Reklamni blok

Galerija slika

Početna arrow Tekstovi arrow Uputstva Saveti arrow Radari, antiradari i detektori
Radari, antiradari i detektori Ispis
Autor: Dejan Ivanović   
Kreirano: Saturday, 12 March 2005
Poslednja promena: Friday, 11 November 2005
Ovaj tekst je namenjen svima koje zanima kako se vrši merenje brzine kretanja automobila u saobraćaju, a tekst će imati i poseban osvrt na načine funkcionisanja mernih instumeta za kontrolu brzine kretanja vozila, kao i uredjajima za njihovo ometanje i detektovanje.

"RADARI"

Učestao naziv za sve merne istrumente koje koristi policija je radar, a situacija je da postoji više vrsta uredjaja.


TRAVIMO

Travimo je sistem instaliran u operaterska (obično policijska) vozila, a sastoji se od prednje i zadnje kamere te centralne jedinice sa printerom i sistemom koji snima na video traku praćenje vozila. Koristi se u preko 90% slučaja na autoputevima i to najviše u Nemačkoj i Italiji, a ređe u ostalim Evropskim zemljama. Civilni automobil u kome se nalaze najmanje dve osobe od kojih je jedna u civilu, a druga u uniformi. Obično uniformisana osoba sedi iz vozača kako eventualna meta ne bi primetila da je pod nadzorom, gde se istovremeno i nalazi displej na kome se ispisuju sve potrebne informacije o praćenom vozilu. Video kamera iz automobila snima automobil za kojim se vozi, a radi pravilnog funckionisanja sistema neophodno je voziti bar 200 metara iza praćenog vozila, na približno jednakoj udaljenosti. Tokom praćenja se meta fotografiše četiri puta, a na svakoj od fotografija se nalaze informacije kao što su: brzina kretanja vozila, tačno vreme i put pređen od trenutka kada je počelo snimanje, odnosno nadgledanje.

Sistem Travimo po svojoj tehnologiji se ne može nazvati radar već on za brzinu uzima brzinu vozila u kome se nalazi oslanjajući se na to da će vozač policijskog vozila voziti veoma sličnom brzinom kao i vozilo koje se prati.Snimci se mogu podneti kao dokaz o počinjenom prekršaju, bilo da je reč o prekoračenju brzine ili o nekom drugom prekršaju. Obzirom da sistem Travimo je pasivan sistem, tj. ne emituje nego je reč o dve kamere i elektronici, logično je da ih radar detektor ne otkriva. Jedini način za izbegavanje policijskih vozila sa ovim sistemom je gledanje u retrovizore i ispred sebe kako bi na vreme uočili „sumnjiva“ vozila.Vozilo koje je primećeno da se kretalo prevelikom brzinom, prisilno se zaustavlja u zaustavnoj traci i u toj situaciji nema puno pomoći. Slike su dokazni materijal, a za policiju u ovom trenutku jedini problem su zaista vrlo brza vozila (koja mogu da idu preko 240 km/h - naravno mi Vas ne savetujemo da jurite tom brzinom kako bi pobegli Travimu), ali i taj problem se može rešiti nabavkom jačih i bržih policijskih automobila…

Policijska vozila sa Travimo uređajem još uvek nećete sresti u Srbiji, ali opasnost vreba već u susednim državama. Mana ovih uredjaja je što nemogu da kontrolišu brzinu kretanja u gradskim sredinama, jer je gotovo nemoguće voziti iza nekog kontinuirano 200 metara. Treba napomenuti da je za brzine iznad 100 km/h tolerancija 10%, što znači da će se kod ograničenja od 130 km/h, brzina od 143 km/h smatrati dozvoljenom brzinom.

Sistem Travimo može meriti brzinu i kada stoji metodom orijentira, međutim to se najčešće ne radi tako da se stacionarni Travimo može smatrati "bezopasnim" po pitanju merenja brzine (osim ako uz njega ne stoji radarski ili laserski uređaj, što je sasvim druga priča). Ali, stacionarni Travimo može registrovati ostale prekršaje, poput preticanja preko pune srednje linije ili nedozvoljena skretanja.

X BAND KOMAR

X band radar „Komar“, je prepoznatljiv po svom belom kvadratnom senzoru koji je najčešće postavljen na haubu policijskog vozila ili na poseban stalak. Ovo su radari najstarije generacije koji se danas uobičajeno koriste van većih gradova. Njihov je domet vrlo mali, tako da brzinu mere na udaljenosti do max. 150-200 metara pre nailaska na radar. Jak su izvor zračenja, tako da ih bilo koji od radar detektora otkriva na udaljenostima daleko većima od onih na kojima oni mere brzinu i to i u odlaznom i u dolaznom smeru, ne retko na udaljenosti od 1000-1500 m. Zbog toga ne predstavljaju apsolutno nikakvu opasnost u kombinaciji sa radar detektorima. Emituju signal konstantno.

K BAND RADARSKI PIŠTOLJI

K band radarski pištolj odlikuje način slanja signala u odnosu na X band radara. Rezlika je u tome što K band ne emituje konstantno nego "pulsno", nakon što operater odabere automobil kome želi izmeriti brzinu. Takođe ne predstavlja nikakvu opasnost u kombinaciji sa radar detektorima.

MULTANOVA

Ka band radari i "Superwide" band radari u SiCG i Evropskim zemljama postoje samo u obliku tzv. Instant On ili Photo radara koji se kod nas popularno nazivaju „Multanova“. Multanova je u stvari samo naziv švajcarskog proizvođača radarske opreme. Konkretni aparati koji se koriste u Evropi i u SiCG obuhvataju opremu dva proizvođača: Multanova model 6f i Traffipax. Princip rada oba radara je približno isti i imaju mnoge mogućnosti koje uključuju i mogućnost prenosa podataka na kompjuter te obradu rezultata. Sistem se sastoji od tronošca na kome je smeštena konusna radarska antena, elektronike, akumulatora koji napaja sistem i blica za noćno snimanje. Aparati rade na Ka bandu, tačnije na radarskoj frekvenciji od 34.3 GHz i emituju stalan radarski snop vertikalan na put pod uglom od 21 stepen. Automobil ulazi u taj radarski snop i izlazi iz njega, aparat meri vreme ostanka u snopu i „zna“ dužinu snopa. Po izlasku automobila iz snopa izračunava se brzina i ako je automobil u prekršaju, slika se pomoću fotoaparata koji noću koristi blic. Vlasnik vozila zatim dobija na licu mesta ili na kućnu adresu obaveštenje o počinjenom prekršaju.

Udaljenost od aparata do ruba snopa iznosi maksimalno oko 130-150 m što znači da radar detektor Multanovu detektuje na udaljenosti od 0 do max. 150 m od aparata. Problem je taj što je Multanovin radarski signal srazmerno slab, tako da se radar detektor „bori“ sa time da odbaci signal kao lažni alarm. Apsolutno superiornim kod ovog radara pokazao se Whistlerov DE 1670 i Cobrina XRS serija modela. Mnogi slabiji radar detektori odbace Multanovin signal kao lažni tako da daju signal vrlo kasno, a u slučaju da aparat nije dobro kalibriran viljuškom za kalibraciju, takođe su moguće greške u detekciji, ali na to se ne može uticati.

Kod aparata Traffipax koji je sličnog izgleda ali kompaktnijih dimenzija, detekcija je olakšana i proteže se na udaljenosti većoj od 200 metara od mesta na kome se prekršioc slika.

Zanimljivost kod oba aparata je ta da će odbaciti slikanje vozila ako više njih vozi paralelno u dve trake bez obzira na brzinu i ako se po noći nije ponovo napunio blic fotoaparata što traje do jedne sekunde. Aparati se najčešće podešavaju tako da slikaju prekršitelje koji u zonama od 50 km/h voze iznad 60 km/h, tako da se daje određena zona tolerancije. Takođe je korisno napomenuti da Multanovu zbunjuju nagla ubrzavanja ili nagla kočenja unutar radarskog snopa, dakle 150 m od aparata, tako da je moguće odbacivanje slikanja u tom slučaju. Multanova može slikati i sa prednje i sa zadnje strane, u Srbiji i Crnoj Gori najčešće se slika s prednje strane.

Svaki vozač zaustavljen na taj način tek naknadno moće da dobije na uvid fotografiju koja to dokazuje. Naime, to je metoda kojom se policije sve više služe, iz razloga što fotografija ne govori ništa o vozaču pa prijava ide na vlasnika vozila. A vlasnik vozila je po zakonu dužan da dostavi podatke o osobi koja je tada upravljala vozilom.

Nisu retki primeri u kojima vlasnik vozila kao vozača navede svoju babu ili dedu koji ni ne nemaju vozačku dozvolu. Jednom prilikom vozač je naveo svog 70-godišnjeg oca kao vozača koji je u gradskoj ulici navodno vozio 180 km/h, a jedan motorciklista svoju baku za vožnju velikom brzinom na motoru! Povremeno je moguće na fotografiji prepoznati vozača, pa ako imate brkove ili bradu, nemojte kao vozača navesti svoju suprugu! Zbog bolje mogućnosti identifikacije ovaj uređaj koristi se uglavnom na u slučaju kada vozila dolaze ka njemu, retko snima vozila koja se od njega odmiču, a trenutak u kojem snima je kada je vozilo na vrlo maloj udaljenosti od samog uređaja.

LASER

Laserski pištolji - popularno zvani „laseri“ koji se koriste u Srbiji i Crnoj Gori su pištolji tri proizvođača, reč je o Multanovinom „Star laseru“, Marksmannovom aparatu model LT 20-20 i najčešće Thompsonovom PRO laseru i PRO III laseru, koji je najčešće zastupljen u SiCG. Laser je uređaj koji se najviše koristi zbog lakog prenosa sa jednog mesta na drugo i najčešće se koristi u gradu. Budući da uređaj ima domet više od 800 metara, vozač ima vremena da se zaustaviti, a po zaustavljanju mu se pokazuje display uređaja na kojem je istaknuta brzina kretanja.

Za razliku od radara, laserski pištolj meri brzinu samo jednom vozilu koga gledajući kroz okular koji ima „snajperski nišan“ i dvostruko približavanje odabira operater. Operater zatim šalje laserski snop prema odabranom vozilu koji se mora odbiti od vozila i vratiti nazad u aparat koji zatim meri brzinu vozila. Laserski snop se odbija od vertikalnih reflektivnih površina na automobilu, najčešće tablice i farove, a dobro se odbija i od svih hromiranih delova na automobilu. Odličnu pomoć laserima pruža i refleksija CD-R i DVD diskova koje iz „nerazjašnjenih motiva“ često koriste vozači u SiCG. Najbolje laserski snop reflektuju crvena vozila. Laserski pištolj ne može izmeriti brzinu mat crnom vozilu niske siluete sa uvučenim farovima bez prednje tablice kao što bi npr. bila Mazda RX-7 ili Pontiac Firebird.


Laserskim pištoljem meri se brzina preko ravnice sa udaljenosti od nekoliko stotina metara pri čemu od umešnosti operatera, vremenskih uslova i vrste vozila zavisi vreme posle koga će operater dobiti očitavanje brzine. Maksimalni domet detekcije za Whistler i Cobra laser detektore je neograničen jer njihova optika omogućava detekciju laserskih i radarskih signala bez obzira na udaljenost. Kod detekcije lasera pomoću radar detektora, mora se brzo reagovati odnosno prilagoditi vožnju propisima zbog kratkog vremenskog perioda potrebnog za očitavanje brzine. Taj period tokom koga bi trebalo da prilagodite brzinu najčešće iznosi između 5-12 sekundi zavisno od kvaliteta radar detektora odnosno njegove osetljivosti. Uvek postoji mogućnost i slučajnog zaustavljanja, polukružnog okretanja ili skretanja u neku od bočnih ulica pre nailaska na samog operatera. Najnoviji radar detektori imaju mogućnost detekcije i zaštite iz svih uglova tzv. 360°. Laseri se koriste i u odlazećem smeru. Naročito su popularna očitavanja brzine u Mađarskoj i Bugarskoj sa nadvožnjaka i kamufliranih drvenih kućica u šumarcima pokraj autoputeva. U ovim slučajevima operater dojavljuje podatke o vozilu patroli koja presreće vozilo.
Verovatno ste se i sami našli u takvoj situaciji i prvo pomislili: to je brzina od nekoga pre mene, ali posle nekog kraćeg vremena po merenju brzine, vrednost se automatski poništava, tako da je ta mogućnost vrlo mala. Za merenje brzine laserom potrebno je nekoliko pokušaja, iskustvo, i svakako vrlo mirna ruka.

