| Radari, antiradari i detektori |
|
| Autor: Dejan Ivanović | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Poslednja promena ( Friday, 11 November 2005 ) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ovaj tekst je namenjen svima koje zanima kako se vrši merenje brzine kretanja automobila u saobraćaju, a tekst će imati i poseban osvrt na načine funkcionisanja mernih instumeta za kontrolu brzine kretanja vozila, kao i uredjajima za njihovo ometanje i detektovanje.
Podesi kao favorit Bookmark Čitanja: 52424 Komentari (160)
![]()
...
napisao MARKO , July 26, 2008 zamolio bih nekoga od vas ako ima uputstvo za COBRU XRS 9400 da mi posalje ......unapred hvala
...
napisao Aca , July 12, 2008 Ako neko ima uputstvo za cobru XRS9500 molio bih da mi posalje.Hvala
...
napisao Nemanja T , July 02, 2008 Odgovor za Kragujevcanina... Jedimo na sta mozes da se pozoves to je 5% greske neslaganja izmedju tvog brzinometra i njihovog radara i to na licu mesta... naravno ovo je bilo u straom zakonu o saobracaju, ne znam da li ga ima jos uvek... Ali ima jedna druga caka!!! imam je na mailu i dosta je slikovita pa ako te zanima da li te je prevario i kako da to provalis na licu mesta, sibni mi mail na Ova email adresa je zaštićena od spam robota, nije vidljiva ako ste isključili Javascript pa da ti posaljem.
...
napisao milian , May 26, 2008 ako neko ima uputstvo na srpskom za cobru 9430 unapred hvala. Na ovu adresu Ova email adresa je zaštićena od spam robota, nije vidljiva ako ste isključili Javascript
...
napisao milian , May 19, 2008 ako neko ima uputstvo na srpskom za cobru 9430 molim da mi posalje Ova email adresa je zaštićena od spam robota, nije vidljiva ako ste isključili Javascript
...
napisao bilder , May 14, 2008 pozdrav dali zna neko gde se moze kupiti anti radar u bosni, srbiji ili hrvatskoj nebitno ako moze da javite na adresu Ova email adresa je zaštićena od spam robota, nije vidljiva ako ste isključili Javascript
...
napisao kragujevcanin , May 05, 2008 Jedno pitanje u vezi radara.Policija rad koristi kao MERILO.Svako merilo da bi dobilo taj status mora da prodje kroz atestaciju u Saveznom Zavodu za mere i dragocene metale.Licno znam da nas Zavod nema MERILA odredjene klase tacnosti koja su neophodna za kontrolu savremenih radara nego zigove o ispravnosti daju po naredjenju sa ''vrha''Pitanje je :kako se pravno braniti na sudu.Ovo me muci jer su me nepravedno nabedili da sam vozio 117 km a ja nikada ne prelazim 80km.Policajac je nastupio tako neprijatno da sam samo cutao.Pokazao mi je radar na kome je blinkala kilometraza 117 a izdvojio me je iz kolone.
...
napisao konkretno , April 18, 2008 Nesto ne razumem cemu ovoliko pisanje i prevrtanje iz supljeg u prazno....? Vidim da ima par ljudi koji se razumeju u problematiku i mislim da bi bilo najbolje da lepo u jednom postu konkretno napisu preporuku za Srbiju: koji model antiradara najbolje odradjuje posao,koji model jammera,cene i eventualno gde kupiti. Jer je svaki drugi post tipa sta da kupim, gde da kupim,koliko da platim....
...
napisao zoran , April 09, 2008 ako neko ima prevod za cobru xrs 9430 neka mi posalje Unapred hvala!
...
napisao Sasha S , March 21, 2008 Gde u Srbiji kupiti kvalitetniji anti radar. Mislim da nije Cobra i/ili Whistler i sl. Npr. Beltronic ili Escort ili Valentine?
