PDA

View Full Version : Opel Kadet GSI Turbo


VIP
4th February 2008, 00:20
Evo moram da se zahvalim Radetu na gostoprimstvu koje je pruzio ekipi NK koja je skoknula do NS da vidi ovaj cuveni GSI :)

Dan je proleteo zaista brzo, a krug na Miseluku ostace u dugom pamcenju :eek: Bice naravno objavljen i "prigodan" tekst na sajtu, nadam se uskoro. Prepreka je jedino upoznavanje autora sa adekvatnim tehnickim detaljima, kako text ne bi dobio ocenu povrsnog :rolleyes:

Za one manje upucene zitelje NS samo preporucujem da se paze jednog neupadljivog GSI-a. Preko 300 KS, preko 400 Nm obrtnog momenta i maksimalna brzina od preko 260 km/sat nije za salu.

Rade je najavio sredjivanje limarije i povecanje snage dosta zanimljivim resenjem pa se nadam da ce nam pruziti priliku ovde da ispratimo deo radova ;)

zmaj
4th February 2008, 11:04
Valjda tek se sad utisci slegli. Ja sam bio spreman na dobro ubrzanje, ali me je auto zatekao - totalno. Ono sto je jos neverovatnije je kojom brzinom motor nabija obrtaje. Inace, kadet ima produzeni menjac, a i pored toga brzine moraju da se saltaju ekspresno da bi se sustigao motor. Cetvrta brzina je bila vec blizu 200, a ne znam ni sam koliko je jos fore imao. Inace u maksimalnom setovanju auto ima 310ks i 500Nm. Da skrenemo paznju da WRC automobili imaju 300KS i 550Nm. Iz ovog razloga ne cudi da je ubrzanje Radetovog Kadeta od 0-200kmc za 13 sekundi (identicno onome sto rade WRC i nekadasnji reli automobili grupe A - Celice, Lancie i ostalo sa pocetka 90-tih).

Ubrzanja stvarno ostavljaju bez daha. Ne znam kako takav automobil voziti svaki dan i ostati ziv, znam da bi ja imao velikih problema. Inace, Rade je vozio sjajno. Ne mislim na bravure, saltanje ili bilo sta drugo. Naime, imam veliku rezervu i nisam ljubitelj da sedam u kola sa bilo kime, tako da sam sa Radetom u subotu prilicno nerado rizikovao. Da je Lukija, koji je otrcao na obliznje brdasce da nadje dobru poziciju za slikanje, bio tu - ja bih verovatno preskocio voznju. Uglavnom, Rade me je (a koliko cujem i Lukiju i VIPa) provozao veoma korektno, bez nepotrebnih dramaturgija, kojima su skloni ljudi sa jakim kolima.

Nadamo se da cemo kroz fotke i, prilicno oskudan, video materijal da vam bar malo docaramo kako ide auto sa 300KS/t.

Perce
4th February 2008, 12:07
Kola zaista idu fantastichno, i potpisujem da je Rade izuzetno pazzljiv vozach. Makar shto smo imali jedan momenat u Novom Sadu, kada je dobrano pritisnuo gas :D Ali verujem da mu je noga utrnula od vozznje od Bg-a do NS-a (ili je to bilo od par Efesa :confused: ) :D:D

SaS
4th February 2008, 12:23
Meni je zaista neizmerno krivo sto sam morao da propustim ovu priliku. Nikako nisam mogao sve obaveze da "zguram" u jedan vikend :(

radejet
4th February 2008, 12:34
Nista Sale napravicemo reprizu ! ;)

NSX
4th February 2008, 13:09
A snimci?! :)

Perce
4th February 2008, 14:19
A jel se neko usudio da sedne za upravljach, tj da li se Rade usudio da nekome prepusti upravljach "zverine"? :D

Lukija
4th February 2008, 14:50
Evo i ja da se oglasim vrlo kratko, mislim da ce prilicno plasticno da pokaze o kakvoj masini se radi i prilicno efikasno razbije neke predrasude:

Quarter mile times:

2001 Acura NSX V6 12.9 (C&D)
2004 Honda S2000 14.2 (MT Mar ‘04)

2006 Audi RS4 Quattro 13.3 (C&D September 2005)

2002 BMW M3 13.4

1998 Ferrari 355 F1 13.0
2000 Ferrari 550 Maranello 12.7

2004 Mitsubishi Lancer Evolution VIII 13.4

1993 Toyota Supra Turbo 13.4

VIP
4th February 2008, 19:59
A jel se neko usudio da sedne za upravljach, tj da li se Rade usudio da nekome prepusti upravljach "zverine"? :D

Pa niko nije ni pitao :) Bez sale, ljudi trebaju ipak mnogo bolje da se poznaju da bi trazili automobil u koga je dosta truda ulozeno i nije nimalo lagan za voznju.

@Lukija

Sve si naveo sem vremena koje je ostvario GSI :p

Lukija
4th February 2008, 20:53
Procitaj post broj #2, napisao je Zmaj, a prave vrednosti zna samo Rade a i gde si bre zapeo, nesto mora da ostane i za tebe :) Ovo je samo teaser.

bruyoni
5th February 2008, 00:36
Infidels!

Pise coveku u potpisu da je isterao 402m za 12.988s... znaci skoro sve sa one liste, gleda zadnji kraj kadeta...koji nije bas lep :D ! Odlicno! Jos da je zadnja vuca sa takvim odnosom snage i tezine mislim da bi skino bar jos 1 desetinku! Svaka cast!

radejet
5th February 2008, 01:12
ne bi bas sekundi ali bi skinuo bar 0.4 ;)

Lukija
6th February 2008, 00:02
Evo i slika:

[Only registered and activated users can see links]

bruyoni
6th February 2008, 01:03
ne bi bas sekundi ali bi skinuo bar 0.4 ;)

Silence! I kill you! ;)

Samo 4 stote? Nekako sam ubedjen da bi zadnja vuca samo pri startu ustedela bar 2-3 stote a i pri punom boost-u na saltanju bi se manje gubilo jer bi proklizavanje bilo teze pa bi do kraja dosta ustede. Mada mozda gresim. Mada opet.. da je uzduz motor ko kod omege pa daa se nesto genetskim inzenjeringom upari ovako... :) i o kakvom zanimljivom resenju za povecanje snage prica VIP? Ako nije tajna.

PS: 500 Nm... gde? Tockovi ili zamajac? Ako je na zamajcu jel stavljan motor na sto ili se majstor na valjcima igrao sa gubicima pa je dosao do te cifre. Ako je na tockovima, nemam zamerki.

VIP
6th February 2008, 01:20
Silence! I kill you! ;)

Samo 4 stote? Nekako sam ubedjen da bi zadnja vuca samo pri startu ustedela bar 2-3 stote a i pri punom boost-u na saltanju bi se manje gubilo jer bi proklizavanje bilo teze pa bi do kraja dosta ustede. Mada mozda gresim. Mada opet.. da je uzduz motor ko kod omege pa daa se nesto genetskim inzenjeringom upari ovako... :) i o kakvom zanimljivom resenju za povecanje snage prica VIP? Ako nije tajna.

PS: 500 Nm... gde? Tockovi ili zamajac? Ako je na zamajcu jel stavljan motor na sto ili se majstor na valjcima igrao sa gubicima pa je dosao do te cifre. Ako je na tockovima, nemam zamerki.

A kako bi ti to prebacio "guchu" na zadnje tockove? :)

I sto si dosadan, sacekaj text pa kad budes imao vise informacija raspali? :D

PS Nego, da vidis kakve fotke bajkera na zadnjem tochku ima Lukija sa Misheluka.

bruyoni
6th February 2008, 01:26
kako pa lako kardanom do zadnjeg diferencijala a onda na tockove :D Mislim to je samo onako moje lupetanje tj. šbbkbb mislim moze se odraditi ali je zajebano, jako zajebano. Znam da sam video na sajmu pre dve godine, cini mi se jugic sa zadnjom vucom ali nisam uspeo d anavatam vlasnika da ga pitam sta je radio i kako je sklopio.