Treba napomenuti i činjenicu da laser detektor reaguje samo ako se brzina meri vozilu u kome se on nalazi, odnosno u slučaju Whistler i Cobra laser detektora, otkriva se i rezidualna energija odbijanja laserskog snopa od drugih vozila. To znači da ako operater meri brzinu vozilu pored Vašeg, ne mora se dogoditi da Vaš detektor reaguje. Ali, u tom slučaju to i nije ni toliko bitno jer se ne meri Vaša brzina.

ZABLUDE

Lažni alarmi - radar detektor u gradovima ponekad detektuje tzv. lažne alarme, najčešće u blizini alarma koji osiguravaju prostore odnosno vrata koja se automatski otvaraju, TV i radio repetitora, taxi stanica i sl. Lažni alarmi ne predstavljaju problem jer su slabog intenziteta i mogu se uspešno filtrirati uključenjem „City“ moda (gradski režim) radar detektora. Uvek se pojavljuju na X bandu, retko na K bandu.

Samo bi se dotakli nekih od zabluda koje se vezuju za radarsku kontrolu.

- Uređaji za merenje brzine ne rade na temperaturama manjim od 0 stepeni. NETAČNO!
Prema specifikaciji proizvodjača uredjaji su atestirani do temperature od -30 stepeni Celzijusa.

-Ne može me izdvojiti iz kolone vozila. NETAČNO!
Novi laserski radari imaju "nišan" kojim tačno biraju vozilo koje žele da provere.

I najveća zabluda koja je predhodnih godina bila dosta zastupljena:

- CD zakačen na prednjem staklu ometa radar. NETAČNO!
Laserski znak se odbija od bilo kog dela automobila.


"ANTI RADARI"

Auto radar detektor je elektronski merni uređaj koji je namenjen prepoznavanju talasa koje emituju radarski i laserski uređaji. Njegov kvalitet zavisi i razlikuje se od njegove osetljivosti kao i od mogućnosti prepoznavanja što većeg broja talasa koji se emituju na različitim frekvencijama i u različitim standardima.


Auto radar detektor napaja se jednosmernim naponom od 12V (akumulatorski napon). Ne traži nikakvo specijalno održavanje kao ni uslove upotrebe. Korisno bi bilo napomeniti da je mesto na instrumental tabli vozila ili mesto pored krovnih kabinskih sijalica sasvim odgovarajuće što zbog čistine ispred optike detektora tako i zbog blizine napajanja i lakoće montaže.

Auto radar detektor dobro podnosi temperaturne razlike ali u letnjim mesecima dobro bi bilo skloniti ga od direktnog sunčevog zagrevanja koje je kroz vetrobransko staklo pojačano. Neophodno je da su uređaji kalibrirani viljuškom za kalibraciju. Odnosno da je optika podešena za prepoznavanje određenih frekvencija.Ukoliko su uređaji neprilagođeni ili kupljeni na područjima sličnim ili različitim od sistema za kontrolu brzine, dolazi do neprepoznavanja laserskih i radarskih talasa ili pak do kasnog prepoznavanja što je veoma bitno kod laserske detekcije, zbog njihove brzine očitavanja.


SVETSKA ISKUSTVA

U nekim zemljama ne samo da nije zabranjena već se i podstiče njihova upotreba.

Razlozi za to su sledeći:
1. Dokazanao je da su vozači koji poseduju ovakav uređaj oprezniji i da 24% manje učestvuju u saobraćajnim nezgodama i nesrećama.

2. Uređaji imaju mogućnost da automatski i trenutno obaveste vozača o eventualnom prekoračenju brzine (Za to je potrebna saobraćjana infrastruktura koja to i podržava). Uređaji obaveštavaju o nailasku vozila pod rotacijom( hitna kola, vatrogasci, policija...) da bi vozač na vreme oslobodio put i propustio službeno vozilo. Različiti alarmni sistemi za obezbeđenje objekata, radio talasi, dalekovodi, taksi i benziske stanice emituju lažne alarme za koje je dokazano da psihološki utiču na vozača da vozi u skladu sa propisanom brzinom.

3. U razvijenim zemljama gde su velike saobraćajne infrastrukture i veliki intenzitet saobraćaja nemoguće je ljudskim faktorom na svim putevima kontrolisati brzinu te u takvim zemljama saobraćajna policija postavlja tzv. lažne emitere radarskih i laserskih signala, računajući da vozači koriste radar/laser detektore. Lažni emiteri su savremena zamena za table sa natpisom «radarska kontrola», koje psihološki utiču na vozače da prilagode brzinu dozvoljenoj. Na takav način podstiče se upotreba radar detektora.

Zbog svega navedenog logično je i podsticanje upotrebe ovakvih uređaja.

Na kraju da navedemo da je upotreba ovih uređaja dozvoljena u SAD, Kanadi, najvećem broju evropskih zemalja, među kojima su Engleska, Norveška, Irska, Italija i Nemačka, Španija i dr.

NEKI OD RADAR DETEKTORA

ESD 7000

  • Ugao detekcije lasera od 360 stepeni.
  • Upozorava vozača o vozilima sa prvenstvom prolaza i preprekama na putu preko sistema opremljenog Safety Alert®odašiljačima.
  • Upozorava vozača kada je pod prismotrom VG-2 radarskog detektora.
  • Pruža potpuni imunitet od VG-2 radarskog detektora.
  • Pruža potpuni imunitet od Spectre 1 radarskog detektora.
  • Preko identifikacionih lampica obaveštava korisnika o vrsti radara koji vrši skeniranje.
  • Dozvoljava korisniku da izabere operativni mod, smanjujući pri tom greške nastale u gusto naseljenim područjima.
  • Automatsko prebacivanje u tihi mod kako bi se izbegla dekoncetracija vozača.
XRS 9300

  • Ugrađen sistem za detekciju lažne uzbune.
  • Obaveštava korisnika o nailasku vozila hitne pomoći, ili nekog drugog vozila opremljenog rotacionim svetlima.
  • Ugao detekcije lasera od 360 stepeni.
  • Upozorava vozača o vozilima sa prvenstvom prolaza i preprekama na putu preko sistema opremljenog Safety Alert®odašiljačima.
  • Upozorava vozača kada je pod prismotrom VG-2 radarskog detektora.
  • Pruža potpuni imunitet od VG-2 radarskog detektora.
  • Upozorava vozača kada je pod prismotrom Spectre 1 radarskog detektora.
  • Pruža potpuni imunitet od Spectre 1 radarskog detektora.
  • Preko identifikacionih lampica obaveštava korisnika o vrsti radara koji vrši skeniranje.
  • Dozvoljava korisniku da izabere operativni mod, smanjujući pri tom greške nastale u gusto naseljenim područjima.
  • Obaveštava korisnika o relativnoj udaljenosti radara ili lasera.
  • Automatsko prebacivanje u tihi mod kako bi se izbegla dekoncetracija vozača.
  • Dozvoljava korisniku da zatamni ekran detektora kod noćne vožnje.
  • Pamti podešavanja čak i kada je izvor napajanja uklonjen.
XRS 9400

  • Ugrađen sistem za detekciju lažne uzbune.
  • Obaveštava korisnika o nailasku vozila hitne pomoći, ili nekog drugog vozila opremljenog rotacionim svetlima.
  • Glasovno obaveštava korisnika o nailasku na radar ili laser.
  • Ugao detekcije lasera od 360 stepeni.
  • Upozorava vozača o vozilima sa prvenstvom prolaza i preprekama na putu preko sistema opremljenog Safety Alert®odašiljačima.
  • Upozorava vozača kada je pod prismotrom VG-2 radarskog detektora.
  • Pruža potpuni imunitet od VG-2 radarskog detektora.
  • Upozorava vozača kada je pod prismotrom Spectre 1 radarskog detektora.
  • Pruža potpuni imunitet od Spectre 1 radarskog detektora.
  • Preko identifikacionih lampica obaveštava korisnika o vrsti radara koji vrši skeniranje
  • Dozvoljava korisniku da izabere operativni mod, smanjujući pri tom greške nastale u gusto naseljenim područjima.
  • Obaveštava korisnika o relativnoj udaljenosti radara ili lasera.
  • Automatsko prebacivanje u tihi mod kako bi se izbegla dekoncetracija vozača.
  • Dozvoljava korisniku da zatamni ekran detektora kod noćne vožnje.
  • Pamti podešavanja čak i kada je izvor napajanja uklonjen.
  • Obaveštava korisnika o uspešno obavljenom testu ispravnosti i da je spreman za rad.
  • Relative speed senzor koji otklanja lažne signale
  • Prepoznaje i upozorava preko hiljadu različitih vozila hitne pomoći ili sličnih vozila koja koriste strob svetla
  • glasovno upozorenje različito za različite bandove
  • pokrivenost od 360 stepeni za lasere
  • upozorava vozača na nailazak vozila hitne pomoći (vatrogasnih i sl.) i na nesreće na putu koristeći Safety Alert® odašiljače
  • upozorava vozača kada se nalazi u polju koje skenira VG-2 radar
  • pruža potpunu zaštitu od VG-2 radara
  • upozorava vozača kada se nalazi u polju koje skenira Spectre 1 radar
  • pruža potpunu zaštitu od Spectre 1 radara
  • prikazuje lako prepoznatljiv svetleći tekst kao indikator banda u koji se ulazi
  • dozvoljava korisniku da podesi filtre kada se nalazi u zoni sa mnogo lažnih signala (gradska vožnja)
  • Pruža informaciju o relativnoj udaljenosti od "mete"
  • Mogućnost automatskog stišavanja signala radi udobnije vožnje
  • Elektronski pamti podešavanje detektora određeno vreme, čak i ako nije priključen na napajanje
  • Obaveštava korisnika automatski kad završi samotestiranje (kad je spreman za upotrebu)
XRS 9700

  • Extra širok opseg detekcije omogućava napredno upozoravanje
  • Detektuje nove K & Ka Radare Gun Pop (Super-fast Instant-On) Mode.
  • Ugrađen sistem za detekciju lažne uzbune.
  • Za otklanjanje lažnih signala u gradskoj vožnji poseduje 3 nivoa
  • Obaveštava korisnika o nailasku vozila hitne pomoći, ili nekog drugog vozila opremljenog rotacionim svetlima.
  • Glasovno obaveštava korisnika o nailasku na radar ili laser.
  • Ugao detekcije lasera od 360 stepeni.
  • Upozorava vozača o vozilima sa prvenstvom prolaza i preprekama na putu preko sistema opremljenog Safety Alert®odašiljačima.
  • Upozorava vozača kada je pod prismotrom VG-2 radarskog detektora.
  • Pruža potpuni imunitet od VG-2 radarskog detektora.
  • Upozorava vozača kada je pod prismotrom Spectre 1 radarskog detektora.
  • Pruža potpuni imunitet od Spectre 1 radarskog detektora.
  • Preko identifikacionih lampica obaveštava korisnika o vrsti radara koji vrši skeniranje
  • Dozvoljava korisniku da izabere operativni mod, smanjujući pri tom greške nastale u gusto naseljenim područjima.
  • Obaveštava korisnika o relativnoj udaljenosti radara ili lasera.
  • Automatsko prebacivanje u tihi mod kako bi se izbegla dekoncetracija vozača.
  • Dozvoljava korisniku da zatamni ekran detektora kod noćne vožnje.
  • Pamti podešavanja čak i kada je izvor napajanja uklonjen.
  • Obaveštava korisnika o uspešno obavljenom testu
  • ispravnosti i da je spreman za rad.
  • Elektronski kompas
DE 1670

  • Taster za veoma lako i brzo montiranje i demontiranje na postolje
  • Priključak za napajanje
  • Zvučnik omogućava tonsko i glasovno upozoravanje kada se radi o X, K, Ka band radarima, kao i laser i VG-2 radarima.
  • Power/Dim/Dark/Play taster - uključuje/isključuje uređaj i menja mod Dim/Dark (pritisnuti i držati 2 sekunde) za noćnu vožnju.U Memo modu Starts/Stops reprodukuje snimljenu poruku.
  • tasteri za pojačanje i smanjivanje glasnoće ( u Memo modu se sa njima prelazi sa jedne na drugu snimljenu poruku kojih maksimalno može biti 6)
  • Lako uočljiv display omogućava lako i sigurno opažanje koji zraci su u pitanju i koje su snage
  • Quiet/Menu/Record taster - pritiskom na taster Quiet pre nailaska na radar aktivira sa AutoQuiet mode koji nakon prve signalizacije automatski smanji glasnoću aparata. Pritiskom na isti taster dok se nalazi u snopu radara mutira se ton i ostaje samo svetlosno upozoravanje. Pritisnuti taster i držati 2 sekunde za meni OptionMode. (videti uputstvo)
  • CITY/CITY 1/CITY 2 tasteri smanjuju uticaj lažnih signala tokom gradske vožnje u tri nivoa
  • Laser Antenna (Rear) - Optika koja detektuje i laserske zrake došle sa zadnje strane (360 stepeni zaštita od lasera)
  • Laser Antenna (Front) - ultra usetljiva optika na lasere sa prednje strane
DE 1710

