PDA

View Full Version : Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI Exclusive


Soko
7th October 2009, 15:18
Posto sam odustao od lizinga o kom je bilo reci u ovoj temi (zbog raznih razloga):
[Only registered and activated users can see links]

jedino je preostalo da kupim nesto polovno jer sa budzetom kojim sam raspolagao nije mogao da se kupi nov auto dovoljno velik za moje potrebe.

U igri je bio Renault Scenic, Xsara Picasso, Ford C-max i Corolla Verso. Jos pre nego sto sam poceo da razmisljam o lizingu isao sam da gledam i nekoliko Megane i Laguna karavana, Zafira, Meriva, Focusa, Roomster-a... i tako se izbor sveo na ova 4 modela. Pre mesec dana sam imao planiran put na obuku u Ceskoj pa je ideja bila da posle obuke produzim u Nemacku i tamo nadjem nesto od toga. Gledajuci autoscout i mobile Ford i Toyota su otpali iz igre zbog previsoke cene. Ostao je Scenic i Picasso. Scenic je cca 500-1000 EUR skuplji od odgovarajuce motorizovanog i opremljenog Citroena slicne kolometraze. Valjda zato sto je noviji i atraktivniji model. Probao sam ovde i jednog i drugog i neke razlike u kvalitetu izrade nema. Picasso ima veci medjuosovinski razmak i veci gepek (thanks AirJordan) a kako sam ga jos pre 2 godine sacovao i tada je ostao neispunjena zelja, izbor je bio lak - Picasso.

I tako, spremajuci se za put saram po sajtu polovni automobili i vidim u Mrcajevcima se prodaje jedan francuz, 2004. godiste (restyling model) 2.0 HDi, Exclusive oprema. Cena 5600 EUR. Hm, skuplje cca 1000 EUR nego sto se takvi prodaju u Nemackoj. Pozovem coveka, pitam da li je spreman na dogovore o ceni? Kaze dodji, pogledaj kakav je pa cemo da vidimo. Razmisljam, tu mi je "pred nosom", 2 sata voznje. Ako malo popusti sa cenom doci cu blizu cifre koliko bi me kostao i da ga sam vozim iz Nemacke. Odem da pogledam - stvarno lepo sacuvan. Ne zvecka, ne skripuce, motor ne grokce kao potroseni dizeli. Detaljno sve pregledam, nema znakova da su tapacirunzi skidani, sve radi..... uradjen veliki servis na 121k, presao "dovoljno". Prednji branik je negde prislonjen, od 3 donja plasticna nosaca 2 su slomljena. Na limu iznutra i zazorima krila i haube nema tragova rada i havarije. Ako je radjeno nesto, uradjeno je savrseno (potvrdjeno posle pregledom kod limara). Nema kljuca sa daljinskom komandom - kaze bio je na lizingu i korisnik nije vratio kljuc. Nekad se desava da mu postom posalju kljuc posto stalno kupuje od iste kuce (link naknadno). Ima kompletna uputstva, serv. knjizicu, kolica u gepeku i kutiju sa dizalicom u r. tocku (ovo zbog tudjih iskustava - na placevima se cesto nude bez iceg pa cak i bez zadnje daske)
Sve u svemu, svidja mi se stanje auta, svidja mi se oprema ali cena....
Cena: da ne duzim pricu, nadjemo se na 5000 posto nema kljuc i branik mora na lepljenje nosaca, uz njegovu obavezu da mi obezbedi kupoporodajni ugovor i da plati "popravku" kilometar sata.

Da sam ga vozio iz Nemacke, kostao bi me toliko, uz rizik da izgubim 3 dana trazeci i da, ako nesto ne bude u redu, nemam kome da se na....bem mile ..... Kod ovog lika sam bio kuci pa ako dodje do toga uvek mogu da mu porazbijam soferke na autima u dvoristu.

Dakle, auto je kupljen, morao sam da idem na Batrovce da napravim granicnu prijavu na moje ime - kostalo me oko 2000 din. usluga speditera. Prilozio sam fakturu od 3900 EUR i posto je auto presao "dovoljno kilometara", carina je prihvatila tu vrednost. Na tu osnovicu carina i PDV se oko 1350 EUR (morao sam da promenim 1400 EUR zbog razlike u kursu). Usluga speditera me kostala nesto skuplje (200EUR, inace je 150) ali zauzvrat je garantovao da nece biti problema sa fakturom (kao sto ih i nije bilo).
Na kraju balade, auto je kostao 6.900 EUR registrovan. Zadovoljan.

Rezime:
Xsara Picasso 2.0 HDI Exclusive
-proizveden 15. 9.2004, prva registracija 24.11.2004
-metalik siva boja
-alu-felne 15"
-svetla za maglu
-centralna brava sa daljinskom komandom
-el. podizaci na svim vratima
-automatska klima
-tempomat
-komande muzike i borda na volanu (tacnije iza njega)
-kozni volan i rucica menjaca
-servo
-ABS, ESP, ASR
-volan i sediste podesivi po visini
-pozadi 3 nezavisna sedista pune velicine, na sinama i podesivog naslona
-6 vazdusnih jastuka (valjda, nisam ih brojao)
......

Prvi utisci:
auto je dosta veci nego sto izgleda. Iza sedista vozaca povucenim unazad ima dovoljno mesta za osobu moje visine (188cm) i jos oko 5 cm ispred kolena. Prednja konzola je jako duboka i vetrobran je neuobicajeno daleko. Zbog visine krova unutrasnji ambijent deluje bas prostrano. Uopste nemam osecaj da sedim u autu vec u nekoj pokretnoj sobi. Moj stariji klinac od skoro 6 godina bez problema uspravno stoji unutra. Sedista su tipicno francuski meka i siroka. Vrlo udobna ali bez nekog bocnog oslonca. Vidi se da nije planiran za obaranje rekorda :) Ali zato su nasloni za ruke savrseno postavljeni pa je pravi merak fino se zavaliti i uz laganu muziku kruzirati okolo. Gepek je stvarno ogroman. I sa svim sedistima a kad se izvadi jedno ili sva :eek:
Preglednost unapred ometa debeli A stub podeljen na 2 dela. Vrlo cesto primetim da se pomeram napred nazad i "zavirujem" iza stuba. Mozda cu vremenom steci osecaj gde i kako gledati ali zasad mi smeta. Unazad, zahvaljujuci izdasnim i preglednim retrovizorima i velikim staklenim povrsinama se sve vrlo lepo vidi tokom voznje. Jedini problem mi, zasad, pravi neuobicajeno zakosenje zadnje sofersajbne pa nikako da "osetim" koliko jos mesta ima iza. Ali popravljam se.
Organizacija i ergonomija unutrasnjeg prostora je jako dobra. Komandama se lako pristupa i logicno rukuje. Postoji gomila pregrada po vratima, ispod sedista, u duplom podu za sve one sitnice koje cetvoroclana porodica navuce u kola. Prednja kutija (kako novinari vole da kazu "pregrada za rukavice", mozda Jetijeve rukavice) je hladjena - pametno.
Centralno postavljena kontrolna tabla mi je u pocetku delovala cudno. Stalno sam je trazio iza volana. ALi posle par dana vise nema problema, Cak mi se i svidja mesto jer je visoko podugnuta i vidim je krajem oka i da ne skrecem pogled sa puta a ispred vozaca i suvozaca opet ostaje prostor veci od stola u nekim kaficima. Ne svidja mi se pozicija prekidaca za zatvaranje zadnjih stakala i mislim da se nikad necu navici. Deluje mi kao da nisu ni planirali da stavljaju podizace pozadi pa kad su morali strpali su ih levo od volana, pored potenciometra za podesavanja farova. Ili sam ocekivao nemacku organizovanost u autu koji nosi ime slikara koji je bio sve, samo ne organizovan :D
Rucica menjaca je kratka i visoko postavljena, na domak naslonjene ruke. Lako i meko ide ali mi je malo neodredjena pri prelazu izmedju prva 2 reda (1-2 i 3-4). Desava mi se da pokusam da krenem 3.-com

Nastavak veceras. (sa slikama, nadam se)

zmaj
7th October 2009, 16:27
Preglednost unapred ometa debeli A stub podeljen na 2 dela. Vrlo cesto primetim da se pomeram napred nazad i "zavirujem" iza stuba. Mozda cu vremenom steci osecaj gde i kako gledati ali zasad mi smeta. Unazad, zahvaljujuci izdasnim i preglednim retrovizorima i velikim staklenim povrsinama se sve vrlo lepo vidi tokom voznje.


Ovo zagledanje i namestanje je svojstveno za korektne vozace. Imao sam priliku da se vozim sa ljudima koji kazu, nista ne vidim od ovog stuba i voze kao da su videli sta je iza njega.

Super je to cena. Prosto neverovatno kako padaju cene novih i polovnih automobila. Kupio si za 5000 EUR auto koji je pre pet godina kupljen za 25 hiljada (verujem da je i skuplji bio od toga). Sokantno za svakoga ko kupuje nov automobil danas. Za mene sigurno.

Odlican izvestaj. Meni je taj Picasso najlepsi od svih MPV masina, izuzev Turana. U klasi iznad mi se jako dopada SMax. Cestitam na kupovini i sa srecom u eksploataciji. Nemoj da ga lozis ko sto si onog nesrecnog sluzbenog Svifta, nece da izdrzi francuz mnogo takvog tempa :)

VIP
7th October 2009, 19:46
Cestitke i od mene i da te lepo sluzi :) Aj da sacekam ostatak price da bi postavio vise pitanja. Dosta si napisao, ali ne vidim odakle je uvezen? Neces raditi veliki servis?

