu potisnu silu ubrzavanjem vazduha koji struji ispod automobila.

Ventilator, difuzor i par aktivnih aerodinamičkih elemenata zajedno stvaraju više vertikalne sile koja pritiska automobil nego bilo koji drugi sistem, a to najviše dolazi do izražaja u krivinama. Postoji šest aerodinamičkih režima. Auto i Braking rade automatski u zavisnosti od brzine i komandi koje zadaje vozač. Ostali su High Downforce, Vmax, Streamline i Test i mogu se izabrati iz kokpita. Vmax aktivira starter-generator sa dodatnih 30KS za dodatnu snagu u periodu od tri minute. Pri brzinama iznad 240km/h krovni usisnik pomaže da se proizvede maksimalnih oko 700KS.

Kabina je prostranija nego u modelu F1, a pristup vozačevom sedištu je olakšan jer je pod ravan. Instrumenti su analogni i relativno jednostavni, ali je kvalitet izrade na nivou najboljih švajcarskih satova.

Mari kaže da je T50 namenjen i vožnji po regularnim putevima i da zato raspolaže prostorima za predmete i prtljažnikom. Vozač na raspolaganju ima više režima za rad motora, koji su pogodni za sve različite situacije.

T50 je težak samo 986kg, menjač je manuelni sa šest brzina, a delo je kompanije Xtrac. Svaki deo vozila, od karbonske šasije i karoserije do menjača i motora dizajniran je sa idejom da se što više uštedi na težini. Vozačevo sedište sa karbonskom strukturom teško je samo 7kg, suvozačka sedišta teška su po samo 3kg, a motor je lakši za 60kg od jedinice iz modela F1 koju je napravio BMW.

OSTAVITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here