  • Detektuje sve radare (X,K, Superširoki spektar frekvencija Ka)
  • Lasere i sigurnosni radarski sistemi, uključujući sigurnosni sistem uzbune
  • Razdvaja radarske i laserske audio alarme - Određeni audio tonovi trenutno potvrđuju detekciju lasera,
  • X, K, Ka ili sigurnosnog radara.
  • Prioritetna uzbuna vas upozorava na najveću pretnju radarom
  • Tehnologija gradskog režima (otklanja lažne alarme).- Detektuje sve važeće laserske pištolje koji emituju na laserskoj frekvenciji od 905+/-10nm.
  • To uključuje sledeće laserske pištolje: Pro Laser I, II, i III; LTI 20-20; UltraLyte

DE 1730

  • 360° Potpuna laserska zaštita vozila – nema propusta u vašoj zaštiti - Detektuje od napred, sa strane i od pozadi.
  • Svetlosna signalizacija na ekranu
  • Potpuna frekvencijska zastita od laserskih, radarskih, VG-2 frekvencija*, kao i od sigurnosnih radarskih frekvencija.
  • (*VG-2 Štiti od detektora radarskih detektora)
  • Gradski režim - Smanjuje uznemiravanja lažnim alarmima
  • Tihi/Automatski tihi režim
  • Utišava zvučni alarm dok dozvoljava da vas dalje upozorava svetlosni alarm.
  • Čuvanje akumulatora vozila
  • Automatski isključuje detektor ako zaboravite da ga isključite
  • Prioritet alarma
  • Ako detektor prima više od od jednog signalaistovremeno, detektor signalizira najbitniji.
  • Sigurnosni sistem uzbune (obaveštava nailazak vozila pod rotaciom)
  • Detektuje sve važeće laserske pištolje koji emituju na laserskoj frekvenciji od 905+/-10nm.
  • To uključuje sledeće laserske pištolje: Pro Laser I, II, i III; LTI 20-20; UltraLyte

NAPOMENA

Radar detektor će Vas uvek uspešno zaštititi od navedenih i sličnih uređaja za kontrolu brzine ali samo prilagođena vožnja, odnosno vožnja po propisu će zaštiti Vaš život , kao i život osatalih učesnika u saobraćaju – POŠTUJETE SAOBRAĆAJNE PROPISE.Upotreba radar detektora nije zabranjena u USA, Australiji, Rusiji, Kini, u većini evropskih država, kao ni u Srbiji i Crnoj Gori.

Comments (173)add comment
 1 2 3 4 > 
Test Blinder X-treme M45 vs Kustom Pro Laser III
written by Boban , September 12, 2007

Ramino je rekao da se kod nas najvise koriste ovi Pro Laser III detektori i momci iz Amerike su izvrsili test jammera Blinder X-treme M45 i isti je pokazao slabe rezultate. Ceo test mozete videti ovde:

http://www.youtube.com/watch?v=G0lPZIdClWc



pitanje za Speed Lab
written by Boban , September 12, 2007

Speed Lab vidim da se dosta razumes u tematiku i interesuje me koji je po tebi najbolji Laser jammer koji se danas moze kupiti za neku cifru do 500e?

Sto se tice radar detektora na glasu su najvise Escort i Valentine



Test
written by Speed Lab , September 06, 2007

Ove godine u osmom mjesecu je napravljen test 6 laser jammera zajedno s ekipom entuzijasta i profesionalaca iz Slovačke, Mađarske, Srbije, SADa, Taiwana i Hrvatske. Korišteni su laserski pištolji:
-Ultralyte 100LR (100pps)
-Laser Atlanta (Normal Mode)
-Kustom Pro 2
-Marksman 20/20

Nakon cjelodnevnog testa došli smo do slijedećih rezultata (bez ikakvih komercijalnih namjera, tj. da se bilo šta oglašava) direktan link na rezultate testa:
-http://speed.g-zona.hr/slt/results_2007.html



Odgovori
written by Zoran Ramino , September 06, 2007

Blinder M20/ M25 su uređaji koje je Ramino d.o.o. uvozilo i distribuiralo ali je saradnja prekinuta iz razloga što je bilo dosta reklamacija. Proizvođač naziva takve situacije "Punch true zone" ili zasićenje FM Chirpova U suštini se svodi na to da se korisnik tog proizvođače ne može sa sigurnošću pouzdati na njihovu efikasnost što je za vozače koji koriste Jammer (ometačsmilies/wink.gif uređaje i više nego problematično iz razloga što "Jammer" vozači uglavnom voze brže od ograničenja za koji je predviđena mandatna kazna odnosno padaju na velikim brzinama a samim tim dovode u pitanje i dozvolu. Ne može ga policija detektovati u vozilu i ne ispisuje nikakvu grešku. Napominjem da tome nije razlog Jammer nego Laserski uređaj za kontrolu brzine.
Proffi laser Tek nema te probleme i to je jedini razlog zašto upravo taj Jammer preduzeće Ramino d.o.o. uvozi i distribuira.
Drugi problem se javlja što se Blinder M20/ M25 švercuje i samim tim ne možete dobiti valjanu garanciju kako na tehničku tako i na funkcionalnu ispravnost uređaja.



@Zoran Ramino
written by mozak , September 04, 2007

A sta je sa Blinderom M20/ M25. Da li oni ispisuju E greske u Srbiji? Jedan poznanik ima 25icu i kaze da nema nikakvih problema sa njom.


@rajan
written by mozak , September 04, 2007

Imam zadnji broj. Na sta mislis?


SAT
written by rajan , September 04, 2007

Procitajte poslednji broj revije "SAT" pa ces videti koliko su "panduri" pametni.


Odgovori
written by Zoran Ramino , September 04, 2007

1) SAT revija i testiranje
Testiranje je izvršeno Laser PRO 3 uređajem na što manjoj daljini. Između 100 i 150 m. Meren je "Džip" BMW 5 da bi bila što veća meta i štobrže i lakše očitavanje. Policajac je koristio stalak da bi bio što precizniji. Sve zajedno je rezultiralo da je merenje izvršeno u intervalu kako i piše u časopisu između 1-2 sec.
Dobili smo mnogo pisama i zahvaljujemo Vam se na podršci i Vašoj reakciji. Kako ste nas informisali neki su pisali i SAT reviji.
Ne znam šta drugo da Vam kažem pošto kako korisnici imate drugačija iskustva ali ako kažem da je u ovom momentu dobro takvo testiranje ijako ono kako sami kažete ne odgovara stvarnosti. Verujte da je u ovom momentu dobro da tako pišu, bar dok ne prođe novi zakon o saobraćaju. Samim tim što se policija trudi na sve načine da diskredituje i zabrani upotrebu L/R detektora sasvim dovoljno govori o njihovoj efikasnosti.

Proffi Laser Tek (ometač, jammer..)
Imam mogućnost detekcije i ometanja samo laserskih sistema za kontrolu brzine. Ne može da ga policija detektuje i ne ispisuje nikakvu grešku na laserskom pištolju. Ovo važi za Srbiju. Ne detektuje radare. U Srbiji radara gotovo i nema, rekao bih da moraš ustati na tri leve noge da bih naišao na njega. U okolnim državama je situacija drugačija, zbog konfiguracije terena, pre svega krivine utiču na to da radara ima više. A i sama politika nabavke uređaja za kontrolu brzine. U Srbiji neprikosloveni primat ima Laser PRO 3
U Bosni je situacija najgora tamo nažalost vladaju zakoni ulice i ne pomaže ni detektor ni jammer. Javna je tajna da se tamo posao operatera plaća hiljadama maraka. U najvećem broju slučajeva biće te zaustavljeni bez obzira da li imate detektor ili jammer ili da li ste vozili brzo ili sporo. biti će Vam servirana brzina koja se servira svima istog dana na istom mestu. Najčešće će to biti brzina 10-15 km iznad ograničenja. Oni bolji trgovci će završiti "posao" sa 10 KM-ova, a oni koji poznaju malo više zakon i pravo, pretnjom za zloupotrebu službenog položaja. Naravno za ovo drugo morate biti i sigurni da li je merenje ili "feniranje" bilo u momentu zaustavljanja. Detektor će Vam bezgrešno dati tu informaciju. Kako imam informaciju tamo se sprema hajka na takve "policajce", ali je problem što je tamo korupcija prisutna i u unutrašnjoj kontroli pa nema ko za sada da sprovede akciju, a da ona ne liči na farsu.
Poštujte saobraćajne propise!!!




@mozak
written by Speed Lab , September 03, 2007

V1 je odličan radardetektor, još ako ga montiraš vertikalno, možeš detektirati multanovu 6f na 500-600m!
E14 na traffipatrolu nećeš dobiti ako koristiš V1, samo jammeri mogu okinuti tu grešku na Jenoptiku i klonovima.
U HR će te odmah zaustaviti i napisati 2000kn kaznu!



hvala na odgovoru
written by mozak , September 03, 2007

Speedy, hvala na odgovoru. Da li je dobar ar V1 i da li stvarno nasi panduri su toliko pametni da razotkriju greske tipa E14, E03 i sl kada im se pojavi na laseru, kada su jammeri ukljuceni?

VELIKI POZDRAV ZA TEMU I SAJT, I NARAVNO SVE KOJI SU DALI INFORMACIJE.



radar detektor
written by Speed Lab , September 01, 2007

Zato sto ima jos i "starih kanti" iliti Komara koji rade na X bandu, sto se Srbije tice. U BiH imas Decatur Genesis na K bandu i par pokretnih na Ka bandu 34.7GHz!
U HR imas Traffipax Gatso K i Falcon instant ON K! Za sve te ti ne pomaze jammer.



u srbiji, cemu antiradar ako postoji jammer
written by mozak , August 31, 2007

Zasto u Srbiji kupovati i koristiti antiradar, ako policija koristi laserske pistolje a njih sredjuje jammer?
Molim odgovor.



LaserTech
written by Speed Lab , August 29, 2007

To mi "smrdi" na Stalker Ka Radar Gun, vidi da li ovako izgleda: http://www.stalkerradar.com/bi...tr-big.jpg

Inace LaserTech je samo Laser jammer, dakle, nema nikakve veze s doppler radarima, a i s laserima ima problema...




pardon
written by puno vozim , August 26, 2007

Izvinjavam se za odvalu...umasto "laserski pistolj na Ka bandu", hteo sam reci "radarski pistolj na Ka bandu"...


Pitanje za Ramino
written by puno vozim , August 26, 2007

Zorane, molim vas da me napomenete, da li LaserTech ometac detektuje signale drugih tipova radara, sem lasera? Tj. da li otkriva x, k i ka signale?

Juce sam po prvi put u Beogradu otkrio moderni laserski pistolj na Ka bandu. Spolja lici na laser, ima savremen dizajn.Ne znam druge detalje, ali detektor ga otkriva. Stajali su ispred Interkontija, naravno sakriveni iza drveta, i merili.
Nema greske, Cobra je konstatovala Ka band, relativno slabe snage - 2 na skali od 1 do 5 - samo pred sam kraj je pojacao na 4. Signali oko Metroa ili OMVa su jaci od ovog...Znaci oprez na Ka frekvencijama...
Pozdrav svima.



laser sou
written by Petar , August 23, 2007

ko vozi auto od 50 ili 100.000 e ima para i za ometac od 500 e.......................
postujte pravila samo to cuva zivot...



...
written by Petar , August 22, 2007

Imam ja u moj Audi A 6 ometac radara, lasera koji stoji u prednjem braniku i nikad ne moze da me izmere na brzinu i uvek odbija laser.


Cena radara
written by Geda , August 12, 2007

E lepo se dosetili fabrikanti kako da zarade pare na anti-radaru. Prvo platis 400 eura(prosek) za anti radar i onda ako imas srece da te pandur ne upeca na 1500 metara pri brzini od 120 km/h, a to traje 0,3 sekunde, pa da jos ne platis kaznu do 3.000 dinara ili prekrsajnu prijavu koja ide preko 5.000 dinara, e onda imas srece. Obicno je kontra, znaci 400 eura 5.000 dinara, pa opet 5.000 ako je brzina dosta veca, znaci vec je to oko 500 eura. Zato lepo 500 eura u dzep i kad te pandur zaustavi za brzu voznju, izvadis 10-20 ueura, platis bez priznanice i vozi misko naredni 25 puta do punih 500 eura. Naravoucenije niko nije take srece da ga upecaju 25 puta za brzu voznju u 2 godine, provereno.