Heinz
7th October 2009, 22:12
Reče čovek da je slavuj iz Mrčajevaca, pardon, Francuz :)

Air Jordan
7th October 2009, 23:12
Čestitam na kupovini. Izuzetan izbor, mnogo daje za uložene pare. Skoro simetrični dizajn je i danas veoma interesantan. Još je i enterijer u nesvakidašnjoj bakarnoj boji. :) Baš ću pratiti ovu temu da vidim kako će dugoročno da se pokaže, trebaće i meni u skorije vreme neki prostran auto.
Zmaj spomenu cenu novog Picassa. Ne znam koja je ovo firma, ali evo kako izgleda cenovnik za Picasso:
[Only registered and activated users can see links]

zmaj
8th October 2009, 00:23
Zmaj spomenu cenu novog Picassa. Ne znam koja je ovo firma, ali evo kako izgleda cenovnik za Picasso:
[Only registered and activated users can see links]

Okej je to cena. Al problem je što je taj auto kupljen kao aktuelan. Treba gledati C4 Picasso.
[Only registered and activated users can see links]

Soko
8th October 2009, 20:03
Nista od slika ni od nastavka veceras. Zaglavio na decijem rodjendanu, jbg, odraslo se.

Da, uvezen je iz Francuske. Ostao sam duzan link kuce gde je kupljen: [Only registered and activated users can see links]

U pitanju je aukcijska kuca koja prodaje vozila i gradj. masine pretezno vracene sa lizinga. Dobra stvar je sto lizing kuce zahtevaju redovno odrzavanje i ogranicavaju kilometrazu (tj. enormno naplacuju prekoracenje) a losa stvar je sto vecina firmi koristi lizing (mada na zapadu i fizicka lica u istoj meri).

Veliki servis je radjen nedavno ali cu ga svakako uraditi ako majstor bude imao imalo sumnje u stanje kaisa i remenica. Samo sada ne mogu, na rezervi sam. Jos nisam prodao stari auto i ovog cu odvesti prvo na pregled. Ako bude potrebno menjati nesto, prvo cu se na.bati majke prodavcu a za to vreme vozicu stari dok ga ne prodam ili se ne oporavim finansijski. Ne ostaje mi se skroz bez para sa bebom od 3 meseca.
Cini mi se da mi u narednih 10-20k sleduje i set kvacila. Sad je jos uvek sve dobro, ne kliza, ne cuje se lezaj ali mi se cini da mi kvacilo ne ide bas skroz glatko. Ne zapinje, da se razumemo, ne trese kad krece, jednostavno ne ide skroz glatko i meko "kao kroz slag" nego kad ga pritiskam i pustam imam osecaj pod stopalom kao da na par mesta predje preko sitnog peska, ne znam kako bi objasnio drugacije, tesko se i primeti ako se bas ne skoncentrises na to. A tvrda pedala je obicno znak za zamenu seta. CIni mi se da je moja krenula tim putem, a mozda i umisljam.

Nasao sam jos jednu stvar koja mi smeta - zavrsetak auspuha. Zbog oblika zadnjeg dela cev auspuha je najistureniji deo a zna prilicno da se ugreje. Otvorite zadnja vrata, nagnete se da dohvatite nesto iz gepeka i eto neprijatne opekotine. Sledeci put ce da radi brusilica istog trenutka :(

Evo jedan filmic da se malo zabavite do sledeceg nastavka:

[Only registered and activated users can see links]

VIP
8th October 2009, 20:14
E pa tajko, i po ovom video snimku se vidi koliko si odrastao. Skroz si promenio ugao gledanja automobila :) Nema nista o performansama motora, samo o zapremini putnickog i prtljaznog prostora i rasporedu. U svakom slucaju svidja mi se sto smo kupili dva francuza koji su nebo i zemlja jedan spram drugog. Svakako cemo saznati koliko su dobri ili losi.

Soko
9th October 2009, 10:04
PA nista, ako ti nekad zatreba prevoz auta na slepu javi dan ranije da povadim sedista - nema smisla da vozim sa otvorenim gepekom :D

VIP
9th October 2009, 21:51
More, kad ga jos malo picnem imam samo da :singing: , a ti trpaj kutije :)

Air Jordan
14th October 2009, 20:44
[Only registered and activated users can see links]

Soko
25th June 2010, 15:52
Evo posle vise od 6 meseci da obnovim pricu.

Slike? Slike sam zaturio na nekom flesu. Izgubio sam kabl od fotoaparata a citac kartica nemam. Nosio sam karticu na posao i prebacio slike preko laptopa na fles. E jos samo da ga iskopam.

Dakle - utisci, troskovi, problemi:

Auto je posle kupovine isao na pregled ali posto majstor nije hteo da kaze nista o stanju kaisa (razumem ga, nece odgovornost) odlucio sam ga ipak zamenim. Znajuci sta se sve i kako uvozi u ovu zemlju, narucio sam delove iz Nemacke. Gatesov set sa kaisem, vodenom pumpom i spanerom kaisa kompletan kostao 140 EUR. Nisam hteo da cimam ljude da se mlate sa odbijanjem poreza inace je to moglo da bude oko 115-20 EUR. U principu, sve to da sam kupovao ovde kosta isto s tim sto sam ovako siguran sta sam kupio.
Klinasti kais i njegove spanere po savetu majstora nisam kupovao, dok ne rasklopi sve i vidimo kakvi su. To moze i ovde brzo i lako da se kupi.

Kad je sve povadio i rasklopio majstor je zakljucio da veliki servis jeste radjen ne tako davno i da je stavljen originalni Gates-ov kais koji je mogao i da ostane, ali da su vodena pumpa i spaner neki no-name. Ipak je dobro sto sam to zamenio.
Klinasti kais i njegovi spaneri su bili u redu pa njih nismo menjali.
Rezime:
- zupcasti kais - ceo set: 140 EUR
- filteri i ulje : oko 40EUR
- ruke: 50 EUR

Sve ukupno 230 EUR.

Zimu sam pregazio na gumama koje su dosle sa njim - letnje Michelinke, ni dobre ni lose - taman za zamenu. Jbg, znam da sam trebao da kupim zimske ali u prvo vreme nedostatak para, pa posle nedostatak vremena da se bavim time pa na kraju i nedostatak zeljenih guma ucinise da skoro docekam prolece. E pa kad je vec tako, krajem zime sam kupio nove letnje a zimski set cemo za sledecu zimu.
Kupio sam Fulda Progresso 185/65/15H za oko 6.000 din sa montazom. Mogao sam da uzmem za oko 800 din jeftinije sa T indeksom ali necu da razmisljam. Platio sam ih preko racuna firme i odbio PDV tako da me cela akcija izasla oko 21.000 din.
Gume su odlicne za te pare. Ne cuju se do nekih 130-140 a tad vec strujanje vazduha postaje ozbiljno tako da ih preko toga i ne cujem. Na mokrom drze savrseno za ritam kojim je ovaj autobus udobno voziti. Na autoputu sam terao do 170 po kisi i nisam osetio bilo kakvu nesigurnost. Preko toga je previse i za ovaj HDI a za moje klince u kolima .
Posle nekih mesec dana voznje na prednjoj desnoj gumi se pojavila plitka linija, kao pukotina u visini gde pocinju kramponi - ramena i to po obimu u duzini od nekih 25cm. Uopste nije strasno, tesko se i videlo ali necu da vozim puknutu gumu kad sam platio novu. Reklamirao sam to, dosao covek iz Goodyear-a, uslikao, zapisao.... i posle nekih 2 meseca sam dobio novu gumu. Mozda jeste malo vise trajalo ali ni ja nisam bio dosadan.

Pred leto sam primetio da mi se ne ukljucuje klima. Konektor od zastitnog preosostata se razlabavio i prijavio gresku BSI-u (glavni racunar) koji je disablovao kompresor. Majstor to prsnuo kontakt sprejom, ucvrstio plasticnom vezicom i resetovao gresku. Sad radi bez problema. Cena: jedno toceno Lasko posle fudbala (da, sa mojim majstorom igram fudbal)

Evo od pre neki dan nesto klakce, lupka u prednjem desnom tocku. Juce sam bio na dizalici - vertikalni stabilizator balans stangle. Sad sam kupio 2 komada, zamenicu i levi posto ne verujem da je on mnogo zdraviji od desnog. Cena: 1.900 dinara za oba i videcemo koliko ce biti zamena.

Od kad sam ga kupio napravio sam oko 15.000 km. Jedan put do / po Italiji uglavnom auto-putevima prosecnim brzinama 140-150 km/h koji je odneo oko 3.000 km u periodu od 7 dana, jedan put do Doboja, uglavnom regionalnim putevima - oko 600 km, jednom do Jagodine, Kragujevca, Arandjelovca i jednom do Novog Sada i ostalo je svrckanje po gradu i blizoj okolini.
Prosecna potrosnja 7.6 lit/ 100km do 7.8 zimi kada po 10 minuta grejem kabinu zbog bebca. Po gradu trosi oko 8.5-9 zavisno od guzve. Na autoputu pri brzini od 130kmh trosi oko 7.5, pri brzini 140-150 to se popne na oko 8.5 ali zato na 160 i preko to glatko ode preko 11.5-12 l/100km. Pretpostavljam da je to zbog velikog ceonog profila i visokih bokova zbog kojih se i najmanji povetarac oseca na gasu.
Logicno, najmanje trosi na regionalnim putevima gde nema smisla voziti preko 120. U tom rezimu potrosnja se krece 5.5 do 6.5 litara.