Vido ja fotke! Poslao mi Lukija cim ste se vrnuli

I sto si dosadan, sacekaj text pa kad budes imao vise informacija raspali?

he he he pa naviko sam na predpremjere, raja nek cita u novinama ja volim iz prve ruke :D

radejet
6th February 2008, 03:15
A zasto komplikovati sa kardanom i uzduzno postavljati motor, kad moze sve lepo da se prebaci u gepek i eto ti zadnje vuce !

I cisto da napomenem da kola sa prednjom vucom imaju manji gubitak snage motora od kola ciji se motor nalazi napred, a pogonski tockovi pozad. razlika je u jednom malom parcetu gvozdja zvanom "kardan", tako da motor mora da potrosi malko od svoje snage za okretanje tog dela !

bruyoni
6th February 2008, 09:13
Eto moze i tako! Jel to to VIP-ovo zanimljivo resenje? ;) Osim kardana na gubitak ima uticaj i zadnji diferencijal zbog promene smera snage (istovetan gubitak imaju vozila sa prednjom vucom i uzduznim motorom zbog helikoidnih zubcanika) ali je kod zadnje vuce zbog inercijalnog transfera mase smanjeno rasipanje snage (povecana sila koja se moze preneti na podlogu) pa je i inicijalno ubrzanje vece.

zmaj
6th February 2008, 10:51
Sve je to lepo, ali i ovako auto ubrzava ko besan. Ja kad gledam video snimke trka, ljudi se uglavnom trkaju od 50kmh da bi se videla snaga, bez uticaja inicijalne trakcije. Naravno, drag je iz mesta i tu je druga prica, medjutim poenta je da u realnim uslovima urbanih trka, mogu da postradaju i mnogo jaci automobili od ovih koje je Lukija naveo.

E da. Auto ima bord kompjuter iz Astre Kupe i siber iz Omege. Znaci nije samo na motoru radjeno, ima i fensi enterijera :)

Osnovni problem, sad iz ove perspektive je to sto su kod radeta sedista DOBRO oborena, tako da nema onog klasicnog udarca sedista u ledja, vec se samo nekako jos bolje zavalis kad krene da ubrzava. Meni bila frka, pocelo sediste da krcka pod mojih 100+ kg * a, pomislih necu valjda i stetu da napravim.... Ubedjen sam da su sedista u klasicnom polozaju da bi osecaj ubrzanja bio daleko izrazeniji. Ovako samo gledas kako na digitalnom brzinomeru skacu desetice 120-130-140-150-160-170-180-190 ooooppp gotovo.

filipos
6th February 2008, 12:28
Rade moze li neka slika tvoje besne zveri?

bruyoni
6th February 2008, 12:42
Dao je Lukija u postu broj 13 link ka galeriji.

NSX
7th February 2008, 16:58
A zasto komplikovati sa kardanom i uzduzno postavljati motor, kad moze sve lepo da se prebaci u gepek i eto ti zadnje vuce !

I cisto da napomenem da kola sa prednjom vucom imaju manji gubitak snage motora od kola ciji se motor nalazi napred, a pogonski tockovi pozad. razlika je u jednom malom parcetu gvozdja zvanom "kardan", tako da motor mora da potrosi malko od svoje snage za okretanje tog dela !

To sam i ja rekao u jednom postu na ovom forumu (ne u ovoj temi) mada je gubitak u odnosu na prednju vucu reda velicine 1% tako da se ne primjecuje, moze da donese par stotinki na 400 metara i to je to :) Ali zato u startu sa zadnjom vucom sigurno dobijas skoro pola sekunde :)

bruyoni
7th February 2008, 17:07
Pola sekunde! Au brate pa ti veci optimista od mene :D

radejet
7th February 2008, 17:42
aman ljudi bavim se ovim jako dugo, i poznajem dosta ljudi koji su na primer imali kadeta isto kao moj i odlucili se na poduhvat da prebace motor pozadi i naprave zadnju vucu, a to se na vreme odrazilo sa otprilike 0.3 sek ! Znaci covek je vozio 13 , a sad vozi 12,7 ! a nista nije dirano na motoru i autu, cak je i tezina ostala ista a tih 0,3 je dobio u startu zato sto se vidi da mu je izlazna brzina na prvih 100m veca nego pre sto je bilo ! sve u svemu, puno posla za mali napredak...