CLAN ZAKONA I POLICE PRESRETACI
written by SPEEDY , July 31, 2007

PO KOM CLANU ZAKONA NE SMEMO DA KORISTIMO OMETAC?
DA LI JE NEKO IMAO BILO KAKAV PROBLEM?
DA LI KOD NAS SNIMAJU ILI SLIKAJU VOZILO U PREKRSAJU TJ. KAD BRZO VOZIMO?
STA JE SA PRESRETACIMA (NEOBELEZENIM POLICE VOZILIMA)KAO U HRVATSKOJ NA AUTO-PUTU?



ugao merenja?
written by nesha , July 23, 2007

Da li prilikom merenja brzine radarom, policajac mora da bude u pravcu kretanja vozila, odnosno koliko moze da stoji "sa strane", ako nije u pravcu kretanja.

Ova email adresa je zaštićena od spam robota, nije vidljiva ako ste isključili Javascript



Радар Z-25
written by demos , July 18, 2007

Једно питање имам да ли овај радар који се користи код нас з-25 има поп мод рада или не ?На сајту проижвођача постоји податак да ови нови поседују поп мод рада.


cobra 7000
written by demos , July 18, 2007

Ја имам кобру есд 7000 и једино што ме нервира је то што кад је укључен сити мод не смањује к и ка већ само х-банд.Иначе сам врло задовољан како детектује остале. За про ласер 3 може се смањити брзина за око 20-30км што је обично довољно.


SHEMA
written by DZANGARLI , July 18, 2007

AKO NEKO IMA SHEMU ZA PRAVLJENJE RADAR DETEKTORA NEKA POSALJE NA Ova email adresa je zaštićena od spam robota, nije vidljiva ako ste isključili Javascript


Laser Tek Jammer
written by Atsa(Nissan 200sx driver) , July 13, 2007

Pozdrav svima pre svega!!! Iz gore navedenog zakljucio sam da je najbolja investicija pouzdan "Jammer".S obzirom da imaju visoku cenu, a i verovatnocu ne efikasnosti, zanima me da li je dovoljno pouzdan model Laser Tek koji je lako dostupan na nasem trzistu po ceni od 350eura preko "RAMINO" grupe.Molim sve koji imaju iskustva sa ovim uređajem nek napisu nesto, a voleo bih da pogledam misljenje i savet od Ramino-Zoran.Rado cu ga pazariti,ako je,naravno,pun pogodak. NAPOMINJEM: vozim u reonu Srbije.Unapred zahvalan na saradnji!!!


Bilijar???
written by Gost , July 07, 2007

BTW bilijarska kugla se ne odbija po pravilu equal angle in equal angle out jer ugao zavisi od brzine.
???
Je l' to neka nova fizika?



radar detektor
written by nibus , July 05, 2007

Imam radar detektor-escort X 50 [iz Canade],radi perfektno,dve godine bez kazne,sta reci.


@ramino
written by banem , July 02, 2007

Naiđi malo do Vojvodine pa ćeš videti gde su radari, u proseku na svaku 60 km bilo kojim pravcem izuzev kada je smena u policiji.

BTW bilijarska kugla se ne odbija po pravilu equal angle in equal angle out jer ugao zavisi od brzine. smilies/smiley.gif Probaj ako ne veruješ.



displej radar
written by perica , June 28, 2007

Radar koji stoji fiksno na tabli na 1-2 metra visine pokraj puta, a može biti prenosiv, nalazi se na autoputu Zagreb-Rijeka-2komada, te na istarskom ipsilonu-3komada, a povremeno ga stavljaju po Zagrebu ispred osnovnih škola. Izgled: tabla 80x60x8 cm na kojoj piše:vaša brzina je: koju pokazuje manji 25x20cm displej. Taj radar mjeri do 250metara udaljenosti, radi na K bandu i V1 ga otkriva sa uključenim POP modom, inače NE. Ako neko zna kakav je to radar i na kojoj frekv radi, neka napiše!


radar
written by biljana , June 20, 2007

MOLIM VAS JAVITE GDE SE U BEOGRADU MOZE KUPITIT POLICIJSKI RADAR COBRA


V1 - komar kanta
written by perica , June 19, 2007

V1: stalno uključeni svi bandovi i euro mod, javlja samo multanovu i laser, inače je tišina smilies/wink.gif Kad isključim euro mod stalno se dere na x i k bandu (lažne dojave). Jel moguće da V1 ne vidi komar kantu zbog uključenog euro moda? Ili je komar na 9 ghz a to V1 ne može da vidi? Koja je frekvencija komara?


Odgovori
written by Ramino - Zoran , June 15, 2007

Izvinjavam se što nisam ranije odgovorio na Vaša pitanja, bio sam na putu. Hvala Vam što nas kontaktirate, a ja Vam se i dalje obraćam i odgovaram ovim putem iako smo pitanja dobili na e-mail Ramino-a.

LEGALNOST
Ajde da se zadržimo na Srbiji i okolnim nam zemljama. Upravo iz našeg regijona, a naročito iz Srbije je najviše naših kupaca. Ponavljam, upotreba R/L detektora nije zabranjena kako u Srbiji tako i u svim zemljama bivše nam SFRJ, kao i u svim zemljama njenog okruženja izuzev Austrije. Ova poslednja razmatra ukidanje zabrane.
Ukratko, razlog za to je što u SAD-u i nekim evropskim zemljama, naročito u Engleskoj, nakon opsežnih istraživanja dokazano da uporeba ovh uređaja utiče na veću bezbednost u saobraćaju. Iako je vozačima ipak na prvom mestu da ne plate kaznu za prekoračenje brzine. U principu nije poenta da se plati kazna, nego da se smanji brzina. To što će vozači zahvaljujući ovim spravicama smanjti brzinu 20,30 ili eventualno 40 km/h ne utiče previše na bezbednost, ali će zato vozači sigurno biti mnogo skoncentrisovaniji i oprezniji. Na kraju krajeva uređaji su u suštini isto što i sabraćajni znaci koji Vas obaveštavaju o radarskoj kontroli. U Hrvatskoj, BiH i drugim državama koji su zamenile represivnu i isključivo kaznenu doktrinu, preventivnom. Uvele su i metod obaveštavanja o radarskim kontrolama putem sredstava javnog informisanja, a sve u cilju prevencije. Upravo se u taj segment uklapaju i R/L detektori. Ometači, Jammeri su dozvoljeni za prodaju ali su zabranjeni za korištenje jer ometaju rad službenog lica. Svako ko ga kristi, koristi ga na svoju ličnu odgovornost!
KVALITET R/L DETEKTORA
Da Vas ne zamaram komplikovanim i stručnim izrazima i pričama o gigahertzima i nanometrima. Sasvim je dovoljno reći da je pored obavezne kalibracije optike uređaja (postavljene na odgovarajuće frekfencije)kvalitet optike i elektronike u uređaju koja podržava rad iste, zavisi i broj prepoznavanja radarskih i laserskih sistema za kontrolu brzine, kao i njhova brzina prepoznavanja odnosno detekcije.
Potoje uređaji koji prepoznaju 4,6,8, 10,ili više kanala(band-ova)
Uređaji novijih generacija, svi prepoznaju i više nogo što je nama potrebno u Srbiji. Tako da kupovinom sasvim prosečnog uređaja Whistler ili Cobra proizvođača imati će te adekvatnu zaštitu i ako krenete putem okolnih nam zamalja. Eventuli problemčić Vas može zadesiti u Hrvatskoj. Tamo se može naletiti na tzv. Multanovin radar koji ima veoma malo zračenje pa se većina detektora muči da ga i prepozna. Ali ako imate u vidu da se u Srbiji trenutno kotisti 576 laserskih jedinica( najčešće PRO laser III i KAM II) i samo 12 radarskih sistema(Z 25 i Trafipax 06) jasno je od čega najviše vreba opasnost.
Morate biti svesni da laser očitava brzinu vozilu dosta brzo ali dobrom reakcijom sasvim je realno da možete smanjiti brzinu 20,30, eventualno 40 ili čak 50 km/h. Kakav je proces očitavanja možete pročitati u mojim ranijim pisanijama, koja takođe možete pronaći na ovoj stranici.
Novi Whistler i Cobra detektori sasvim se uspešno bore sa lažnim signalima i mnogo skuplja im konkurencija ne opravdava toliku razliku u ceni naročito u Srbiji gde se gotovo isključivo koriste laseri, jer su kako sam to već rekao jako brzi u svom očitavanju., tako da u slučaju ako imate ili nameravate da kupite skupcene detektore neće te biti u ništa većoj prednosti u odnosu ne neke prosečne ili jeftinije uređaje.
Njihova prednost i ne sumljiv kvalitet možete primetiti ipak u nekim drugim državama. Ako neko želi da izdvoji ozbiljniji novac onda je zasigurno prava investicija u Jammer (ometačsmilies/wink.gif. Mnogi naši kupci u Srbiji u svojim vozilima imaju samo laserske ometače i sasvim mi je jasan njihov stav. Lično godišnje prelazim oko 60 000 km i zaista se ne sećam kad sam zadnji put video radar u Srbiji. Naravno kad idem izvan Granica naše zemlje "naoružavam" se i R/L detektorom.
Imajte na umu da R/L detektori štite od uređaja za kontrolu brzine, ali samo prilagođena brzina i brzina po propisu štiti kako Vaš život tako i živote ostalih sudionika u saobraćaju!
Poštujte saobraćajne propise!!!





"brushalteri" su zakon
written by nick , June 15, 2007

smilies/grin.gif pozdrav svim diskutantima. Najbolja stvar koja se masovno koristi kod nas u nemackoj je Hauben Bra ili navlaka od skaja ispod koje je sundjer i koja prekriva ceo prednji deo osim farova, nesto boka i deo haube. ukoliko nemate hromiranih delova na prednjoj strani postajete zaista Stealth i trebace im dosta vremena da vas ocitaju. takodje ide mrezica preko maske i eventualno tablice ili tablicu zakrenite prema dole, tj prema putu da ne mogu da je gadjaju. to mozete i sami napraviti a ako vas pitaju sta je to - kazete zastita laka od kamencica tako se i preko prodaje. evo slike: http://i4.ebayimg.com/03/i/000/a1/8d/1e3f_1.JPG

http://i15.ebayimg.com/07/i/000/81/a6/10a9_1_b.JPG



V1 (drugi dio)
written by Speed Lab , June 14, 2007

How to reprogram V1...(If you really want to.)
http://valentine1.com/lab/MikesLabRpt3.asp

Ako i nakon toga "ne vidi" komar, onda je ta "kanta" jako pobjegla s frekvencije (out-of-tune), sto se dogadja i s multanovama... Mjerili jednu i sa 34.3GHz, "otisla" na 34.8GHz...



V1
written by Speed Lab , June 13, 2007

Ukljuci X band!

http://valentine1.com/Moreinfo/pdf/
V1OwnersManual_2005-i5.pdf



pitanje za korisnike V1
written by perica , June 12, 2007

imam V1 3 godine. Do sada me srećom nisu ni jednom ufatili smilies/grin.gif
V1 ne reagira na Komar-x band
V1 ne reagira na (mobilni)uređaj-displej koji stoji uz cestu na većem stalku i na kojem piše vaša brzina je ... smilies/angry.gif
V1 je izvrstan za otkrivanje lasera i multanove, na tim radarima nikad nisam imao problema sa V1 smilies/cheesy.gif
Pitanje glasi: kako podesiti V1 da 1.) zacvili na Komar i 2.)da zacvili na pano-displej sa nepoznatim ugrađenim mjeračem brzine



brzi steva
written by steva , June 12, 2007

stalno me zaustavlja murija jel prekoracim brzinu bajsem.sta da radim



@nemanja
written by Speed Lab , May 31, 2007

Koji jammer koristis? Lasertek, blinder, zr3 i sl. Imaju PT na 300m kad smo testirali s PL II lidarom, tako da je u tom slucaju mogao dobiti tvoju brzinu!


za nekoga ko je imao isto ili slicno iskustvo
written by nemanja , May 31, 2007

posto nije uspeo da mi izmeri moju pravu brzinu zbog dzemera, zaustavio me je i pokazo mi je brzinu od 120km/h a sto je isto to napisao i u prijavi. kakva je zakonska regulativa i kako je zakonsi to reseno u Srbiji! Unapred hvala. Ova email adresa je zaštićena od spam robota, nije vidljiva ako ste isključili Javascript


Usporedba radardetektora
written by Speed Lab , May 09, 2007

Ako je nekome interesantno, čisto mali prikaz na karti kako reagira koji radardetektor na Ramer7 (34.00GHz).
Euro OFF znači da je uključen cijeli Ka band, dok Euro ON znači da je u funkciji samo određena frekvencija, u ovom slučaju 34.00GHz.
http://galerie.autorevue.cz/data/500/stresov_965_v1_rx_b.JPG