Utisci o voznji i udobnosti su da vise nemam nameru da se vracam u niskosedeci auto. Jeste, sa ovim ce mi do Podgorice trebati 20ak minuta vise ali kad stignem, necu tih 20 min. provesti u istezanju ledja i kolena :) Ove pregradice i policice po autu su bas korisna stvar i nikad ih nema dovoljno.
Gepek je i prevelik za sve sto pakujemo u njega, a ima toga. Pre nekihmesec dana isli smo na mali izlet pored nekgo jezerca. Izvadio sam srednje zadnje sediste i pozadi ubacio:
- moj bicikl - ram 19", samo prednji tocak skinuo
- mali bicikl - tockovi 20"
- bastenski sto
- 3 bastenske stolice
- kolica za bebca
- rostilj
- svu ostalu sitnu opremu, tanjire, pice, case......

pri tom su svi imali pun komfor svog sedista posto to srednje koje sam izvadio klincima i ne treba, osim da skecu po njemu.

Uh, izgubih inspiraciju dalje da pisem, ako vas jos nesto zanima pitajte.

VIP
25th June 2010, 17:46
E nek' si se i ti konacno malo raspisao :) Drago mi je da te dobro sluzi iako si presao 15k za manje od godinu dana, cisto da malo ublazimo los imidz francuza.

Nazalost, automobili su na tih 120 i kusur hiljada i zamena nekih stvari je neizbezna. Nisi nista pisao u ulju koje koristis i kako stojis sa potrosnjom. Nismo u istoj kategoriji, ali evo moj zet vozi golf v plus 2.0 tdi 2006 godiste i neki dan mu se nakon 9k km od servisa upalila zuta lampica ulja. Potrosio mu je verovatno par stotina grama na tu kilometrazu long life castrola, pa je bilo neophodno doliti. Jesu li hdi motori bolji po tom pitanju od vw-a?

zmaj
25th June 2010, 22:01
E pa bas lepo. Volim da me razuvere sa polovnjacima. Činjenica da automobili u kojima se visoko sedi imaju svoj, kamionski, šmek. MPV kao kategorija ima posebne kupce,a velika većina njih (znam i za izuzetke) postaje ljubitelj samo zbog povećanja porodice.

Strašno mi se dopada to što si ubacio bajs u kola. Ako bude prilike voleo bih da probamo da ubacimo moj bajs. Ako uspe, eto ga auto za moju bolju polovinu - odma! Znam da sam otvorio gepek Suzukija SX4 i nasmejo se pošto tamo sa sve obaranjem sedišta u najboljem slučaju može da stane samo točak bicikla :)

Soko
25th June 2010, 23:13
Evo pohvatao sam kopije slike koje je moja zena odma stavila na fejs ;)
Originale jos ne mogu da nadjem.

@zmaj: na ovim slikama sam samo probao, ipak prednji tocak mora da se skine da bi se vrata zatvorila. Sediste nisam spustao.

@VIP: potrosnja ulja je nepostojeca. Kad sam radio veliki servis sipao sam Q8 mineralno 15-40 jer to ulje majstor diluje pa nam je bilo pri ruci. Posle 8.500km sam kupio Total Quartz 7000 Diesel, to je valjda polusintetika. Njega cu da promenim posle 10k.
Prvi put je sipano do nekih 2/3 od max, pri zameni je to bilo negde oko pola, mozda koji mm ispod. Racunam da je toliko isparilo. Videcemo kako ce stajati ovaj Total, zasad je tamo gde je bilo.

E, da! Zaboravih da napisem u prethodnom postu:

zimus sam menjao akumulator. Zaboravio sam da napisem jer se nisam mnogo potresao. Naime, jos letos sam cuo da anlaser ne vrti bas veselo i proverio sam akumulator. Fabricki, iz prve ugradnje! Samo sam cekao kad ce da odapne i naravno, izabrao je bas najhladnije jutro.
Kupio sam Blackhorse 72Ah. Prvi sledeci bolji je bio 50% skuplji. Za ove pare mi je dovoljno da radi i 2 godine. Sve preko toga mi je bonus.
Cena: 5200 din.

VIP
26th June 2010, 08:41
Bese noc kada smo se sreli na autoputu, a sada vidim da si nasao bas lepo ocuvan primerak. Sem toga, ovo je bas mnogo lima za ulozeni novac :)

Soko
26th June 2010, 09:35
Mislis kad nisi mogao da mi pobegnes na autoputu :bike: :evil2:

VIP
26th June 2010, 18:34
Ja ne bezim, ja iskljucivo napadam :)

paya
27th June 2010, 16:28
Soko, baš mi je drago da si našao tako dobro očuvan auto i da posle pristojne kilometraže sve deluje ok. Dobrodošao među vozače MPV-ova :). Istina, ti potvrđuješ zmajovu tvrdnju da se na MPV prelazi sa familijom. Ipak, kod mene je bilo obratno, 2 MPV-a pa onda familija :).

Što se bicikla tiče, ubacivao sam ja svoj stari bicikl i u Merivu (kao što Soko reče, mora da se skine prednji točak, pre svega zbog visine). Može i bez skidanja prednjeg točka ali onda mora da se položi. Odustao sam brzo od tih varijanti jer se izgrebe i isprlja unutrašnjost.

Zmajo, ako ti smeta vožnja na krovu, imaš opciju kuke i montaže nosača na kuku. Deluje kao dobro rešenje. Konačno, za povremene duže akcije (kao ti u Nemačku), skineš prednji točak, postaviš neke najlone, kartone, sunđere ili šta već i eto rešenja za unutrašnjost. Mislim da će tako stati u bilo koji auto sa zadnjim vratima od C segmenta na gore (ne uspravno već položeno).

Uostalom, ide lepo vreme, na kartingu nismo bili odavno, pa možemo da organizujemo test :).

Soko
28th June 2010, 11:33
Mislim da će tako stati u bilo koji auto sa zadnjim vratima od C segmenta na gore (ne uspravno već položeno).

Uostalom, ide lepo vreme, na kartingu nismo bili odavno, pa možemo da organizujemo test :).

"Thats the spirit"!! Nismo isli organizovano od 2009. Stvarno bi red bio da obnovimo tradiciju, samo da prodje ova sezona monsuna. Jbt, istrulismo do ovolike vode.

Polozeno sam ja stavljao 2 bicikla i u Ka ali onda nista ni od gepeka ni od zadnjih sedista. Ovde je bila poenta da se zadrzi funkcionalnost i komfor za celu porodicu.

bruyoni
28th June 2010, 23:47
A dimljenje? Jes našao šta nije bilo potaman?

Soko
29th June 2010, 00:35
Nope. Nismo se previse ni trudili. Na dijagnostici pokazuje dobre pritiske goriva, protoke na diznama, vazduh... svi parametri su dozvoljenim opsezima. A da mi rastura pola motora i trazi neku pukotinu na crevima (koje mozda i nema), niti imam vremena da mi auto toliko stoji niti hocu to da platim.
Potrosnja je u redu, snage ima a video si da zadimi samo pre turiranju u visoke obrtae sto me zasada i ne zanima. Retko ga i zavrtim toliko u svakodnevnoj voznji.

Soko
27th September 2010, 16:06
I eto prodje godina ko da je nije ni bilo. Ko u Yellowstonu, jbt.

Danas idem da produzim registraciju (u poverenju, istekla je u subotu)

Predjeno kilometara: 20.500 :eek: Kako, gde, nemam pojma. Danas sam nasao kopiju JCI-a i zabezeknuo se. Bas dosta.

U vezi izbacivanja dima pomenutog u prethodnih par postova. Da pojasnim: auto je pri razvlacenju do visokih obrtaja, negde pri kraju gasa (nemam obrtomer pa ne znam koliko je to tacno) izbacivao oblake dima. Nebitno da li je to u mestu ili u voznji.
Kao sto vec rekoh, parametri koje pokazuje Lexia su bili u okviru dozvoljenih. Neka dizna malo iznad, neka ispod ali sve su bile u toleranciji. Protok vazduha, goriva i sta se sve tamo vidi, isto tako. Posto sam retko bio u situaciji da stvarno koristim toliko gasa nisam se previse ni obazirao.
Ali, kad smo trebalo da krenemo na more (Grcka) nije mi dao djavo mira. Ipak treba da istera 700 kilometara u cugu dosta velikim prosekom. Injektori su nam se cinili najlogicnijim objasnjenjem a i lako su dostupni.
Kontrola, ciscenje i podesavanje (ima li tu sta da se podesava uopste?) sva 4 u "Servis za dizne" iz Zemuna kosta 40 EUR. Odnesem tamo i ispostavi da je potreban remont 2 injektora. Propustaju gorivo kad ne treba. Druga 2 su skroz u redu.
Celokupan racun:
- 150 EUR remont 2 injektora i ciscenje i podesavanje druga 2. Dobio sam i listice sa izmerenim vrednostima na nekom Boch mernom stolu.
- 280 din bakarne podloske injektora (70 din komad)
- 2000 dinara demontaza i montaza injektora.

Rezultat: nas 4oro u kolima i pun gepek i dobar deo kabine (a to nije malo stvari u Picasso-u), deo pored iskljucenja za Krusevac brzinom 170 kmh, uz takozvanu Mecku. To je ona duuuugacka uzbrdica na auto-putu. Do polovine uzbrdice brzina je spala na 150 i tako je izasao do vrha. Nigde dima iza mene.
Nekadasnja potrosnja pri konstantoj brzini od 140 kmh je sada skoro ceo litar manja: 7.7 lit po bordu.