P.S. Teorija je jedno, a praksa je nesto sasvim drugo...

bruyoni
7th February 2008, 18:45
Ma ne sporimo mi tebi znanje! Samo sam teo da cujem od onoga ko je to zaista radio, eto cak se i moja prognoza iz nekog predhodnog posta o dobijanju jedne desetinke pokazala kao osnovana. Samo ko sto kazes mnogo rada bi trebalo uloziti. Znaci bilo bi mnogo muke ni oko cega...
Elem, a koliko bi dobio da uglavis jos nekih, recimo, oko 100ks u motor? Kolko bi se odrazilo an vreme i jel bi bilo isplativo u pogledu pouzdanosti motora.

radejet
7th February 2008, 19:00
Iskreno naj vise bi dobio stavljanjem jos jednog motora, ali u gepek da pokrece zadnje tockove, a i nije toliko skupa investicija kao budzenje motora !

zmaj
17th February 2008, 21:26
Evo i teksta. Nadam se da smo uspeli da dočaramo bar malo od onoga što smo mi osetili... Greške, nelogičnosti, zamerke prijavljujte ovde.

[Only registered and activated users can see links]

bruyoni
17th February 2008, 22:16
Jedna greska, za sada. Poslednja strana, niste presli preko Varadinskog mosta :) presli ste preko Mosta slobode. (tj ako ste isli bulevarom direktno na tunel)

[Only registered and activated users can see links]
Most slobode

[Only registered and activated users can see links]
Varadinski most

Pa sad ti oceni preko cega ste presli.

PS-jel Rade merio na SVOM autu snagu? Znam, video sam grafik ali koliko se meni cini to je reklamni materijal EDS-a. Mene interesuje realni uslovi, jel dobio ko sto kaze EPP ili manje a mozda i vise.

zmaj
17th February 2008, 22:37
Ne. grafik je sa EDS sajta. Sudeci po onome sto sam citao dok sam trazio informacije - podaci su ok. Na engleskim sajtovima imas grafika koliko oces sa EDS cipovima i svi su tu negde. 290-310ks sa tim phaseom 3.

Jedino sto mi je cudno je sto Rade insistira na tome da daljnje faze nisu isplative, a vidim da englezi masovno stavljaju veci turbo *Phase3,5. Valjda njima nije problem da daju lovu. To treba on da kaze.

PS. Hvala za ispravku, sad cu da ispravim. Most slobode je u pitanju.

VIP
17th February 2008, 23:04
Jedna greska, za sada. Poslednja strana, niste presli preko Varadinskog mosta :) presli ste preko Mosta slobode. (tj ako ste isli bulevarom direktno na tunel)

.

Moram da priznam da je ovo moja greska :o, Mada, cisto sam raspalio ocekujuci da budem ispravljen ako gresim, a u medjhuvremenu sam u potpunosti zaboravio.

Cak sam i Lukiju pitao, koji mi je tokom slikanja objasnjavao gdje mu je "bivsa" stanovala, na moje pitanje koji je most koji, on je samo slegao ramenima :)

Tako da, sram nas bilo :rolleyes:

Meni i dalje nije bas sve jasno oko te famozne faze 3.5. Da li ona podrazumeva samo zamenu turbo punjaca ili ima jos znacajnijih modifikacija. Sem toga predlozena cena nije nimalo naivna za dobitak od najvise 50tak KS

KKK-K26 Turboumbau, ab: 1700 Euro
KKK-K29 Turboumbau, ab: 2100 Euro

Plus vidim da ima i doplata od 150 eura ukoliko automobil ima vec fazu 3.