Ispravka videa
written by Speed Lab , May 08, 2007

Ispravan link: http://www.youtube.com/watch?v=5sIO9laWTbc


@Ramino-Zoran
written by Speed Lab , May 08, 2007

Zabluda 1.:"Ono što je u praksi najčešće to je interval između 3-5 sekundi"
Definitivno netočna pretpostavka! Tablica je "lijepa ravna površina" i u praksi je taj interval puno kraći, pogotovo ako se ruka osloni na rub prozora/haube/krova vozila.
Iskustveno, iz prakse, potrbno je oko 1s za mjerenje brzine. Usporedbe radi, toliko
prosječnom vozaču treba da informacija stigne do mozga i započne motorička reakcija
pomicanja noge s gasa prema kočnici!
Zabluda 2.smilies/tongue.gifitam se zašto su onda toliko bolji i koštaju 300-400% više."
Za to valja poznavati neke osnove radar/laser detektora. O tome bi se dalo napisati
knjigu, ali potudit ću se to sažeti u par rečenica.
1. Jeftini radardetektori urlaju na sve smetnje u vašoj okolici o samoposluga s
automatskim vratima do dorugih korisnika jeftinih radardetektora (da, lokalni oscilator emitira određenu frekvenciju, koju vaš detektor prepoznaje kao policijski radar!).
Kvalitetni radardetektori imaju dobro riješen sustav filtriranja i na taj način
sprečavaju takve alarme!
2. Domet radardetektora, tj. udaljenost od radara na kojoj će vas obavijestiti!
3. Osjetljivost je još jedna bitna stvar. Osjetljivost Ka banda je posebno važna jer se danas pojavljuje na tržištu otprilike 65% pištolja i sustava na Ka bandu. To je ujedno i najteži band za detekciju zbog širine njegovog pojasa (2600MHz, što je 1200 puta šire od širine X banda!) Ovako širok band zahtjeva osjetno više vremena na skeniranje cijelog banda. To na kraju rezultira smanjenom osjetljivošću i manjim dometom! Iz tog razloga je osjetljivost od iznimne važnosti! Jedini proizvođači koji su to kvalitetno riješili su Bel, Escort i Valentine!
Tu su otišli i korak dalje i umjesto pretraživanja cijelog Ka banda dozvoljavaju samo pretraživanje određenih frekvencija (npr. umijesto cijelog Ka banda, pretražuje se 34.3 /-100MHz) i na taj način se povećava osjetljivost i omogućuje pravovremena detekcija!
----------------------
Da rezimiram:
"Must have" opcije: Dobra zaštita od lažnih alarma, Dobar domet, Dobar Audio alarm, Dobar način montažće na vozilo, Dobro vizualno upozorenje.
Važne opcije: AccuSweep (pametno pretraživanje), Auto MUte opcija, Auto Mode opcija.
Zgodne opcije: Skračeno samotestiranje, Inteligentni Mute, Upozorenje na više radara istovremeno, Selektivan odabir željenih bandova
Opcije koje mogu poslužiti: 360 stupnjeva detekcije lasera, kompas, prikaz frekvencije
OK opcije: 9-10-11 band radar detektor (glupost, ako znamo da postoje X, Ku, K i Ka
band), strobe upozorenje, VG2, VG3 zaštita!
Beznačajne opcije: SWS (Safety Warning System)
------------------------
Možda bi bilo zgodno da svi koji o tome žele znati više pogledaju i prouče tekst
http://www.radarbusters.com/support/choosing-detector/default.asp Mogu svašta naučiti i možda to znanje iskoristiti...
------------------------
Što se tiče Zablude br. 1, pogledajte video na adresi http://www.youtube.com/watch?v=5sIO9laWTbc, i sami zaključite koliko je u praksi potrebno da se očita brzina pištoljem LTI Marksman 20.20 (u HR ih ima još dosta!).
Također se može vidjeti kako radi LaserInterceptor jammer. Tamnoplavi Ford Escort je imao na sebi postavljen LaserInterceptor, a crna Toyota Corolla je bez jammera!



@puno vozim
written by Speed Lab , May 07, 2007

Pozdrav!
Da, u Srbiji se najčešće srećem s dva lasera i to:
-------------------------------
Kustom - ProLaser II
Mjerenje brzine: 8 do 480 km/h
Točnost: /- 2 km/h
Mjerna udaljenost: 5m do 1370m
Pulse Rate: 238 pps
-------------------------------
Kustom - ProLaser III
Mjerenje brzine: 8 do 320 km/h
Točnost: /- 2 km/h
Mjerna udaljenost: 3m do 1830m
Pulse Rate: 200 pps
-------------------------------
U HR je najčešći Jenoptik - LaserPatrol i njegovi klonovi: Robot - TraffiPatrol i Multanova - StarLaser
Mjerenje brzine: 0 do 250 km/h
Točnost: /- 3km/h do 100km/h i /- 3% preko 100km/h
Mjerna udaljenost: 0m do 600m
Pulse Rate: 100 pps
-------------------------------
E sad dolazimo do zanimljivog uređaja i to LTI - UltraLyte 100LR
Mjerenje brzine: 0 do 320 km/h
Točnost: /- 2 km/h
Mjerna udaljenost (speed mode): 15m do 1000m (LR, Long Range)
Pulse Rate: 100 pps (postoji i 125 pps)
-------------------------------
Problem kod većine jammera ti je u prepoznavanju Pulse Rate-a Jenoptika i UltraLyte-a. Većina ih ne razlikuje ta dva pištolja i onda se desi E-14 na jenoptiku, dok error codovi na drugima nisu bitni (osim LaserAtlanete!)
Još jedna bitna stvar je ProLaser II. Koliko god da je star ima savršenu optiku i jammeri imaju velikih problema s njim. Zato, oprez! Ako te gađa u rub fara ili u vanjski retrovizor, lako može dobiti brzinu! Još jedna stvar na koju valja obratiti pažnju je zalazak sunca! I to kada ideš prema suncu, prijemna dioda jammera je zasljepljena i detekcija je jako otežana! U tom slučaju valja usporiti.
Što se promjene valne duljine tiče, moraš mijenjeti izlazne diode na samom LIDARu kako bi promijenio valnu duljinu. U jammeru koji ja koristim imaš dvije glave s po jednom SPL-PL3 (75W) laserskom diodom i po dvije prijemne u svakoj glavi, vertikalno i horizontalno polarizirane. Ovakav setup se u svim našim testovima pokazao idealan i štiti vozilo i po didatni metar sa svake strane!
Što se X i K banda tiče ima ih po Bosni i to većina instant ON. Znači, pištolj je u funkciji, ali ne odašilje, slično kao laser. Kad dođeš na 300m, pritisne okidač i onda tek počinje emitiranje. I u HR imaš 2 ili 3 komada KUSTOM - FALCON (K band).
Ono što je problem za većinu radardetektora je Multanova 6F, koja radi s izlaznom snagom od svega 0.5mW!!! Većina će taj signal zanemariti i odbaciti ga kao smetnju, a zapištit će tek kad se približiš na 5m od antene. Razlog tome je loše rješeno filtriranje signala, tj viših harmonika.
Testirali smo dosta radardetektora i najbolje su se pokazali Bel 975R, 966R, Euro550 i V1. Ovaj posljednji ju je detektorao čak na 900m, vertikalno postavljen! Cobre se nisu baš proslavile u detekciji...
Ako imaš kakvih dodatnih pitanja, slobodno se dojavi na Ova email adresa je zaštićena od spam robota, nije vidljiva ako ste isključili Javascript



Iz licnog iskustva
written by Puno vozim , May 07, 2007

Speed lab, sorry za kasnjenje u odgovoru, bio sam malo odsutan...
Iskreno, ne znam kako se ponasa taj moj ometac protiv pomenutih radara. Ja samo mogu preneti svoja iskustva i reci ono sto sam ja uocio. A najvazije, ja govorim o lokalnim uslovima u Srbiji, Bosni, Hrvatskoj, Crnoj Gori i Makedoniji.
Kako moj nick kaze puno vozim, vozim svuda i cesto susrecem radarske klopke, pa imam jasnu predstavu o tehnici i taktici koje koriste lokalne policije, narocito srbijanska.
Sa aktuelnog stanovista tehnike srbijanska policija koristi lasere, tri razlicita tipa, koje moj detektor uredno registruje i opominje me. Nisam naisao na neki radar koji nisam detektovao. Samo jednom su merili u beogradu optickim radarom sa ledja i nikad vise to nisam video.
Radarski pistolj tipa K nisam video ocima vec 17 godina, i ne znam da li ga negde koriste.
Radar tipa X, stari kutijas, sam sreo samo tri puta, uvek u Bosni uz Drinu, i mislim da je rec o istom aparatu zaostalom od pre rata. Aparat je bio postavljen na kraju dugackog pravca, na kome se ocekivalo da vozac prebaci dozvoljenih 60 km/h. Radar sam detektovao citavu minutu pre nego sto sam do njega fizicki stigao, po mojoj proceni na vise od 1200m rastojanja. Naravno da sam imao vise nego dovoljno vremena da usporim. Te super X nisam nikad susreo.
Da se vratim na lasere. Posedujem Cobru XRS9500 i pomenuti dalekoistocni ometac. Za potrebe testiranja stavio sam ih na isto vozilo i krenuo da se bacam pod radare.
U svim slucajevima, sem u jednom, dobio sam istovremeno signal od oba uredjaja, svaki put je merenje uspesno ometano, nisam zaustavljen nijednom.
U jednom slucaju sam gadjan na pregibu brezuljka i u momentu pogotka uredjaji su gledali u nebo iznad glave policajca, koji je stajao nizbrdo od mene. Ometac, montiran kod tablice je odreagovao i uspesno omeo signal, dtektor, montiran iza vetrobrana nije odreagovao. Rec je bila u Ultra lite laseru, a iz ranijeg iskustva znam da teze hvata njihove signale u slucaju da ne gadjaju bas spreda, nego pod uglom sa strane.
Druge tipove lasera detektor hvata bez problema.

kao realni ljudi znamo da ce se ubrzo pojaviti drugi radari, koji ce nase dtektore uciniti nistavnim (na kraju krajeva dovoljno je da stave novi cip u postojece radare i promene talasnu duzinu laserskog zraka), ali u ovom trenutku posedovanje detektora ili ometaca spasava od kazne danas...i na ovoj teritoriji...
A ubuduce ocekujemo od tebe da nas obavestis o novinama u mernoj tehnici.
Pozdrav.



Odgovori
written by Ramino-Zoran , May 06, 2007

...Naročito za one vozače koji vole malo jače da "nagaze"
Laserski pištolji imaju dva optička oka sa prednje strane, koja su okrenuta prema vozilu. Jedno oko služi za slanje, a drugo za prijem svetlosti. Onog momenta kada operater pošalje svetlost, ista u deliću sekunde pogađa vozilo i u istom tom deliću sekunde L/R detektor to prepoznaje i korisniku pruža informaciju da je započeo proces očitavanja brzine. Istog momenta i vozač koji je obavešten ulazi u proces usporavanja, naravno ako se nalazi u prekoračenju. Sa druge strane operater mora da pronađe idealnu površinu na vozilu od koje se ta svetlost mora odbiti i vrati u ono drug oko, tj. u aparat. Učili smo još u osnovnoj školi, da svetlost pod kojim uglom ulazi, da se pod istim i vraća. Kao i na bilijaru. Pod kojim ste uglom poslali kuglu pod istim se i odbija od matinele. Zamislite da je vaš automabil bilijar, jer policajac upravo i igra sa Vama partiju bilijara. Vozačeva je prednost u tome što vaše vozilo nije ni izbliza ravno kao što je to matinela na bilijarskom stolu i što ona nije bliža od 500 m. Upravo je to ono preventivno vreme koje pruža detektor.
Neprofesionalno i neistinito bi bilo kada bi neko rekao koliko je vremena potrebno da operater pošalje, nađe odgovarajući ugao i primi povratnu informaciju. Na to utiče mnogo faktora. Da pomenem samo neke:
Aerodinamična svojstva vozila, boja vozila, umešnost operatera, difuzija svetlosti, vremenske prilike itd...
Ono što je u praksi najčešće to je interval između 3-5 sekundi. Sasvim dovoljno da se smanji brzina sa recimo 90 na 60 km/h., ali nikako dovoljno da bi korigovali brzinu sa 160 na 60 km/h.
Postoje, kako neki kažu bolji priozvođači R/L detektora, ali i u njhovom slučaju najčešća laserska brzina očitavanja ostaje u intervalu između 3-5 sec.
Pitam se zašto su onda toliko bolji i koštaju 300-400% više.
Lično smatram da ne opravdavaju toliku razliku u ceni. Za taj novac možete kupiti mnogo konkretnije sisteme.
L/R detektori moraju biti, zavisno od regiona postavljeni na tačne radne frekvencije. Ramino ne može servisirati optiku. Za nju su potrebni odgovarajući laboratotijski uslovi. To se radi u fabrici proizvođača. Uređaji koji ne obavljaju zadatu funkciju su namenjeni vanevropskim zemljama i u koliko je moguće takve uređaje vratite onom ko vam ih je i prodao. Na žalost znamo da su veoma retki oni sretnici koji mogu da vrate takve uređaje, jer su uglavnom kupljeni preko malih oglasa ili su dobijeni na poklon. Ako Vam šalju priatelji iz amerike, tražite da budu uređaji koji su namenjeni za njihovo tržište jer su frekfencije identične evropskim u koje spadaju i Rep. bivše SFRJ. Čuvajte se totalnih rasprodaje jer na njma ameri uglavnom prodaju robu koja nije namenjena njma tj. nama.
LASERSKI OMETAČI
To su detektori koji imaju mogućnost ometanja i ne dozvoljavaju očitavanje brzine. Ramino je distribuiralo nekoliko proizvođača i modela: Blinder, Bel, Rocky Mountayn... Svi su se pokazali kao apsolutno nepouzdani. Kad smo digli ruke od takvog "grbavog" posla zbog velikog broja reklamacija, g. Bob Thompson, predsednik Whistler grupe, dao nam je informaciju da su oni uspeli da proizvedu ometač koji nema tzv. zasićenje FM Chirp-ova i "Punch true zone" I to uistinu tako i radi.
VAŽNO!!! Laserski ometači nisu nigde zabranjeni za prodaju, ali su zato uglavnom svuda zabranjeni za korištenje!!!
Poštujte saobraćajne propise!!!