Rezultat 2: za poslednje 4 nedelje predjeno 1200 kilometara. 90% vremena bez klime, 80% predgradje 20% grad. Dakle nije se bas stajalo u kolonama ali je stalno vozeno sa ubrzavanjem i kocenjem, 2-3-4-retko 5 stepen.
Prosecna potrosnja je sa nekadasnjih 7.5 (pre remonta injektora) spala na sadasnjih 6.8. Ogroman napredak ako mene pitate. Nisam pravio racunicu ali mislim da cu do Nove godine povratiti pare za popravku samo kroz razliku u potrosnji.

Auto i dan danas ide jednako kao i pre godinu dana. Prestize, lezi, prima gas. Cak sam se navikao na ponasanje pa jednu test krivinu izmedju Zeleznika i Sremcice, gde probam svaki auto, prolazim sa 5 kmh manjom brzinom nego sa bivsim sluzbenim Swiftim. Jeste, visoko se sedi i dosta se oseca naginjanje ali nema nikakakve nesigurnosti. Unutra nista ne skripi, ne zvecka, sedista su jednako meka, siroka i bez bocnog drzanja :) Od povratka sa mora kod majstora samo idem kad ga vracam sa fudbala (kuc, kuc).

Dakle suma troskova prve godine:
- veliki servis.................. 230 EUR
- vertikalni stabilizatori..... 20 EUR
- popravka kontakta klime. 5 EUR (tura piva posle fudbala)
- nove gume................... 200 EUR
- remont injektora ........... 170 EUR
- zamena ulja i filtera (2x).. 65 EUR (tu je negde)
- registracija.................. 250 EUR (valjda sa ovim kursom izadje toliko)

Sve zajedno: 940 EUR.

Kada uzmem da je u to ukljucena i registracija i redovno i vanredno odrzavanje, mislim da nije puno. Ocekujem da ce narednih 20.000 km kostati dosta manje. (bez guma, bez velikog servisa, injektora)
Za kvacilo sam se ocigledno prevario u prethodnim porukama. Rekao sam da ocekujem simptome u narednih 10-20k kilometara. Simptoma jos uvek nema mada i dalje sumnjam da ce isto ovako izdrzati i narednih 20k. I ako stigne na red to ce biti 150 EUR. Na to sam vec spreman.

VIP
27th September 2010, 20:27
Lopuzo nijedna, a gde je akumulator tu? :p

Salim se, drago mi je sto te dobro sluzi, ali vidis kod dizela bez ciscenja tih dizni izgleda ne moze.

Te tvoje fulde su letnje, sta cemo za ovu zimu? :) Ti imas celicne felne?

Soko
27th September 2010, 23:44
Eh, da, akumulator. Stalno mi izmice valjda zato sto sam ga otpisao odmah po kupovini auta. Nista, dodaj i njega u racunicu.

Gume? Pa sta cemo. Kupicemo zimske. Nego sam ja u glavi razvio neku teoriju da su uvoznici navukli lagere cekajuci ovaj novi pravilnik a da ce vecina kupaca posle Mrkine odluke odloziti nabavku za minut do 12, kako je vec tradicija. Cekam da ih uhvati panika i da krenu sa akcijama.
Inace, nemam drugi set felni. To je najbolja varijanta ali mi se ne daje 30 eura po komadu za polovne. Ako negde iskoce neke povoljne, celicne, kupicu. Ako ne, nista stavicu na ove aluminijumske.

Registracija: 24.200 ukupano. Dakle 230 EUR.
Videh u nekoj temi (mozda i nije na ovom forumu) da se pominje poskupljenje tehnickog pregleda. Ja platih jeftinije nego prosle godine - 1450 dinara. Inace, tehnicki i dalje rade po starom: malo pregled trapa, kontrola broja sasije, pregled signalizacije, valjci i teraj. Sad se setih da broj motora nisu ni gledali. Da li je to po novom pravilniku ukinut broj motora ili ih je samo mrzelo da gledaju? Novu prvu pomoc mi nisu trazili da vide niti bilo sta od obavezne opreme. Sondu u auspuh ne stavljaju. Pitao sam ih da ga svejedno premere jer me zanima sta ce da pokaze posle remonta injektora. Kazu da i ne znaju koliko je ispravna tj. koliko je tacno to sto pokaze :( Ili ih je opet mrzelo?

navic
28th September 2010, 12:18
Sondu u auspuh ne stavljaju. Pitao sam ih da ga svejedno premere jer me zanima sta ce da pokaze posle remonta injektora. Kazu da i ne znaju koliko je ispravna tj. koliko je tacno to sto pokaze :( Ili ih je opet mrzelo?

Ja sam pre desetak dana bio na tehnickom i uredno su mi izmerili...rece covek "0.04, nije lose, dozvoljeno je 4.5".

drkis
8th October 2010, 14:23
Pozdrav vlasnicima Xsare Picasso. Vlasnik sam ovog automobila godinu dana, a tek skoro sam posetio ovaj forum i vidim da ima dosta da se sazna o njemu i dosta korisnih stvari da se pokupi.
Generalno, nisam imao problema sa autom( hvala Bogu) i prezadovoljan sam onim sto nudi. Citajuci Vase postove, vidim da smo tu negde sa upotrebom, amortizacijom, potrosnjom i utiscima o ovom automobilu.
Ipak, pre neki dan sam se malo iznenadio, da ne kazem razocarao. Naime, sedajuci na mesto vozaca primetio sam da mi je sediste malo "upalo" i da sam nize nego obicno. Kad sam zavirio ispod video sam sta je u pitanju. Naime, zicana resetka koja drzi sediste odozdo je ispala na dva tri mesta iz svojih rupica na obodu sedista, i to je bio razlog mog "propadanja". Nista strasno, pomislio sam, skinucu sediste i vratiti resetku na mesto. Ali tu nastaje problem! Ne postoji nacin da se skine sediste, ili ga ja nisam nasao.Posle sat vremena uzaludnih pokusaja, otisao sam kod majstora, koji takodje nije nasao nacin da izvadi sediste iz sina! Postoji nacin da se ono podigne pozadi i nagne napred sto dozvoljava prilaz akumulatoru, ali to ide sa sve sinama i ne moze se skroz izvaditi iz njih.
Da li je moguce da sediste ne moze da se izvadi iz sina i izbaci napolje?
Na kraju smo problem resili tako sto smo ga odsrafili iz sasije i zajedno sa sinama i celim postoljem izneli napolje. Resetku sam vrati na mesto i ponovo zasrafio sediste.
Sad je sve ok, ali me stvarno iznerviralo sto nisam nasaonacin da to uradim mnogo elegantnije.
Jel neko od vas probao da izvadi sediste i kako je to uradio? Trebace mi to na prolece, kod detaljnog ciscenja i pranja automobila.
Pozdrav

Soko
9th October 2010, 09:13
Hvala na pozdravima. Ja sam zasad jedini na ovom forumu tako da mozes i u jednini da govoris :D

Iskreno, nisam imao potrebe za tim. Jesam skidao desno sediste jer mi se prosuo neki jogurt pa sam hteo da to detaljno ocistim da mi ne smrdi. Isto tako mora da se odpusti od sasije i izvadi sa sinama.
Druga stvar, ja ne znam da na bilo kom autu sediste moze "elegantno" da se svuce sa sina bez alata i znanja tako da to i nije stvar zbog koje se treba razocarati.
Naprotiv, ja bih se silno razocarao kad bih ga gurnuo skroz nazad a ono samo spadne ili, kad auto vozi moja zena, povuce sediste skroz napred pa me zove da ga namestam nazad na sine.

Heinz
9th October 2010, 10:47
Mora da postoji graničnik.

drkis
9th October 2010, 16:15
Na svim kolima koja sam imao do sad postojao je granicnik na kraju sine, tako da sediste ne moze da prokliza. Samo ga podignes i svuces ga! Znaci ovde se ipak mora odsrafiti iz sasije.
Nema veze, nisam se bas toliko razocarao, a i kad sam se juce provozao malo do planine(Divcibare), uzivajuci u svim blagodetima voznje ovom krstaricom, zaboravio sam vec na to!
Pozdrav

Soko
21st December 2010, 14:13
Samo da prijavim da smo jos zivi, zdravi i pravi :D
Vidim VIP u njegovoj temi svako malo ponesto napise pa mi prosto neprijatno.

Autobus ide i dalje, slusa i ne buni se. Trazi povremeno novo ulje, po neki filter....
Jos nije dobio zimsku obucu. Posto ga je zena malo grebnula kupili smo joj jednog Yuga da na njemu trenira.
Tako Picasso ostade u sandalama i ovu zimu :)

cusbra
14th February 2011, 19:56
veliki pozdrav svim ljubiteljima picassa!
naime,zbog prosirenja porodice opredelio sam se da punto 1.3 multijet dizel zamenim nekim monovolumenom a knjiga je na kraju spala na jedno slovo-citroen xsara picasso 2.0 hdi
intresuje me na sta treba obratiti paznju kod kupovine posto mi napunise glavu da je odrzavanje astronomsko...
unaped hvala

Soko
21st February 2011, 09:48
Jutros prvi problem za ovih 1.5 godinu koji me je zabrinuo. Otkljucam auto kad tabla izgleda ovako:

[Only registered and activated users can see links] 338162

Dok je ovo slikano motor je radio. Ugasim - upalim, ma ista stvar. Probam gas - normalno, migavce, svetla, brisace, maglenke.... sve ok. Radio svira normalno samo svakih 10 sekundi ispusta neki cudan beep i ne rade komande ispod volana. Tempomat radi.