...
napisao Marty0707 , March 17, 2008 Dakle nakon napornog citanja ovih vasih postanja o antiradarima i jammerima,rodilo se jedno pitanje. Koji bi od ovih uredjaja antiradara ili jammer bio najbolji za HR,AU,SLO SRB? A opet da ne bude kompliciran za rukovanje....:)
...
napisao Peki , February 27, 2008 Dve svari! Prvo ko jos normalan vozi 240 km/h u tunelu, ne samo da mu treba oduzeti auto, nego ga i zatvoriti na par godina. Drugo, u Francuskoj, gde trenutno zivim, ima oko 1.500 radar kabina i duplo vise laserskih radara, dakle cak i ukoliko imate anti radar ne prestaje da pisti! A ukoliko vas uhvate sa njim, vozilo se konfiskuje i imate kaznu od par hiljada evra. E sad vidite koliko se isplati...
...
napisao STrider , December 10, 2007 Ok, lepa rasprava, ali da li može neko konkretno da mi kaže koji prosecno dobar radar možemo kupiti i po kojoj ceni
@ALEX
napisao Sale1 , September 23, 2007 Jel vredi V1??? Kako si zadovoljan? P.S. Hvala na sugestiji
SLOVENIJA
napisao ALEX , September 22, 2007 Da ustedio 60-70€,ali bile su frke na carini jer prijatelj mi je poslao V1 bez racuna.
SLOVENIJA
napisao ALEX , September 21, 2007 http://www.euroradares. com/b2c/index.php?page=pp_productos.php&tipo=1&md=1&codf=6 Tu ima ValentineOne za 500€.Spanjolski sajt Nemacki ili Svajcarski sajti traziju oko 800€ za V1???!?? Ja sam narucio iz SAD-a,preko prijatelja...399$ za V1,83€ carina,65$ posta..ako vidite nisam profitirao,da kazem. 500€ na ovom sajtu je odlicna cijena
Jedini pravi
napisao Niggor , September 21, 2007 nacin, 101% siguran jeste da postujete saobracajne propise!!!
@Sale1
napisao Speed Lab , September 20, 2007 Ne, nije stetno po zdravlje lokalnog oscilatora koji se nalazi u radardetektoru! Radardetektor je samo prijemnik!
@Speed Lab
napisao Sale1 , September 19, 2007 Da na to sam mislio. Kazes: ---- "Kako to misliš? Antiradarsko zračenje? Mislis zračenje radara? Ako je to, onda uglavnom nije, bar što se tiče komercijalnih radara za nadzor brzine kretanja vozila" ---- "Uglavnom nije..." - jel to znaci da mozda i jeste stetno po nas da se vozimo dok nam iznad glave radi antiradar? Pozdrav i hvala na ovako strucim komentarima
@Sale1
napisao Speed Lab , September 19, 2007 Kako to misliš? Antiradarsko zračenje? Mislis zračenje radara? Ako je to, onda uglavnom nije, bar što se tiče komercijalnih radara za nadzor brzine kretanja vozila. Ista priča je i s laserskim pištoljima i jammerima. Radi se o IC spektru valne duljine 904nm i laserima koji podlježu klasi zaštite oka 1M. Prevedeno bi to značilo: Laser klase I. je izvor koherentnog optičkog zračenja čije je zračenje pri razumno predvidivim uvjetima rada i upotrebe neopasno. Izvor (uređaj) klase I. ne može prouzročiti takvu razinu ozračenja koja bi oštetila oči. Naravno, osnovni preduvjet je da ne koristiš dodatne leće iza izvora zračenja, koje bi mogle fokusirati zraku!
@Speed Lab
napisao Sale1 , September 19, 2007 Hvala na info! Uzgred da li je stetno biti izlozen antiradarskom zracenju u toku voznje?
Valentine V1
napisao Speed Lab , September 18, 2007 Opcija 1 je da nadjes prijatelja u USA i za četiristotinjak USD naruči sa http://www.valentine1.com/ Opcija 2 je da ga potražiš u Europi i potrošiš cca 800 eurića na taj sport. Recimo probaj na googleu potražiti informacije... BTW Nije Multinova, nego MULTANOVA! ;)
Valentine 1
napisao Sale1 , September 18, 2007 Stvarno gde da se nabavi V1? Dzabe ti jamer kada naletis na multinovu.