Odgovori
written by Ramino-Zoran , May 06, 2007

Izvinjavam se što nemogu brže da odgovaram na Vaša pitanja koja nam šaljete putem e-maila. Kao što sam i rekao odgovore ove vrste ću slati ovim putem jer ste i Vi mene, nas tako kontaktirali.
Prvo zahvaljujem se tvorcima ovog sajta što su našli prostor za ovu mnogima zanimljivu temu.
Takođe, javna informacija redakciji na njhov stav "[uklonjen link, obratiti se redakciji]". Razumem i poštujem Vaš stav, ali Ramino u ovom slučaju ne želi reklamu ili Vašu podršku, nego iskreno pokušavamo da damo, punu i tačnu informaciju na postavljena pitanja.
LASERSKI SISTEM ZA KONTROLU BRZINE
Najviše nam stiže pitanaj na ovu temu. Sasvim opravdano jer je on i najzastupljeniji u SCG, ima ga relativno i u drugim Rep. bivše nam SFRJ, ijako je u Hrvatskoj u odnosu na SCG i BiH uistinu doživljaj naići na brzinsku kontrolu.
Čitam da među Vama ima onih koji ovu "misteriju" dobro poznaju. Ja ću pokušati narodnim jezikom i poređenjem razjasniti, "kako i šta"?
Dakle. Laserski pištolji rade na principu svetlosti, odnosno laserske svetlosti. R/L detektor prepoznaje tu svetlost i obaveštava korisnika onog momenta kada ta svetlost pogodi vozilo. Vreme od prepoznavanja do obaveštavanja zavisi od kvaliteta optike uređaja. Što je kvalitetnija optika veće je i preventivno vreme koje pruža uređaj. Kod Cobra i Whistler ueređaja odzivno vreme je od 0.015 do 1.18 sekundi. Složićete se da je u procesu kočenja jedna sekunda jako velika.



Odgovor Zoran-u
written by Speed Lab , May 03, 2007

Laserski mjerači brzine rade na valnoj dužini 904nm odašiljući kratke snažne svjetlosne zrake. U pola sekunde (standardno je to 0.3s)koliko maksimalno traje mjerenje pošalje od 50 do 250 zraka ovisno o tipu uređaja. Te zrake reflektiraju se od vozila i u manjoj mjeri vraćaju se u "laser". Iz vremena koje je potrebno da se laserska zraka vrati može se odrediti udaljenost do vozila, a iz razlike udaljenosti u vremenu dobije se brzina.
Kod laserskih mjerača brzine policajac može ciljati određeno vozilo za razliku od klasičnog radara. Laserska zraka je vrlo uska, promjer zrake na 100m je svega 25cm, tako je moguće selektivno izmjeriti brzinu bilo kojem vozilo u koloni, a ne samo prvog kao kod klasičnog mikrovalnog radara.
Udaljenost na kojoj laserski mjerači mogu izmjeriti brzinu ovisi o tipu "lasera" i kreće se od 300 do 1500m u idealnim uvjetima. Pošto je laserska zraka svjetlost na nju utječu vremenski uvjeti.
Jedan od presudnih faktora je faktor refleksije "mete" što je on veći to je i domet uređaja veća.
Policajac najčešće cilja registarsku pločicu, jer se od nje najbolje reflektira laserska zraka. Ponekad cilja neke druge dobro reflektirajuće površine kao npr."far" tako da nije dosta zaštititi samo registarsku pločicu.
Što je vozilo dalje to je teže izmjeriti brzinu, zbog toga što se vrlo mali dio laserske zrake vrati u "laser". Najveći dio reflektira se sa registracijske pločice, ali i ostali dijelovi vozila reflektiraju laserske zrake. Tako utječe oblik i boji vozila. Što vozilo ima više ravnih i svijetlih površina domet "lasera" je veći.



Odgovor
written by Speed Lab , May 03, 2007

Potpisujem ovo što je ALEX iz SLOVENIJE rekao i slažem se u potpunosti. Malo para ovdje je zaista jako malo muzike.
Što se tiče "Scorpion ULTIMATE Ka ™ High Power all bands remote active Radar Cloaking Device and all band remote radar detector" ima problem, a to je što na Ka bandu koristi tri frekvencije: 33.8 GHz, 34.7 GHz i 35.5 GHz, ali ne 34.3 GHz na kojoj radi Multanova 6F!
@Jacim
Probaj staviti cobru na 50m od Multanove 6F ili na glavu radara MultaC radarskog sustava i kaži kako radi...
@Puno vozim
Kako radi taj kineski jammer protiv TraffiPatrola i Laser Atlante? Za X band se jako varaš. Instant ON X je ubitačan!



sarhova 15 1000 Ljubljana
written by ALEX iz SLOVENIJE , May 01, 2007

RAMINO????E,lukav si ti clovek.Ja sam policajac sa licencu za operiranje sa radarskimi sistemi.Evo sad ljudi cujte me(ako hocete).1)RADARSKI OMETACI:delijo se na AKTIVNE I PASIVNE.Pasivni NE RADIJO!!!Mozete slobodno provjeriti sa Google-om.Aktivni:postoji samo jedan koji radi(80 posto)dobro i zove se ULTIMATE KA.Provjerite!!! 2)RADAR LASER DETECTORI:najbolji za Europo,SCG,CRO,BiH so:Valentine1,BEL975r,BEL966,BEL550,Escort8500X50,BEL-RX65.Ovi kostaju 300-550eura troskovi,to su najbolji koje se moze dobiti.COBRA,UNIDEN,RADIO SHACK,PNI,WHISTLER(osim PRO serije,koja nije losa),ATTOWAVE...etc,etc.To su detectori za "mase ljudi",imaju puno fals alarmova,nimaju dovoljno dometa i kroz vreme idu van iz kalibracije.Ne kazem da ne radiju!Ali pamtite:MALO PARA MALO MUZIKE!!!LASERSKI OMETACI:najbolji:Laser interceptor,Antilaser,Laser Pro Park,LE-30(nema kode ometanja na policijski pistolji,ovo je najbitnije!!!)UPOZORENJE:KAD KUPUJETE DETECTORE GLEDAJTE AKO IMA NALEPKU SA BROJEM SERIJE,LOT,I OZNAKA "CE"(ako ovo fali onda je "fejk" sa mehike,kine,taivana,etc,etc)POZDRAV IZ SLOVENIJE!


odgovor zlatiborcu
written by Puno vozim , April 26, 2007

Za tebe je ocigledno potreban ometac lasera. Mozes kupiti kod gore reklamiranog Raminoa, ima u ponudi tajlandske ometace pristojnog kvaliteta, koji ti zavrsavaju posao. Ugradnja nije komplikovana, ali neka ti je ipak uradi profesionalac. Kad kupis drugi auto odes u servis i oni ti prebace ometac sa jednog na drugi auto (operacija traje 1 sat).

Kao sto je Zoran iz Raminoa gore napisao: ometaci te spasavaju od kazne, ali voznja ipak mora biti u granicama razumnog...Vodi racuna.
Jos nesto, ometac ometa samo laser, postoji verzija samo spreda, a i verzija spreda i otpozadi, razlika je u ceni. Druge tipove radara ovaj ometac ne ometa, ali to ti ionako retko treba.



Odgovori
written by Zoran , April 26, 2007

Kao što sam i rekao potruditi ću se da dam jasne i precizne odgovore.

R/L detektori su proizvedeni da bi vozačima pomogli da lakše voze u skladu sa postojećim zakonom o brzini vozila u saobraćaju sa jedne strane i sa druge da bi se postigla veća bezbednost u sabraćaju ali i kontrola rada policije.
Ne mogu da verujem da je na našim prostorima još uvek to toliko misteriozno i ne razjašnjeno pitanje. Ako ništa drugo pokušavam da dam infornaciju upravo korisnicima interneta, na kojem je u današnje vreme sve dostupno, pa tako i informacije vezane za ovaj deo.
R/L detektor je ništa drugo nego prijemnik signala.
Radi veoma slično kao i Vaš radio ili TV aparat. Prepoznaje određene i zadate frekfencije. I u tome su ne pogrešivi.
GDE NASTAJU EVENTUALNI PROBLEMI ? ? ?
Velika je zabluda onih vozača koji misle da mogu kupovinom i R/L detektora da voze kako god žele i na taj način ugrožavaju i sebe i druge! Danas u svetu pa i u našem regionu sve su više u upotrebi laserski sistemi za kontrolu brzine. Oni za razliku od radarskih sistema rade na principu svetlosti koja se meri u nanometrima. Upravo taj sistem zagorčava život nesmotrenim i bahatim vozačima, jer omogućava policiji da za samo nekoliko sekundi očita brzinu vozilu.
Ono što je realno i u praksi dokazano, je to da je unutar tih nekoliko sekundi, u kombinaciji sa R/L detektorom i upozorenjem koje on pruža, moguće smanjiti brzinu za 20-30 km/h u nekim situacijama i 40 km/h, pa čak i 50 km/h, što već ne preporučujemo, jer takvo usporavanje sigurno nije više bezbedno.
Upravo iz ovog razloga u Vašim komentarima se prepoznaju vozači koji brzo voze i oni koji nisko lete. Odnosno lako će te moći zaključiti koji su zadovoljni, a koji ne R/L detektorima.
I dalje sam raspoložen da odgovaram na Vaša pitanja. Za sve eventualna dodatna pitanja i nejasnoće potražite odgovore na našem sajtu [uklonjen link, obratiti se redakciji]

Poštujte saobraćajne propise !



informacija
written by draza , April 24, 2007

pozdravljam sve vozace daj da mi neko kaze sta nabaviti za ove nase bosanske policajce kakav tip za otkrivanje radara.pisite na Ova email adresa je zaštićena od spam robota, nije vidljiva ako ste isključili Javascript
Pozdrav i samo terajte po gasu



ZADOVOLJAN
written by Jacim , April 21, 2007

Pre 3-4 godine sam bas kod Ramina kupio Cobru, ne znam koje oznake ali najjeftiniju (80 eura) i od tada sam ustedeo dosta novca jer sam samo dva puta ulovljen (jednom sam se zapricao sa veselim drustvom a drugi put uopste nisam cuo opominjuci signal). Ne znam sta rade skupi detektori ali mi prica o kolicini para i muzike lici na sitnu trgovacku podvalu. Verujte da jeftiniji detektor ima SKORO sve funkcije kao i skuplji, samo sto to u prospektu ne pise.(neke funkcije koje jeftini detektori IMAJU su prosto izostavljene a kod skupljih detektora su navedene kako biste i vi bili navedeni da kupujete skupo. Detektor i kupujes da bi ustedeo a ne da bi se hvalio kako imas najskuplje i najbolje.
To sto imam detektor nije za posledicu imalo skandaloznu, vec voznju uz punu koncentraciju. REZULTAT: Presao za tri godine preko 160.000 km uz dve placene kazne.
Malo li je?