Posto sam vec kasnio na posao, krenem ovako. Nije mi daleko posao i znam da retko kad auto postigne radnu temperaturu pa se nisam plasio da cu ga pregrejati. Dovezem se bez problema, cak se usput oglasio "beep" kad auto predje na rezervu goriva. Prvi i nadam se jedini put da sam mu se obradovao :) Znaci da u pozadini sve radi samo tabla to ne prikazuje.

Kad sam stigao, parkirao ga i ostavio 15-20 minuta. U medjuvremenu se resetovao BSI i sada je sve normalno - jeeee!!!!

Popodne zovem majstora da mu opisem ovo mada sumnjam da ce ista pametno moci da uradi tj. da ce uopste prihvatiti da ganja gremline.

VIP
21st February 2011, 20:26
Nisam navijacki raspolozen :) ali neko moje iskustvo je da gremlini retko nestaju. Obicno ovakve pojave postaju sve frekventnije. Mene iritira sto gomila kvarova na elektronskim komponentama nije tipa radi/ne radi vec postepeno prestaje da radi, odnosno malo radi, malo ne radi :rolleyes: Mene to licno dovodi u rizicnu situaciju da odlazem popravku sto ce mi se kad tad obiti o glavu.

bruyoni
21st February 2011, 20:40
Pošto vitalni parametri ne svetle, treba proveriti sa običnom ELM dijagnostikom, idealno kad se to desi, dal se ti parametri šalju u komp tj dal se mogu očitati na laptopu. U principu može biti nešto jednostavno tipa razlabavili se ili oksidirali kontakti na putu do table, malo ih naprskati WD-om, prebrisati i uštekati-ištekati dva tri puta da se očiste i radi. Teža stvar je da je došlo do hladnog lema, ako je to slučaj onda nastaje gimnastika...

bucho87
25th March 2011, 02:46
Pozdrav svim ljubiteljima picassa a i ostalim ljubiteljima cetvorotockasa...
Da li neko zna kakv je motor 1,8 16v na pomenutom modelu,kako se pokazao i
da li je skup za odrzavanje,kakva mu je potrosljnja i td.?
Interesuje me jer imam ponudu da kupim jednog lepog picassa sa tim motorom,pa ako neko ima iskustva bio bih zahvalan na odgovorima...:)
Hvala.

aleksandarsbg
31st March 2011, 17:43
Pozdrav svima. Za pocetak evo uputstva. Ima tu stvarcica za koje nisam ni sam znao

[Only registered and activated users can see links]

aleksandarsbg
1st April 2011, 21:51
Odrzavanje i nije nesto skupo. Recimo mene je veliki servis izasao oko 20.000 dinara plus ruke 5000 din.

Zemunac
24th April 2011, 17:23
Pozdrav za sve ....evo i ja sam nabavio jednog 2.0 HDI i naravno potrazio info i nasao vas...:) aleksandre dosta si mi pomogao onim linkom jer sam se pogubio gde se sta nalazi. Imao sam punta 1.2 elx i sada kada sam kupio picassa ko da sam seo u autobus....prezadovoljan sam prvim utiscima ali sam jos uvek zbunjen sa dosta inovacija. Nadam se da cu vas vidjati ovde da razmenimo iskustva...

xnikolax
5th May 2011, 16:12
Ja sam novi ovde, pa da napišem nešto novo...planiram ovih dana da pazarim 2001. godište, benzinac, prešao 120.000 (+ 30.000 kako kaže gazda), dobar motor, dobra limarija sem par ogrebotina, što je normalno, pa eto kad se završi biće slika i utisaka u porodici...

Zemunac
5th May 2011, 17:11
Lepo ajde da vidimo....nema skoro nikoga na ovom delu foruma.....:)

xnikolax
14th May 2011, 10:53
Doduše nije 2.0 hdi, ali nema veze-xsara picasso je. Pala je pre 2 dana:D. Auto je 2001. godište, motor 1.6 8v, prešla oko 113000 km, siva metalik-limarija ok, majstor kaže da odavno nije video tako suv motor, menjač, dole isto u redu...posle juga, kao da sam ušao u raketu..sreća pa znam i nešto po engleski inače bi' morao prevodioca da povedem za bord...za sad zadovoljan, i više od toga..biće slika kad ga overim negde

Zemunac
14th May 2011, 13:05
extra si prosao....ja sam u kanalu meni pukla glava na motoru...aaaaaaaaaaaaaaaaaaa

bruyoni
14th May 2011, 13:12
hmmm proveri sistem za hlađenje pre svega vodenu pumpu a zatim se može i on isprati. Glava ne puca tek tako već ili od pregrevanja ili od prejakog stezanja.

Soko
14th May 2011, 13:55
1. Samo obrati paznju na potrosnju ulja.
Znam da su 1.8 motori iz tog perioda imali problem sa losim karikama ugradjenim u fabrici i da su svi redom brzo poceli da trose ulje. Ne znam da li to vazi i za 1.6 motor. U svakom slucaju nije zgoreg biti pazljiv u pocetku.

2. Pazi na brzinu ventilatora kabine. Nemoj da ga ostavljas na najvecoj brzini duze vreme.
Kod modela pre restylinga, stariji od maja 2004 - glavno napajanje tog el. motora je propusteno kroz kontakt bravu i kada se duze koristi dolazi do zagrevanja i na kraju topljenja uloska kontakt brave. Posle su izbacili fabricki upgrade kit koji to glavno napajanje propusta kroz pomocni rele. To moze i iole obucen auto elektricar da ti uradi.
Kod restyilnga su to ispravili.

xnikolax
14th May 2011, 14:33
Hvala na savetima...ipak ova država nije skroz otišla uočin'

Zemunac
14th May 2011, 18:02
Ma motor je vec napolju .....kada sam ga kupio sve bilo ok.....kada sam uzeo da uradim veliki servis primetili smo da trosi vode ali da ne mesa. Odneo glavu na hidro test i ustanovili da je glava cao....150e ode u vetar...od 300e ispade 500e veliki servis....to je kada se ne razumes u automobile a zaletis se. Na greskama se uci...sreca u nesreci...imaci sada full motor...:)

xnikolax
15th May 2011, 09:52
Glavu gore...mislim da će uloženo vredeti svaki dinar, pa i više od toga

Zemunac
15th May 2011, 10:41
ajde da vidimo za par dana sredjen motor....a posle mogu i da savetujem druge kako i sta....:)

Stole75
25th June 2011, 23:45
Pozdrav svima.Ja sam prošle godine uzeo Picassa 2.0 HDi 2001.god i posle jugića nemam reči.Uradio veliki servis i el.uložak brave pošto se istopio i ništa nisam još dirao od tad.Obzirom da nas ima 5,kad svi stanemo,klinke mogu pozadi da igraju lastiž.
Ko god uzme ovaj auto,neće sigurno pogrešiti.

webtee
31st July 2011, 15:28
Zdravo. Nov sam na forumu i potrebna mi je pomoc. Od nedavno sam vlasnik Citroen Xsara picasso 2.0 HDI 2002 god. Medjutim i pored toga sto sam pri kupovini poveo majstora (platio mu dnevnicu) cinjenica je da nisam bas najbolje prosao. Naime, prilikom kupovine auta pored uocenih nedostataka (napuko hladnjak) culo se "skripanje" kod zadnjih tockova za vreme voznje po neravnom putu. Na moje pitanje majstoru sta je to (majstor i ja smo isli zajedno u probnu voznju pre kupovine) on mi je odgovorio da to nije nista i da su to neki lezajevi koje je lako zameniti. Rekao mi je da je auto dobar i da mogu da ga kupim. Posto mi je ovo prvi auto do sada, resih da poslusam coveka racunajuci da on ipak zna vise od mene na tu temu. Medjutim od tada pocinje moja nocna mora. Posle samo nekoliko dana pored skripanja u toku voznje pocelo je da se cuje i lupanje. Zatim primetim da su zadnji tockovi skroz "rascepljeni" kao da se auto raskrecio, ako tako mogu da kazem. Sumnjajuci u strucnost doticnog majstora, auto odvedem na pregled kod drugog majstora. Covek kaze da je u pitanju neka torziona osovina i da je to nezgodan posao ali ce on resiti. Posle par dana odem po auto, skripanja i lupanja vise nema, medjutim primetim da je kod levog tocka auto spusten, tj stoji nakrivo. Vratim se kod majstora da reklamiram, ona ne prihvata gresku na sebe. Oteram ga dodjavola. Auto odvezem kod drugog majstora na preporuku svojih prijatelja i objasnim mu svoj problem. Covek se uhvatio za glavu i kaze ""sta su ovo uradili" ??? Kaze da treba zameniti neke "tuljke" i da ce on to srediti. Ostavim mu auto u nadi da ce konacno sve biti ok. Posle nekoliko dana dolazim po auto, pogledam ga i vise ne stoji na krivo medjutim zadnji tockovi su i dalje u odnosu na prednje malo "rasireni" i ne stoje pravo. Odmah reklamiram majstoru madjutim njegov odgovor je da tockovi kod zadnje osovine moraju da budu malo rasireni u odnosu na prednju i da je on uradio sve kako treba. Da se razumemo, nije to nesto drasticno ali jednostavno u odnosu na prednju osovinu vidljivo. Molim nekoga ko zna da mi kaze da li je to zaista normalno kao sto majstor kaze ili nije? Sta ja sada da radim? Takodje na dijagnostici je pokazano da je od 4 dizne jedna u plusu. Da li je potreban remont te dizne ili ne? Posebno me brine jer planiram odlazak u Crnu Goru? Molim sve postene ljude koji nesto znaju da pomognu, jer majstorima vise nista ne verujem.