radejet
18th February 2008, 03:28
Nisam merio auto, planiram da uradim kad ga zavrsim komplet pre nitra i posle nitra !
Pazi ovako moze faza 3.5 da radi i sa kkk16, ali imamo onda ozbiljan problem sa temperaturom vazduha koji ulazi u usis, a i turbina radi na samom limitu. Tako da nije bas pouzdano da se ostavlja kkk16 ! Inace su problem i klipnjace koje ne bi izdrzale overboost breko 1,5 bar (mozda par puta) ! Znaci sledeca stanica bi glasila ovako: H profil klipnjace, woosner kovani klipovi, turbina Garet GT30R, uljna pumpa od z20let, pumpa za gorivo 225l/min, usisna pregasta, jace opruge na ventilima i na kraju VEMS stand alone ECU menagment ! E sad izracunajte koliko ovo sve kosta, a ne moze jedno bez drugoga. A snaga sa ovim setupom bi bila oko 550-600 ks !

Tommy_Gun
18th February 2008, 19:21
Ekipo i Rade, alal vera!!! Evo ja ovako iz Dubaija, pa mi sve nesto toplo oko srca sto sam bio deo te ekipe, i sto znam ljude.

Svaka cast Rade na trudu, i na rezultatima, a i NK radi prave stvari...nemogu da se otrgnem osecaju sta bi smo radili da ste svi ovde i da imamo prosecno para...

Elem - ja teram Land Cruisera sa 4500cc motorom i oko 230hp. Ekipa koja radi ovde turbine, ima paket za cinimi se 30 000 dirhama, sto je 6000e, za turbo varijantu mog motora. Mislim da cak i sa tim parama, snaga je negde 400-450 (konzervativnih) hp.
Jedna od najskupljih stvari u celom poduhavtu je Engine management jedinica - i jedna od popularnijih ovde je Motec. Cena sitnica 3000$. Kod turbo delova nema tu mnogo sto sta, turbo, par ventila (blow off, boost controler, verovatno lupam oko naziva) intercooler i sve ostalo sto preostaje je cevi. A da tu je i manifold, al mi se cini da ni to nije tolko skupo...
Cak ceo poduhvat moze da se podvede pod dizajn, posto je skoro najteze da se sve spakuje kako valja i da se sto vise skrati ceo put vazduha...

Lokalci inace vole moj Land Cruiser - posto pod haubom ima mesta za josh jedan motor, a sam stock motor je dobar za 600hp - stock internals.

Verovatno bi vec polako skupljao za ovo cudo - ali policija ne dozvoljava da se registuje ovakav auto, a i ako te uhvate na ulici, ostade ti bez kola....

Tako da za sada - ostajem na intake-u, i planiram full exhaust i mozda jos unichip...

Ali kao sto rekoh - stvarno svaka cast Radetu i NK ekipi....bas nedostajete jbg...

vrh13
21st February 2008, 00:27
Uff... Kakav kadet:eek:... Bravo za Radeta i njegovu želju i strpljenje za sve ovo... Impresioniram sam autom (kako !"#$# ubrzava, pa to nije normalno)...

ZoomI
10th January 2009, 01:10
koliko je sve to para isplo na kraju ako nije tajna?
znaci motor+pakovanje+ostali delovi sve to da bi ispalo ovako kako jeste?

LordRaceR
11th January 2009, 20:58
koliko je sve to para isplo na kraju ako nije tajna?
znaci motor+pakovanje+ostali delovi sve to da bi ispalo ovako kako jeste?

tajna ;)
10karaktera

ZoomI
12th January 2009, 16:55
mozete meni reci tu tajnu nikome necu reci :))

LordRaceR
12th January 2009, 19:55
mozete meni reci tu tajnu nikome necu reci :))

al mora posle covek da te ubije ;)

spikac
14th January 2009, 15:00
S obzirom da zivimo u Srbiji pretpostavljam da u kadeta ide nase standardno gorivo... ili ne? Da li si ga probao sa nekim 100+ oktanskim gorivom, jer pretpostavljam da bi se sa tolikom snagom primetila razlika?

radejet
15th January 2009, 11:21
Da trenutno se sipa nase gorivo ! Ali kad se ide na takmicenja onda se sipa OMP Hrvatska 98 oktana! Sipa se samo 98 nikako 100, zato sto je auto mapiran na 98 !

spikac
16th January 2009, 12:02
Iskreno nisam znao za taj deo price... Pretpostavljam da se cipu kaze da ce dobijati 98 oktana kao bi u potpunosti iskoristio potencijal goriva. Da li negde kod nas uopste postoji pumpa na kojoj mozes da sipas gorivo sa 100+ oktana?