Sta da radim...????
written by Zlatiborac , April 20, 2007

smilies/angry.gif smilies/angry.gif smilies/angry.gif
Ljudi,sta da radim? Ili da prodam auto ili da kupim ficu? Prelazim nedeljno oko hiljadu,nekad i malo vise km i obavezno, min.jednom nedeljno placam 3000 din(ako imam srece prodjem sa hiljadarkom,za pivo i cevape...). Pa kad se to pomnozi sa brojem nedelja u godini... Izracunajte sami... Ne vozim ja neki mnogo brz auto, ali cinjenica je i da ogranicenja brzine datiraju iz 1970.god., kad je najbolji auto bio tristac! Sta mi preporucujete, procitao sam sve predloge i nisam vise siguran da li da uzmem radar detektor ili ometac radara, pa cu da ih gasim kad se priblizim pandurima... Cena nije toliko bitna, koliko je bitna pouzdanost uredjaja...(da me ne izda u presudnom momentu...). Zamolio bih sve dobronamerne ljude da mi pomognu sa preporukom i posalju je na moj mail: Ova email adresa je zaštićena od spam robota, nije vidljiva ako ste isključili Javascript da bih se najzad odlucio i kupio neki aparat koji ce me spasiti bede... Malopre dosli da me vode u zatvor zbog nekih neplacenih kazni za brzu voznju, jedva sam ih umolio da me puste 15 min. da odem do poste da ih platim!!! Mnogo mi je bitan Vas odgovor.
Hvala svima!
Sasa



...
written by ciks , April 16, 2007

"puno vozim" hvala na pomoci tj objasnjenjima, pokusacu ista i da primenim od narednog meseca kada i uzmem kobru xrs 9330(resio sam definitivno da kupim taj model 125e)-solidno kesa za solidnu muziku smilies/smiley.gifsmilies/smiley.gif


odg: edukujem se o...
written by Puno vozim , April 16, 2007

I Cobra i Whistler reaguju u pravilu na sve vrste lasera. U specifikaciji tacno pise.
Vodi racuna, ciks, da ti detektor samo daje informaciju da si pogodjen i ne mozes dovoljno brzo zakociti da ga prevaris. Moras skrenuti s pravca, ili okrenuti, ili se zaustaviti i sacekati (ako si na autoputu).
Detektor ce uredno reagovati na sve lasere, ali postoji i pojam pozicije detektora u vozilu. Naime, mali laseri, tzv. Ultra lite imaju uzak snop, i ako pandur gadja registarsku tablicu, a ti vozis visoko auto, npr. mini-van, i detektor ti je iza vetrobrana moze se dogoditi da ne registruje pogodak. Ovo se dogadja kod klopki na malom rastojanju, kada laserski snop ne uspije da se dovoljno rasprsi.
Problem se jedino resava moniranjem senzora u prednju resetku, onda radi pouzdano, ali to nisu kompaktni detektori, i tada treba da razmisljas o ometacima.
U svakom slucaju montiraj detektor sto je moguce nize iza vetrobrana, ali da ipak ima dobru vidljivost.
Radari tipa X nisu opasni, jer ih detektor otkriva na rastojanju vecem od njihovog dometa, osim ako ti ne naprave klopku na 150m iza krivine, kao u Bosni. Onda nema spasa. Ka radari su nezgodni kao i laseri jer te obavjestavaju samo da si izmjeren i signal nije uvijek jak, ali onda usporis, osmotris i postupis kao u slucaju lasera.



Odgovori
written by Zoran , April 16, 2007

Moje ime je Zoran Dražeta. Direktor sam preduzeća iz Nove Pazove koje je ekskluzivni i generalni distributer američkih kompanija Whistler i CObra za područje Srbije, Crne Gore, Bosne i Hercegovine i Hrvatske. Nabasao sam na ovaj sajt i uslovio mi je takvu reakciju da sam odlučio da pokušam dati odgovore na pitanja koja su vezana za ovaj deo. Nadam se da neće zvučati neskromno ukoliko kažem da odlično poznajem sve sisteme za kontrolu brzine kao i uređaje koji imaju mogućnost prepoznavanja istih. Čitajući Vaše komentare vidljivo je da je još uvek ova tema ne razjašnjena i ne dovoljno potkrepljena informacijama koje su opšte poznate, ali očigledno, ne i u našem regionu (SRB, CRO, BiH, ...).


radar detektori
written by Speed Lab , April 11, 2007

Prije nego se zaljepite za Cobru ili Whistler, ipak procitajte sto testovi kazu...

http://www.radarbusters.com/support/product-tests/Default.asp

Vrijedi pravilo, koliko para, toliko muzike!



radar detektor
written by ivan , April 05, 2007

de se moze nabaviti radar detektor


...
written by dijabola , April 03, 2007

ja imam cobru i radi lepo za laser i x k band , ali recimo i ako je instant on ka band prijavi na sekund i tu eventualno ako ne vodis racuna mogu da te savataju , ali recimo uz dobro poznavanje njihovih pozicija i koriscenje detektora, bar ja , nisam imao problema. i da cobra bar ova moja detektuje sve i laser I II III

uzdravlje



edukujem se o ...
written by ciks , April 03, 2007

Na specifikaciji kod Whistlera navedeno da reaguje na pro laser I II i III lti 20-20 i ultra lite!! interesuje me da li i kobra reaguje na navedene radare.Resen sam da kupim kobru XRS 9330-125 Evra RAZLOG: U mom mestu ogranichenje 40!!! smesno!!! vozim uvek opusteno oko 60km ali ne brze, jednostavno ne zelim da jurcam a ni da vala kilavim, auto putem ne vozim brze od 140 i mislim da pravovremenim kocenjem na upozorenje kobre mogu smanjiti brzinu na "PRILAGODLJIVU" osim ako KOBRA NE ZAKAZE??? molio bih savet po pitanju nekih stvari koje sam naveo i HVALA! PS U PRAVU SU ONI KOJI TVRDE DA SU RADARI UGLAVNOM U NASELJIMA GDE JE OGRANICHENJE 40KM ili 50Km glupo bi bilo placati i podmicivati za 10km prekorachenja zar ne!? smilies/angry.gif ali naravno ne treba ni divljati jer se gine na svakom koraku. I JOS NESTO !!!!! NE MOJ PITI I VOZITI JER TE NISTA NE MOZE SPASITI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


bez komentara
written by milan babic , April 02, 2007

ljudi vi niste normalni,lecite se smilies/wink.gif smilies/wink.gif smilies/wink.gif smilies/wink.gif


radari brzine i situacije
written by Puno vozim , April 02, 2007


U svim oblicima detekcije radara i koncentracije vozača na signale detektora, žalosna je činjenica da vozač koji upravlja vozilom ima smanjeni fokus na vožnju, što u slučajevima brze vožnje (100 km/h do 200km/h) znači mogućnost greške od 30m do 60m u sekundi. Koliko vam je metara ili centimetarqa pogreške dovoljno da se razbijete, a koliko potrebno da se ubijete. Npr. dok HITNO sakrivate ili samo ISKLJUČUJETE uređaj prije nego vam ga pandur otkrije . . .


Ne znam odakle ti taj podatak. Kao prvo, najmanje 90% svih radara srpska policija postavlja u zonama ogranicenja 40 do 60 km/h, gdje niko normalan na vozi "izmedju 100 i 200". U najvecem broju slucajeva stave radar u zoni 50 km/h pa te kaznjavaju ako vozis uzasavajucih 55 do 63 km/h, sto je po njihovom misljenju krivicno djelo. Jedino je nejasno zasto to krivicno djelo kosta 1000 din ili cevape s pivom. Vozeci 40 do 60 km/h, ili 70 km/h valjda si u stanju da odreagujes u bilo kakvoj situaciji, pa cak i na cistom ledu?

Rijetki su radari, a mozda najbesmisleniji, na autoputu gdje je ogranicenje 120 km/h, a realno se moze voziti mnogo vise.

Ja licno nemam problema sa padom koncentracije, veci mi je problem sto sa detektorom moram u svakom trenutku voziti pod punom koncentracijom, da bih pravovremeno skrenuo, jer bi bila blamaza da me uhvati, a ja platio detektor.

Sto s etice Dinovog pitanja, nije poznato da u civilnoj upotrebi postoji antiradar koji moze da otkrije neaktiviran radar u ruci policajca.
Indikaciju rada radara mozes dobiti ili kad te pogodi, ili ako se pandur zeza pa nasumice opaljuje u tvom pravcu, ali, ne brini to oni ne rade.



radari brzine i situacije
written by veksla , April 01, 2007

U svim oblicima detekcije radara i koncentracije vozača na signale detektora, žalosna je činjenica da vozač koji upravlja vozilom ima smanjeni fokus na vožnju, što u slučajevima brze vožnje (100 km/h do 200km/h) znači mogućnost greške od 30m do 60m u sekundi. Koliko vam je metara ili centimetarqa pogreške dovoljno da se razbijete, a koliko potrebno da se ubijete. Npr. dok HITNO sakrivate ili samo ISKLJUČUJETE uređaj prije nego vam ga pandur otkrije . . .


pistolj
written by dino , March 30, 2007

ja imam cobrin detektor pa me zanima znali neko dali postoji uredjaj koji moze otkriti rucni radar (pistolj)kada on ne mjeri brzinu tvoga vozila odnosno kad ne nisani niti jedno vozilo ????? smilies/angry.gif


tehn. inovacije
written by Speed Lab , March 27, 2007

Interesantno, znaci svrha nije kaznjavanje, vec prevencija, ako sam dobro shvatio. Znaci prvo zuti karton (da vozac uspori), a onda crveni (slika i kazna)?


...
written by idkira , March 26, 2007

Radari ne rade na principu hvatanje prednje tablice, hvata bilo koji deo automobila koji pandur nacilja. Stim da uvek gledaju da nisane neki sjajni deo. Prica je da matirane, tamne i niske automobile radari teze hvataju, ali ne i da ih nemoguce uhvatiti


NEDAJTE SE VOZACI
written by GTI 16V , March 26, 2007

NEKI DAN SAM BIO U BG OGRANICENJE 40 I SLUCAJNO MI NOGA PADNE NA GAS I RADAR ME UHVATI NA 100 CAO SAM DA LASERSKI PISTOLJI RADE NA PRINCIP PREDNJE TABLICE ZNALI KO JELI TO ISTINA


STA IMA JOS ZA RADAR OSIM KOBRE
written by GTI 16V , March 26, 2007

STA SE MOZE JOS URATIT DA SE OMETE RADAR



Problem (@Damir)
written by Speed Lab , March 13, 2007

Nije isplativo, definitivno. Nabavi novi, ali bjezi od Cobri, PNI-a, RMR-a, Whistlera i sličnih. Izbor je Beltronics (Target) ili V1, bar kada je u pitanju Europa!


Problem
written by Damir , March 13, 2007

Pozdrav,
Ja imam radar detektor quintezz, dobio ga uz auto kad sam kupovao, al nije u redu, non stop pisti, kad naidje kuca pisti, kad auto ide u susret pisti. mislim da je pokvaren, znal ko kako se to popravlja i isplati li si.
Unaprijed hvala.



jammer & veil spray
written by Puno vozim , March 10, 2007

Hvala speed lab, i to je jasan odgovor na pitanje.



...
written by ivan , March 09, 2007

da da da da


jammer & veil sprej
written by Speed Lab , March 05, 2007

...manjoj ili jednakoj od 300m, gotov si unutar 0.5s, neces ni znati sta se desilo.
Inace Veil spreja kod nas nema (sto bi bio eksplicitan odgovor na tvoje pitanje), mozes ga naci u USA po cijeni od 90$ za kanticu. (potrazi na Googlu Radar Roy ili Radarbusters, da ne pisem ovdje link na stranicu)



jammer & veil sprej
written by Speed Lab , March 05, 2007

Sve zavisi o udaljenosti s koje te gadja. Ako si pogodjen na 500m, onda ok. Nemoj zaboraviti da 1 sekunda prodje dok uopce pocne tvoja reakcija podizanja noge sa gasa. Ako te pogodi sa markijem ili ProLaser II na stativu, na udaljenosti


Jammer and veil sprej
written by Puno vozim , February 28, 2007

Da, poznato mi je ogranicenje spreja, ali u kombinaciji sa detektorom trebao bi mi dati otprilike dve sekunde da smanjim brzinu i prodjem pored policije, jer sam detektor ne daje nista sem upozorenja, pa moram da se zaustavljam ili skrecem s puta.

Pitanje je glasilo gde moze da se kupi....Ako neko zna.

Imam jammer na privatnom vozilu i odlicno radi, ali njega ne mogu da prenosim dovoljno brzo sa jednog na drugi automobil, instalacija je fiksna.



jammer & veil sprej
written by Speed Lab , February 27, 2007

1. Veil sprej djeluje samo protiv LIDARa i to na nacin da smanjuje domet LIDARa, ali ne radi kao jammer. Drugim rijecima, ne mogu pogotkom u far ili tablicu izmjeriti brzinu na 500m, ali na 300m izmjeri bez problema. Nema djelovanja na klasican radar tipa komar ili Multanov 6F!