Pozdrav

VIP
31st July 2011, 23:14
Znam da moj Saxo i recimo 206 boluju od boljke zvane zadjna osovina, ali nisam znao da je to slucaj i sa pikasom. Pitanje je koliko je ili u kakvim uslovima opterecenja prelazio km taj hdi.

Ja ti mogu preporuciti coveka u Bg koji radi reparaciju zadnje osovine kod francuza. Ako je isti slucaj i kod tebe, stradaju lezajevi na torziji, udje voda i napravi zlo.

Problem je jedino sto sam ja od tog majstora odustao, jer ga je nemoguce dobiti na tel. Mislim da radi odlicno, trazen je, ali radi sam i zbog toga je jedini nacin zakazivanja odlazak tamo, pa ako ga uhvatis mozes se smatrati srecnim.

Soko
31st July 2011, 23:50
U sredu cu ja autobus da vozim na sistematski pa cu da pitam koliko je normalan nagib zadnjih tockova. Ja, zasad, nemam problema sa lezajevima torzije i kod mene jesu malo nagnuti "u minus".
Inace, majstor kod kojeg odrzavam auto bas dosta radi remonte zadnjeg vesanja na Pugovima i Citroenima. Kad god sam bio tamo imao je po par rasklopljenih. Kaza da mu kolege iz celog grada salju aute i donose osovine na remont.
Koliko sam video, takav sistem zadnjeg vesanja imaju svi iz PSA grupe osim hidraulicara. Video sam vesanje i od 405/6, 309, 205/6, AX, Saxo, Xsara... svi imaju te problematicne lezajeve zadnjih ramena i poprecne torzione sipke.
Inace, sistem uopste nije los ili problematican. Jednostavno, lezajevi dotraju kao i bilo koji drugi. Narocito sto su ovi "bez odrzavanja", ne podmazuju se i ne diraju dok ne crknu. Rece mi majstor da postoji i opcija da se probusi rame i ubace mazalice i da to trajno resava problem jer se podmazivanjem isteruje prasina i voda.

Ja treba da menjam najmanje jedan nosac motora i spaner klinastog kaisa ili lezaj na remenici kompresora klime. Nesto promeni zvuk kad se ukljuci klima. Sta god se bude skidalo, preventivno cu zameniti i klinasti kais posto nije zamenjen kad je radjen zupcasti kais i njegovi spaneri. Videcemo sta ce jos cika doktor da pronadje. Bas odavno nisam menjao nista osim filtera i ulja. Za 2 nedelje idem na odmor pa da se spremimo.

webtee
1st August 2011, 00:00
Hvala vam na odgovorima. Videcu da slikam pa da okacim slike da to pogledate kako izgleda. U odnosu na prednje tockove, zadnji jesu malo u minusu. To me najvise i buni jer mi je nekako logicno da svi tockovi i na prednjoj i na zadnjoj osovini jednako stoje. Jel mogu da cujem neko misljenje oko ove dizne sto je u plusu. Hvala svima

webtee
10th August 2011, 17:39
Kako je prosao pregled auta? Da li mozda imas neko saznanje o nagnutosti zadnjih tockova?
Pozdrav

masnikosa
22nd August 2011, 13:22
Kako saznati dali auto,xsara picasso, poseduje ASR? Kaze vlasnik da ima ali...?

Soko
22nd August 2011, 14:14
Probaj sa VIN brojem ovde:
[Only registered and activated users can see links]

Trazi se registracija ali to ne bi trebalo da je problem.
Ne znam da li postoje modeli sa ASR-om a bez ESP-a. Ako ima ESP onda mora da ima dugme za iskljucivanje na tabli. Potrazi na forumu, Air Jordan je postavljao slike.

A mozes i prosto da odvezes auto na mokro ili na travu i probas da "potpises". Ako ima ASR na tabli ce da trepce zuta lapma sa uzvicnikom a auto ce ti "oduzeti" gas.

Ostao sam duzan informaciju oko zadnjeg trapa.
Zadnji tockovi treba da budu malo "u minusu" - narodski: raskreceni malo. Majstor nije znao da mi kaze koliko je to tacno jer njega to i ne zanima i nema cime da izmeri. Da li je potrebna zamena lezajeva ili ne on vidi kada digne auto i pregleda trap, ramena, torzione poluge...

Sto se tice mog auta, zamenjeno je:
- lezaj remenice na kompresoru klime - 1650 din
- klinasti kais, zamenjen na moje insistiranje inace majstor kaze da nema potrebe - cena za kais i ruke za ceo posao - 20 EUR tako da ne znam koliko tacno je cena kaisa.

Nosaci motora sada nisu menjani - on kaze da su svi u redu ali ja i dalje nisam zadovoljan. I dalje osecam "udar" u sedistu kada oduzmem i dodam gas. Verovatno cu krenuti redom da menjam jedan po jedan pa dokle stignemo.

bruyoni
22nd August 2011, 15:42
taj "udar" najverovatnije je nosač menjača (ako ga ima) ili onaj što stoji na dužim stranama bloka tj. onaj što sprečava uvijanje. Takođe može biti da ti je pukla neka opruga u lameli ili su baš oslabije pa se sabijaju do kraja

Heinz
22nd August 2011, 19:34
Ako imaš ASR mora da imaš i dugme za isključivanje.

navic
23rd August 2011, 14:43
^ Cek' a ako je ASR integrisan u ESP da li onda ide posebni prekidac za ASR?

Heinz
23rd August 2011, 19:23
Prekidač služi za slučaj da je poželjno proklizavanje pogonskih točkova. ESP ne radi prilikom pokretanja iz mesta.

navic
24th August 2011, 16:07
Znaci ipak mora da ima poseban prekidac za ASR ako postoji...

To me malo buni jer sa iskljucenim ESP-om se dobija isti efekat...ne oduzima gas i tockovi proklizavaju...

Soko
24th August 2011, 16:13
Ima logike. Dok auto stoji ESP nema sta da radi.

Tada radi samo jedan njegov deo - ASR. I kod Picassa se ESP sam ukljucuje kad predjes 40 kmh (ili 50, moram da proverim)

Heinz
24th August 2011, 16:31
Možda može na jednom prekidaču, sad ste me zbunili.

Soko
24th August 2011, 17:25
Kod mene postoji samo jedan taster "ESP off". On iskljucuje sve funkcije ESP-a ukljucujuci i ASR. Zato sam i napisao da ne znam dali uopste postoje modeli koji imaju samo ASR.
Proverio sam na snegu. Sa ESP-om auto ne moze da se okrene pod rucnom vise od 90 stepeni nebitno kojom brzinom pokusao. ESP selektivno koci prednje tockove i namesti auto da kliza bocno i vrlo brzo se zaustavi.
Bez ESP se vrti i preko 180, bogme i preko 200 stepeni ako prednji tockovi dobro uhvate tj. ako auto ne otkliza preko nosa.

Soko
26th October 2011, 10:40
Evo prodje i druga registracija.

Sve je kostalo ~28,000 din ukljucujuci tu i tehnicki i ovlastenje u opstini. Ocekivao sam bar 29 ako ne i celih 30k ali sam uz pecat agencije dobio tehnicki za 800 dinara a ni njihovu uslugu nisam platio. Pretpostavljam da imaju neki bonus od osiguravajucih kuca.
Sve je bilo gotovo iznanadjujuce lagodno i brzo. Overio ovlastenje u opstini, odneo papire i pare u agenciju oko 8:30 da bi me oko 10:30 zvali da podignem tablice.

Kao sto sam i predvidjao, sa Pikasom je ova godina prosla daleko jeftinije. Nije bilo nekih znacajnih vanrednih troskova, samo ulje, filteri, gorivo. Zamena klinastog kaisa i lezaj remenice kompresora klime je jedini kvar. Nice!!

Dakle, suma druge godine: 21.000 kilometara (drzim prosek ;) )
- ulje, filteri........................ ~120 EUR
- lezaj remenice................... ~ 15 EUR
- klinasti kais i zamena.......... - 20 EUR
- registracija, nove tablice..... ~285 EUR

Ukupno druga godina: 440 EUR

Ukupno, od kada je kupljen, svi troskovi osim goriva, predjeno 42.000 km:
redovno odrzavanje, nove gume, registracije:
1.430 EUR


Uzeo sam predracun za zimske gume, GoodYear UltraGrip8, sve 4 u dimenziji 185/65R15:
26.300 din
mene ce kostati: 22.300 posto kupujem preko racuna firme pa PDV odbijamo.

bruyoni
26th October 2011, 12:29
Uf pa to super cena za a tu gumu čak i sa PDV-om!
Da sam znao da ti se uglavim za dve ćaletu da kompletiram set.
Pusti na PM koja je radnja u pitanju

Soko
26th October 2011, 13:54
Daju 5% za online porudzbine.

[Only registered and activated users can see links]

Soko
26th November 2011, 10:04
Kad sam tek kupio ovaj auto nedostajao mi je obrtomer. Posle sam se navikao, stekao osecaj pa mi vise i nije bio potreban.

Sada sam ubacio novu igracku: ELM 327 Bluetooth + Torque aplikacija za Android. Kod nas moze da se kupi za oko 3.000 din. Ko hoce da ceka i porucuje iz inostranstva, moze da prodje sa 20ak evra.