Sorry ako smaram ali si me zaintrigirao :bye:

bruyoni
16th January 2009, 12:20
Oktanska vrednost nije isto što i energetski potencijal goriva. Veća oktanska vrednost označava samo veću otpornost na detonaciju pri visokim pritiscima i temperaturama.

VIP
16th January 2009, 12:58
Oktanska vrednost nije isto što i energetski potencijal goriva. Veća oktanska vrednost označava samo veću otpornost na detonaciju pri visokim pritiscima i temperaturama.

Ja sam pre dve godine trubio o tome :)

[Only registered and activated users can see links]

PS

Inace, matori Kadet iz ove teme i dalje ide bez problema :D

Soko
16th January 2009, 14:34
Pa dobro, nije covek mnogo omasio pitanje. Motor u Radetovom kadetu ima turbinu i u teoriji, uz gorivo vece oktanske vrednosti ta turbina bi mogla da se "odsrafi" i pravi vecu kompresiju bez opasnosti od samozapaljenja goriva. Sad drugo je pitanje dali bi glava, klipovi, klipnjace izdrzali taj pritisak. Ima osnova da se veruje da bi taj motor mogao da ima koristi od goriva sa vise oktana.

Mada, ti kitovi kostaju boga-oca i sigurno postoji dobar razlog zasto su napravljeni za 98 oktana. Da su mogli, nafurali bi oni jos 20ak HP u specifikaciju kako bi bili bolji od konkurencije.

zmaj
16th January 2009, 18:24
Sa vise oktanskim gorivom ulaze u igru i veci kompresioni odnosi, pa onda idu veca opterecenja na komponente motora (sto kaze soko), a to sve dize cenu ulaganja. Generalno nista te ne sprecava da promenis mapiranje na 100 oktana, al to verovatno nije uopste isplativa investicija.

Inace, bilo je davno na 5th gearu ispitivanje koliko koja kola gube snage u zavisnosti od kvaliteta/oktanskog broja goriva. Epilog je da ispod 200ks, automobili uopste ne reaguju na razlike, a tek tamo oko 300KS imas razliku od 10-15% snage u zavisnosti jel si sipao najjeftiniji i najskuplji benzin (na engleskom trzistu).

Loshmi
16th January 2009, 23:28
Sa vise oktanskim gorivom ulaze u igru i veci kompresioni odnosi, pa onda idu veca opterecenja na komponente motora (sto kaze soko), a to sve dize cenu ulaganja. Generalno nista te ne sprecava da promenis mapiranje na 100 oktana, al to verovatno nije uopste isplativa investicija.

Inace, bilo je davno na 5th gearu ispitivanje koliko koja kola gube snage u zavisnosti od kvaliteta/oktanskog broja goriva. Epilog je da ispod 200ks, automobili uopste ne reaguju na razlike, a tek tamo oko 300KS imas razliku od 10-15% snage u zavisnosti jel si sipao najjeftiniji i najskuplji benzin (na engleskom trzistu).


Potvrdjujem, presao sam sa Mazdom nekoliko hiljada km sa bezolovnim 98 nisam nista bitno primetio u ponasanju automobila, mozda tisi rad motora recimo na 150-160, tj. na toj brzini je auto na nesto manjem broju obrtaja nego sa 95oktana.
Veca se razika ovde oseti kad ti sipaju neku krdzu od goriva, tako da ja vec duze vreme recimo sipam iskljucivo na EKO pumpama... Kad sipam na Jugopetrolu uzas blagi (izuzetak Zmaj pupma)...

Misha
18th January 2009, 01:12
^ @Loshmi
Ne moze auto da radi na manjem broju obrtaja u istom stepenu prenosa pri istoj brzini! Verovatno samo gorivo drugacije sagoreva pa je zvuk drugaciji.

LordRaceR
19th January 2009, 01:04
kod nas ne mozes da sipas ni 90+ :(