2. Laser Jammer (npr. Laser Interceptor) radi jako dobro protiv svih europskih, pa i americjkih pistolja (za razliku od Blindera koji izaziva na Traffi Patrolu gresku E-14 Jammed). Operateru je nemoguce dobiti ocitanje udaljenosti, a samim time i brzinu vozila. Treba biti oprezan kada jammer pocne ometati i polako spustiti brzinu vozila na dozvoljenu i ugasiti jammer, kako bi se omogucilo ocitanje! Moje iskustvo s gore navedenim jammerom je 100%. Do sada nekih 30 pokusaja ocitanja (HR, BiH % Srbija) brzine i niti jedna kazna. Rizik u HR je skidanje jammera, izvaredni tehnicki pregled i 270€ kazna.
Americki jammer (tipa blinder, target, lidatek i slicno) ne bih preporucio zbog problema s traffi patrolom i laser patrolom. Izaziva E14 gresku i problem s policijom.
Jos jednom upozorenje: sve su to LASER jammeri i ometaju samo LASERSKE pistolje! (LIDARE).



Veil sprej
written by Puno vozim , February 26, 2007

Da li neko zna gde se u Srbiji, Hrvatskoj ili Bosni moze kupiti Veilov sprej ili premaz protiv radara?




jammer
written by Adash , February 18, 2007

Ima li nekoga da napise svoja iskustva sa jammerima, cenama, sigurnosti, rizicima i da li jammer kupljen u USA je kalibrisan za nase radare ovde ili ih treba podesavati?


Mrzim...
written by APATINAC.21.01.2007 , January 21, 2007

NEMA GOREG NEGO KAD TE KAZNE PANDURI NA 68 GDE JE DOZVOLJENO 50...DA ZAPLACES ZA TIM PARAMA!P,S.DVA PUTA MI SE DESILO!


Pomoc
written by kuka , January 14, 2007

Vozim zastavu 750 i sramota me kad kad me zaustavi drot i kaze vozili ste presporo. Ima li kakav uredjaj da im pokaze vecu brzinu od stvarne.


Ometači radara
written by Dragan , December 27, 2006

У Београду има неколико сервиса који уграђују ометаче радара и то углавном Тајландске производње, квалитени су и одрађују свој посао. Цена са уградњом се креће од 300 до 450 евра. Нажалост нико од тих сервиса се не рекламира јавно да то ради из одређених разлога, мада не би имали никаквих последица.
Иначе ометачи радара нису забрањени у Европи, чак се и у неким земљама подстичу да се купују, али ако открију овај уређај (ако га не искључите кад вам он јави да је полицијски радар ту негдеsmilies/wink.gifказне су велике. Проблем је једино у Бугарској где поред не мале казне, на лицу места вам и скидају уређај (ако откријуsmilies/wink.gif,а то важи и за анти радаре. У Србији за сад ако вам открију ометач радара (а за то сте сами криви, јер га нисте искључилиsmilies/wink.gif полиција не наплаћује казну, али вас зато пошаљу на ванредни технички преглед! У Немачкој су казне и до 1000 еврића, а то зависи од тога како се у датој ситуацији понашате са полицијом ! Мој пословни партнер, иако је возио свој Порше Бокстер 265 км на час (није возио ауто путем !), био је јако фин и уљудан са тамошњом полицијом и прошао је са казном од само 150 евра!
Ја имам уграђен ометач радара у свом аутомобилу и то америчког произвођача
"Блиндер", модел М-40Х (Blinder Laser Jammer, M-40X). Купио сам га у Немачкој и платио сам га 500 евра (са попустомsmilies/wink.gif. Уређај има четири сензора, два напред и два позади, пошто се брзина контролише и одпозади. Нажалост Блиндеров ометач неможе да се купи у Србији (може само у Немачкој и Данскојsmilies/wink.gif, а један је од најбољих уређаја на свету. Иначе једно упозорење за ове уређаје, а ко их има. Никад немојте кад је укључен, да директно гледате у сензор, јер оштећује вид ! У упутству код Блиндера то и лепо пише великим словима.
Срдачан поздрав из Београда и памет у главу са великом брзином и немојте претеривати.
Драган



daaaaaaj
written by legionar , December 15, 2006

hocu i ja jedan jammer


jammeri ali oprez
written by brzi , December 02, 2006

Mogu da potvrdim izvanredno iskustvo sa jammerima, inace u Srbiji ne postoji propis koji ih eksplicitno zabranjuje, ali obzirom da su neupotrebljivi u odnosu na klasicne radare preporucujem kombinovanu upotrebu sa nekim od standardnih uredjaja. Naravno to ne znaci da treba da se "proleti" pored zbunjene policijske patrole sa 250 km/h, ali kako odoleti.
P.S. Preporucujem da se uredjaj iskljuci nakon spustanja brzine na prihvatljivu razinu,kao i adekvatno kamufliranje uredjaja izvan ali i unutar kabine.



cobra xrs 9430
written by zoki , December 01, 2006

pozdrav svima moze li mi neko reci kako radi ova sprava i kako se podesava


cobra 9430
written by zoki , November 30, 2006

zna li neko kako se podesava ovaj uredaj cobra xrs9430


antiradar
written by simce , November 24, 2006

ljudi vozite YUGO 45 i antiradar vam nece biti potreban smilies/wink.gif


fuj
written by sljukic , November 13, 2006

fuj glupost anti radar


radar
written by sneza , November 05, 2006

nedavno sam na sajmu kupila antiradar whistler 1732.ko zna da mi objasni kako se podesava voznja po gradu.ukljucim city ali i dalje pisti na svaki semafor i ostalim ulicama.ako neko zna da mi obljasni i one ostale lampice kad se upale.
pisite na Ova email adresa je zaštićena od spam robota, nije vidljiva ako ste isključili Javascript



Cobra 9330
written by 2 fast 4 U , October 30, 2006

Ima li neko iskustva sa Cobrom 9330 ili slicnim Cobra detektorima (modeli za 2006) treba da odaberem model do nekih 150 Eura?


Hrvatska- obecana zemlja???
written by Misha , October 30, 2006

Lepo je znati da je u "lijepoj vasoj" korupcija jos uvek na najvisem mogucem nivou, i to po svim "europskim standardima"... smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif


fast and furious hrvatska
written by purger&ustasha , October 29, 2006

Zdravo drugari - dok se vi bakcete antiradarima mi se vozimo nasim novim autocestama kako zelimo. Vozim mecu CL AMG, i umesto antiradara u vozackoj imam 200 evra koje lepo utaknem milicajcu za kapu...on sretan, ja sretan! kakav antiradar...


Greska pri merenju
written by Nenad , October 10, 2006

Danas dobijem poziv za sud. Ogranichenje 50, ja vozio 85. Da li mogu da se vadim na greshku pri merenju? Koliko % iznose greshke laserskih radara ?
Hvala.



@jovan
written by AntiLaser , October 09, 2006

Eto, za Jovana. Pogledaj si stranicu http://www.radarbusters.com/pr...efault.asp (Blinder M-20 X-Treme). Ne znam kako ces s uvozom. I obrati paznju da ces, ako ides u HR imati problema sa TraffiPatrolom... Dobije gresku E-14 Jammed s Blinderom i onda si gotov... Kazna 270 eura i skidanje jammera!


...
written by AntiLaser , October 09, 2006

Ne, to bi bila cijena Blindera, koji je LED baziran jammer i nije ni blizu po mogućnostima...


...
written by jovan , October 08, 2006

"Cena ovih ometaca u USA je oko 200$. Narucite ih preko neta i platite karticom - stignu za par dana DHL-om."

na kom sajtu mogu da se naruce?



AntiLaser G8
written by AntiLaser , October 07, 2006

Isprika, nije bila namjera reklamirati, pa onda evo ovim putem par detalja:

AntiLaser se sastoji od dvije glavne jedinice:
- Vanjske jedinice
- Unutrašnje jedinice

Vanjska jedinica. Sastoji se od dva sklopa: senzorskog i odašiljačkog. Senzorski sklop AntiLaser-a ima posebnu infracrvenu leću koja fokusira lasersku svjetlost LIDAR-a na elektronički sklop za detekciju i pojačavanje laserskog impulsa. Važno je napomenuti da senzorski sklop propušta isključivo impulse koje emitira LIDAR.
Glavna komponenta odašiljačkog sklopa je laserska dioda kakva se nalazi i u LIDAR-ima i vojnim daljinomjerima. Ona emitira impulse koji su istovjetni laserskim impulsima LIDAR-a.

Unutrašnja jedinica. Sastoji se od dva sklopa: audio vizualnog i procesorskog. Audio-vizualni sklop čine zvučnik i dvije LED diode (crvene i zelene). On služi za obavještavanje vozača da je mjeren LIDAR-om. Prilikom paljenja AntiLaser-a javlja se signal iz zvučnika i obje LED diode svijetle. U normalnom radu svake sekunde će trepnuti zelena LED dioda. Procesorski sklop je centar AntiLaser-a. On prima signale iz senzorskog sklopa, otkriva vrstu LIDAR-a koji pokušava izmjeriti brzinu vozila te nakon što prepozna LIDAR, šalje odašiljačkom sklopu nalog za emitiranje posebnog niza laserskih impulsa koji ovise o vrsti LIDAR-a.

Svaki LIDAR odašilje laserski impuls i mjeri vrijeme do njegova povratka. Na temelju tog vremena određuje se udaljenost vozila. Ako LIDAR osim refleksije svojih impulsa primi i impulse AntiLaser-a on zbog nemogućnosti raspoznavanja vlastitog od ometačkog impulsa ne može odrediti udaljenost vozila a niti njegovu brzinu.

Montaža AntiLaser-a. Vanjska jedinica se smješta s prednje strane vozila pa je zbog toga posebno dobro zaštićena od atmosferskih utjecaja i mehaničkih oštećenja. Cijela vanjska jedinica je zalivena epoksi smolom koja vitalne dijelove AntiLaser-a u potpunosti štiti od kiše, soli s ceste, velike temperature, udara kamenčića i direktnih udaraca o uređaj.

Radi boljeg otkrivanja laserske zrake potrebno je vanjsku jedinicu AntiLaser-a montirati što bliže registracijskoj pločici. Jedinica se montira u prostor koji služi za hlađenje motora. Ona može biti sa gornje ili sa donje strane registracijske pločice. Jedinica se učvršćuje pomoću posebnog vijka za neki plastični ili metalni dio vozila. Da bi vanjska jedinica maksimalno dijelovala potrebno ju je montirati horizontalno prema naprijed i prednji dio često čistiti od nakupljenih nečistoća.

Kod montaže unutrašnje jedinice ograničeni smo s tri elementa. Jedinica mora biti smještena tako da omogućuje jednostavno paljenje i gašenje. Mora biti u vizualnom krugu vozača radi boljeg uočavanja crvene LED diode koja označava da je automobil mjeren. Otvor zvučnika mora biti slobodan kako bi se dovoljno snažno emitirao upozoravajući signal.

Za sve dodatne informacije: Ova email adresa je zaštićena od spam robota, nije vidljiva ako ste isključili Javascript



AntiLaser G8
written by AntiLaser , October 07, 2006

Uređaj za ometanje laserskih mjerila brzine AntiLaser omogućuje Vam opuštenu i lagodnu vožnju bez neugodnih iznenađenja.
AntiLaser se sastoji od senzora koji detektira osvjetljenost vozila sa laserskom zrakom, audio - vizualne jedinice smještene u kabini vozila koja obavještava vozača o prisutnosti policijskog lasera te laserske diode vojne tehnologije koja aktivno ometa rad laserskog mjerila. Detaljnije na zabranjeno reklamiranje



haha
written by mup , September 28, 2006

ja sam nacelnik odjeljenja za saobracaj u beogradu samo vi koristite radar detektore


kupujte ga ljudi prije nego bude kasno
written by Dejan , September 28, 2006

ja imam bmw m3csl e 46 zivim u podgorici i platio sam do sam 1000 eura kazni za prekoracenje brzine i jednom su mi oduzeli automobil kada sam u tunelu sonina se kretao brzinom od 260 km /h od kada sam kupio radar detektor sam miran ovaj moj kosta oko 400 eura ali je savrsen ne znam tacno koja mu je oznaka.....pozdrav svimas fast & furious vozacima kao sto sam ja....


Treba mi radar
written by Speedy , September 11, 2006

Ako neko ima na prodaju detektor neka mi se javi.Uzet cu veliku kolicinu. Ova email adresa je zaštićena od spam robota, nije vidljiva ako ste isključili Javascript


 1 2 3 4 > 

Write comment
You can add your comment here

busy
 
« Prethodna
Nacionalna Klasa - Elektronski časopis o automobilima i motorima
Nacionalna Klasa je počela sa radom 27. marta 2004. godine.
Neovlašćeno korišćenje bilo kog dela sajta smatra se kršenjem autorskih prava i podložno je tužbi.
Sajt hostuju Xemico serveri.