Ima jos interesantnih programcica kao sto je aLap Recorder. Zasad tek istrazujem sta sve moze da se uradi sa ovim aplikacijama i mogu reci da sam prijatno iznenadjen.
BTW, sinoc sam preko telefona obrisao 2 greske iz BSI-a. Merenje ubrzanja, protok vazduha, pritisak turbine, gomila nekih napona, senzori vazduha, protok goriva, katalizator.....mrnjau. Prava geek igracka.
Jos kad krenem po komsiluku da resetujem greske .... biznis bre. :rolleyes:

[Only registered and activated users can see links]

[Only registered and activated users can see links]
[Only registered and activated users can see links]

Misha
26th November 2011, 10:13
Cek bre, kako povezujes motor sa telefonom?

bruyoni
26th November 2011, 10:21
Preko OBD-a gde ušteka ELM a onda se on poveže preko BT.
Opasnan lag ima spravica kod mene preko kabla na laptopu sve ide trenutno.

Misha
26th November 2011, 10:30
Aaaa, to me zanima! Doduse nisam neki ljubitelj androida, al svakako zanimljivo.

Soko
26th November 2011, 10:43
Da, video sam lag. To pripisujem bluetooth vezi. Sam blutooth moze da progura prilicno podataka ali mislim da ovde podaci ne idu konstantno vec ih osvezava samo 2x u sekundi.

Jbg, ako okacim laptop na soferku polomicu je od neku banderu:D. A na ovom androidu nema USB ulaza, tako da je ovo jedini kompromis.

Za Misu. Evo ih "drugari" :p

[Only registered and activated users can see links]
[Only registered and activated users can see links]

masnikosa
26th November 2011, 12:24
Gde se moze nabaviti to cudo? Moze i na pm. Koliko je sve zajedno?

Soko
27th November 2011, 19:22
Treba ti telefon sa Android operativnim sistemom. Ima ih od 100 pa do koliko hoces evrova. Preporucujem bar 3.5" ekran i minimum VGA rezoluciju. Na manjem neces nista videti pa sve postaje besmisleno.
Na njega instaliras program koji se moze besplatno skinuti sa Android marketa: Torque Lite (ili kupis punu verziju za nekoliko USD-a)

Uz sve to jos treba ELM 327 Bluetooth adapter. Ja sam ga kupio na Kupindu za 3000 dinara.
To je sve.

Ubodes taj adapter u konektor gde majstor bode svoj kabl za dijagnostiku, das kontakt i preko Bluetooth-a uparis telefon sa adapterom. Strtujes program, u njemu izaberes malopre upareni uredjaj, sacekas 30ak sekundi da skenira po kom protokolu komunicira sa tvojim autom i gotovo.

bruyoni
27th November 2011, 22:24
ili ako ti se ne žuri
[Only registered and activated users can see links]
ja sam moj žični naručio za 13$ i stigao je bez problema

Soko
31st December 2011, 08:51
Da stavim link ovde cisto da sve bude na jednom mestu kad se vec zove dnevnik:

[Only registered and activated users can see links]

Soko
31st December 2011, 09:07
Juce smo se konacno obuli za zimu.
Jeste da sam predracun uzeo jos krajem oktobra ali stalno neko odlaganje, pa nesto vaznije, pa zaboravimo.....

Uglavnom, od juce se vozim na UltraGrip 8-ma. Jutros, na mokrom sam ih malo nagazo i lepo se drze. Meke su, malo "zvacu" na volanu ali dobro rade ono sto je bitno - drze se za put i prag gubljenja prijanjanja im je jako visoko da sam se vec uplasio da cu izvrnuti ovaj autobus.

Soko
15th March 2012, 14:21
Da pribelezim:
- prednje desno rame - stavljeno neko remontovano u radionici "Tejovic" iz Kragujevca. Majstor garantuje da ovo bolje od bilo kog zamenskog u radnjama. Jedino koje je bolje i jedno 3x skuplje je u Vitru.
- vertikalni stabilizator balans stangle
- kontrola torzije i lezajeva iste (na moj zahtev)
- ruke
----------------
4.500 din. + 500 majstorima za more ;)

glo
1st April 2012, 20:47
Pozdrav,
naleteh na ovaj forum slucajno, googlajuci nesto, pa reko da podelim iskustvo sa vama.
Ja sam inace "zakleti" japanac i preferiram toyotu^hondu.
Medjutim prosirenjem porodice i jos nekim razlozima prikljucih se ovom klubu pre 2 godine odprilike.
2002god, 2.0HDi, 90KS, automatska klima, itd.
Kupio sam ga u maju 2010.g. sa 125.000km
Odmah sam ga oterao kod svog proverenog (ali ne i jeftinog! :) ) majstora i rekao mu da ga detaljno pregleda i promeni sve sto mu je sumnjivo.
Rezime> oko 460e, veliki servis, svi filteri, dezinfekcija klime, kocnice... (pisem po secanju, ne mogu da silazim po servisnu). elem, majstor mi je potvrdio da bi kilometraza trebalo da je prava, posto je zupcasti original na njemu? Ko ce ga znati?
Ah, da odmah sam ga i registrovao cca 250e.
Do danas (nepune dve godine) kupio sam dva seta guma Michelin energy letnje (ganc nove ukupno 100e, ne pitajte kako :) ) i kleber zimske ( 4*32e= 128e bila extra rasprodaja u madjarskoj! ) cca za 8 novih guma 230e.
Imao sam i dva redovna servisa 100+120e= cca 220e s tim da sam prvi servis radio na 14000 km od velikog a drugi na 13.000km i dobio sam veliko ribanje od majstora. Kaze mora na 10.000 i tacka (ostali ? iskustva? ) Mislim da je sad promenio balanstangle ili kako se to vec zove.
Da ne ureknem nisam imao drugih troskova.

Prelazim oko 15.000km godisnje. Vise grad nego otvoreno. Na nekih cca 29.000km ukupna prosecna potrosnja mi je 7.9l/100km. Stalno ukljucena klima, ja je ne gasim nikad. ( U januaru sam isao na odmor sa porodicom na zlatibor 418 km. u jednom pravcu sam potrosio 26.6l- 160km/h autoputem i pilao sam ibarskom. 6,36l/100km. u povratku sam prebacio na ekonomik i 364km (preko valjeva) i vratio se kuci sa 16.4l odnosno 4,51l/100km = moze da se ustedi samo kad se hoce! )

Sad vec ne znam ni sta sam hteo da kazem :)
ako se setim dopisacu.

Elem, ja sam prezadovoljan sa picassom i narocito sa odnosom ulozeno/dobijeno.
Ah, da ima jedna sitnica koja me nervira. Imam kljuc sa daljinskim otkljucavanjem koji nije u funkciji yato sto se jednostavno raspao! Gledo sam neke citroene i svi skoro imaju istu boljku? nije mi se davalo preko 100e za novi kljuc pa sad rucno otkljucavam :( .
....

Pitanje: da li neko zna tacne oznake dimenzija celicnih felni 15", 4rupe? planiram da kupim 4 celicne felne (ako neko ima naprodaj / pm). Hvala.

Soko
1st April 2012, 23:06
15" / 4x108 ET18 / precnik srednje rupe 65mm

Ne uzimaj felne sa ET vecim od 20 i manjim od 10, nece ti odgovarati. Ukoliko se precnik srednje rupe razlikuje moze se prilagoditi adapterom ili razbusivanjem na potrebnu meru.
Samo da znas da dimenzija nije bas cesta zato se celicne prodaju oko 25 do 30 EUR po komadu a alu od 50 pa navise.

glo
2nd April 2012, 08:31
@Soko

Hvala!

Da li jos neki auto, i koji, ima iste originalne dimenzije felni?

gwaihir
2nd April 2012, 08:59
glo ne znam gde živiš, ali kjluč nije problem da se izradi. Ja sam imao isti problem s tim, kao i svi ostali vlasnici citroena.
U Novom Sadu ima par kvalitetnih ključara koji ti mogu to srediti. Cena izrade novog ključa sa narezivanjem i s tim da se eletronika iz starog prebaci u novi ključ dođe 4.000 dinara, i to kod najskupljeg ključara u NS-u. Našao sam i za 2.000 ali sam već to obavio kod ovog skupljeg. :)
U svakom slučaju, gde god da si, možeš naći nekog dobrog ključara koji će ti prerezati nož a elektroniku prepakovati na novi ključ.
nakon narezivanja, stari ključ bez elektronike možeš koristiti za otključavanje i zaključavanje.

Ivan
20th April 2012, 16:15
...pozZ svima trebam pomoc i ako je igde mogu naci predpostavljam da je to u klubu vlasnika citron xsare picaso :) ...inace auto je 2002 god hdi itd.
....elem izgubio sam original kljuc sa dugmicima za centralno i alarm, ostala mi je samo kopija kljuca...e sad interesuje me postoji li mesto gde mogu ponovo uraditi ovaj kljuc tj. da li je to ikako moguce?
...unapred zahvalan

Soko
20th April 2012, 17:44
Ako insistiras da ponovo dobijes kljuc sa komandom daljinskog zakljucavanja jedino resenje je Vitro group. Prijavis se tamo sa code karticom ili, ako je nemas, sa saobracajnom i licnom kartom. Dobices novi kljuc za oko 15-20 dana i to ce te kostati oko 120 EUR.
Kopiju tog kljuca koji imas i kod za immobilizer u njemu mozes da napravis u svakoj malo opremljenijoj radnji za izradu kljuceva.

Ivan
20th April 2012, 19:59
...veliko HvALLAaa!!!

Ivan
21st April 2012, 18:58
...cena novog kljuca sa dugmicima za zakljucavanje i alarm je blizu 20.000din. saznao jutros...ceka se oko 3 nedelje.
...imam jos jedno pitanje pa ko moze pomoci u informaciji nek' izvoli
...da podsetim xsara picaso hdi 2.0 '02god.
...na kontrolonoj tabli od nedavno mi stalno svetle lampice za rucnu & abs...bio sam kod majstora koji je to pogledao na kompu i kaze da je sve ispravno...nakon toga licno sam testirao abs koji funkcionise besprekorno, a rucnu retko koristim.
...majstor je sugerisao da je ovo problem u elektronici auta i da to treba da pogleda neki dobar elektricar...e sad problem je u tome sto ja zivim u Zvecanu kod Kos. Mitrovice i koliko znam ovde nema 'proverenih' elektricara.
...znacilo bi mi ako neko ima preporuku za majstora...dobro bi mi dosla recimo Raska ili Novi Pazar mada mi ni Kraljevo nije daleko, a u igri moze da udje i Beograd jer cu sigurno putovati tamo za max mesec dana..
...unapred zahvalan pozZ

Soko
21st April 2012, 21:18
Nemoj ni traziti proverenog elektricara. Idi u servis u Pojate, najblize sto smem da ti preporucim. Dobijes telefon u sanduce, da ne reklamiramo.

@modovi - otvorite coveku zasebnu temu

glo
5th May 2012, 22:34
15" / 4x108 ET18 / precnik srednje rupe 65mm

Ne uzimaj felne sa ET vecim od 20 i manjim od 10, nece ti odgovarati. Ukoliko se precnik srednje rupe razlikuje moze se prilagoditi adapterom ili razbusivanjem na potrebnu meru.
Samo da znas da dimenzija nije bas cesta zato se celicne prodaju oko 25 do 30 EUR po komadu a alu od 50 pa navise.

Pozz,
Ova informacija mi je bas bila od koristi.
Namucio sam se dok nisam pronasao felne, ali sam ipak uspeo :nyam: ( [Only registered and activated users can see links] ) ali na kraju :
4 kom za 80EUR.
extra!

:build:

Soko
9th September 2013, 14:04
Ahh, malo sam zapustio dnevnik. Srecom, auto nisam iako ga dosta manje vozim otkad sam kupio motor.
Cak je 6 meseci proveo neregistrovan, jedino ga je zena vozila do vrtica, komsinice, skole, radnje (znam, znam, nimalo pametno...). Tehnicki pregled prosao ebz greske i bez veze.

Ove godine sam od vanrednih ulaganja imao sledece:
- diskovi i plocice
- neke kugle, sipkice, svasta nesto u prednjem trapu
(pred registraciju)

Cena: 24.000 (210 EUR) sa baksisom majstorima i podesavanjem geometrije trapa.

Ulja i filteri - nisam bas vodio evidenciju ali nije vise od 100 EUR sve zajedno (cini mi se da je bilo ulje i filter ulja 2x a ostali filteri 1x zamenjeni)

Vazdusni kondenzator klime (narodski: spoljni hladnjak) - 90 EUR. Ne znam gde je proizveden, kupio sam ga u nekoj radnjici na Petlovom brdu posto ga niko drugi nije imao na lageru.
Zamenio sam ga ja sam kod prijatelja u radionici posto ne znam nijednog majstora za klime kome verujem da hoce i zna da to uradi kako treba.

Za sledecu godinu planiram remont zadnjeg trapa i mozda kvacilo koje sam nepravedno optuzio jos kad je auto kupljen ali se i dalje drzi.
Zasad nista ne skripi niti lupa ali su zadnji tockovi za oko 1 stepen vise u minusu nego sto je tolerancija. Merili mi na centriranju trapa kada sam izmenjao kugle i ostale tandrmolje u prednjem trapu. Pretpostavljam da ce do sledece godine poceti i lupkanje i ostali PSA simptomi.

To je to od troskova.

Voznja.

Ove godine smo porodicno obisli dobar deo SFRJ, od crnogorskih planina, serpentina, magistrala, bosanskih i dalmatinskih makadama pa do hrvatskog autoputa. Vozilo se 90% pod klimom, bez obaranja nekih rekorda ali dosta "aktivno". Na 2.800 km, prosecna potrosnja je bila 6.4 lit (mereno pun-pun-pun).

Istina, vrlo malo je bilo voznje autoputem ali ni magistralama se nije stedelo (120+) a bilo je i prilicno lokalne voznje.
Sve u svemu, vise nego zadovoljan. Voznju nisam osetio, ni ja ni klinci. Da li su se navikli na duge ture ili malo odrasli, uglavnom vrlo retko su nam trebale pauze.

Soko
8th February 2014, 11:33
Jutros autobus otisao u servis.
Ispunilo se moje predvidjanje, crklo je kvacilo! Omanuo sam za samo 4.5 godine i 80.000 km :D

Obzirom da se menjac skida i da ce donji deo motora biti daleko pregledniji i prisupacniji, trazio sam da se zamene semerinzi i dihtunzi sa donje strane. Poceo je negde da slini ali mi se nije placalo rasturanje pola auta zbog jednog semeringa. Nije puno curelo, samo je zaprljao donji deo motora.

Takodje, trazio sam da mi skine anlaser kako bih ga odneo na zamenu cetkica i lezaja. Radi on i sada ali posto nije diran od kad sam ga kupio (verovatno nikada) a prilicno je zavucen iza menjaca, sad je prilika.

Ako imate jos neki predlog sta pregledati i zameniti dok je na "operacionom stolu"?


Nisam upisao sledece: Pre 20ak dana su mu zamenjene zadnje plocice, antifriz i redovan "mali" servis. Ta akcija je kostala 7.500 din ukljucujuci sav materijal.

bruyoni
8th February 2014, 12:41
Menjanje menjačkog ulja ako nije menjano, neka pregleda manžetne homokinetičkih zglobova i nek izvadi staru mast i stavi novu

vrh13
8th February 2014, 13:41
A ako ti je potrebno imam jako dobro iskustvo sa jednim servisom za alnaser :)

Soko
8th February 2014, 17:06
Imam servis za anlaser u blizini. Ne mogu da ga teglim preko pola grada, narocito ne na motoru.

OK, koje ulje i koju mast preporucujes Brujo? Da banem u radnju i uzmem billo koje Total ili da biram?

bruyoni
8th February 2014, 18:29
Po autodati ide 75W80 GL4 1,8 l
A koje uzeti... šta ga znam Liqui Molly, Motul, Statoil... ja sam sebi uzeo Addinol pre nešto preko dve ipo godine direktno kod uvoznika, sintetika 75w90 za recimo 50% cene koliko su neka izvikanija u radnji, možeš i ELF uzeti kod uvoznika na NBG tamo kod kineske ambasade neke gigantske zgrade sa garažama u prizemlju... Motomania je tamo hvale ih ljudi da su najpovoljniji.

Mast neka litijumska za ležajeve bilo ko kršten da ih pravi ima ih kao SKF, FAG, Fuchs, Wurth, Comma, LM...

Manžetne ako su ispucale GKN ili Lobro (ako njih kupiš odmah dobiješ i mast, pored šelni i zegera/šrafova šta već ide kod tebe)

Soko
12th February 2014, 09:24
Zavrsen servis.

Zamenjeno:
- kompletan set kvacila - Valeo
- semering radilice i jos neki dihtung (nije me previse zanimalo od cega)
- jedan nosac motora
- remont anlasera (cetkice, lezaji...)
- ulje u menjacu

Racun: 21.500 din

Elektricar kaze da je anlaser donet u zadnjem momentu pre nego sto je nastalo "terminalno" ostecenje. Ja to iskoristim 99% :D
Takodje tvrdi da je fabricki, da nikada pre nije diran ni otvaran. Verujem da je tako. Uglavnom, sada prede kao maca i vrti daleko brze.

Korpi kvacila nedostaju krajevi na polovini listica, od druk lezaja su ostali samo tragovi a srce lamele se pomera, dobilo je povecan zazor.
Jbg, znam da je trebalo malo ranije da odem ali mi se nije islo autobusom a bilo je hladno za motor. Uglavnom, sve je redu, nista nepredvidjeno se nije desilo.

Manzetne zglobova su u redu i mast nije dirana. Kaze covek da se to ne radi i da nijedna mast u redovnoj prodaji nije dobra kao originalna.

Sledece na redu je zadnje vesanje. Definitivno je spremno za remont ali ja to sada ne mogu da priustim. Moram malo da se oporavim od pljacke od pre mesec dana i ovih par intervencija. Ima kod nas jos clanova porodice osim auta.

Morace da izdrzi jos neki mesec, jbg.

bruyoni
13th February 2014, 09:36
To je možda mislio na manžetnu. Mast se troši isto kao i ulje u menjaču tako da stara mast nikako ne može biti bolja od nove, naročito ako su manžetne kvalitetne tj. nisu menjane od fabrike.

Soko
7th April 2014, 17:51
E, da! Zaboravih da napisem u prethodnom postu:

zimus sam menjao akumulator. Zaboravio sam da napisem jer se nisam mnogo potresao. Naime, jos letos sam cuo da anlaser ne vrti bas veselo i proverio sam akumulator. Fabricki, iz prve ugradnje! Samo sam cekao kad ce da odapne i naravno, izabrao je bas najhladnije jutro.
Kupio sam Blackhorse 72Ah. Prvi sledeci bolji je bio 50% skuplji. Za ove pare mi je dovoljno da radi i 2 godine. Sve preko toga mi je bonus.
Cena: 5200 din.


Evo, posle 4 godine i par meseci, stigao je na red za zamenu. Posle dopune vode, punjenja punjacem upalio je prvi put. Posle sat-dva, jedva okrece anlaser.

Otvoren sam za predloge. Ako ima nesto slicnog ranga cene a bolje od ovog, pucajte. Neke akcije, popusti...
Uvek mi ostaje mogucnost da kupim isti ovakav.