PANDURI I JAMERI
napisao speeder , September 17, 2007 LJUDI OBRATITE PAZNJU ima dosta Pandura koji iako ne izmere brzinu vas zaustave sa pricom da ste vozili brzinom koju su oni svojom nepogresivom laser odokativnom metodom ocitali. Tako da obavezno trazite da vam pokazu kojom st se brzinom kretali i obratite paznju na vreme kada je izvrseno merenje, ukoliko nema vremena niste duzni da pricate dalje sa njima zbog brzine. Desavalo mi se da me zaustavljaju sa prazim radarom i da mi lupaju brzine da sam isao 100 kad sam isao 120 i sl. Ako nevidite brzinu takodje niste duzni da dalje komunicirate jer on po zakonu mora da vam pokaze radar cim vam saopsti brzinu kojom ste se kretali. Puo pozdrava i ne pijte dok vozite i ne preterujte...... Brzina je mnoge sahranila..... ja imam godinu dana i nijednom nisam bio izmeren....... JAMERS RULES
PANDURI
napisao sinisa , September 16, 2007 "Na tvoju zalost ima i pandura->(gramaticki netacno) policajaca koji pomalo barataju savremenim dostignucima danasnje elektronike.Voleo bih da naletis na mene.A STA CE MO ONDA?"Takvi koji "pomalo barataju savremenim dostignucima" mogu na prste da se izbroje,a i ako naletis na njih,Djordje Vajfert[novcanica od 1000 din] vrlo lako ubedi da je "doslo do greske". P.S. Ne pise se CE MO nego CEMO,tako da je bolje da prvo naucis da "BARATAS SRPSKIM JEZIKOM" paa tek onda predji na malo komplikovanije stvari. ;D ZIVEO PUN GAS
V1 - Gde kupiti?
napisao Joy , September 16, 2007 Gde moze da se kupi V1 nov? Molim vas informacije na email adresu Ova email adresa je zaštićena od spam robota, nije vidljiva ako ste isključili Javascript ili ako vlasnici sajta dozvoljavaju u vidu komentara
@shomi
napisao Speed Lab , September 13, 2007 U HR je tarifa za taj prekršaj cca 275eura skidanje jammera (ali ne i oduzimanje). Koja je cifra u Srbiji za tako nešto?
...
napisao shomi , September 13, 2007 JAMMER napisao Gost, July 21, 2006 Obzirom na domace pandure i njihovo obrazovanje no way Jose. Nisi blesav da ga stavis na vidno mesto. Onaj uredjaj koji ja imam ima TRU (transmitter receiver unit) koji se postavi u okolini tablice i bazu koja se sakrije oko CD-a. I to je to, uostalom bas bih voleo da vidim pandura strucnjaka za telekomunikacije koji ce da skapira o cemu je rec. U KOM GRADU ZIVIS?
ISPRAVKA
napisao shomi , September 13, 2007 IZVINJENJE PRLJAVOM prethodni tekst je bio namenjen autoru teksta iznad njega koji se potpisao kao JAMMER.
ZA prljavog
napisao shomi , September 13, 2007 Faca si nema sta.Na tvoju zalost ima i pandura->(gramaticki netacno) policajaca koji pomalo barataju savremenim dostignucima danasnje elektronike.Voleo bih da naletis na mene.A STA CE MO ONDA?
@Boban
napisao Speed Lab , September 13, 2007 Po svim dosadašnjim testiranjim, što domaćim, što stranim, generalni zaključak bi bio: Laser-Interceptor, Laser Pro Park i AntiLaser. Zajdeničko im je što su svi bazirani na SPL-PL3 Laser Diodi, dok Blinder, Laser Tek i ostali slični jammeri koriste LED male izlazne snage. LED radi dosta dobro dok god ne naletis na Pro Laser II ili LTI Marksman 20.20 (imaš ih u SRB i HR). Za te LIDARe ti je važna snaga inače te izmjeri bez većih problema! Cijene su podjednake 350€ za Laser-Interceptor s dva transpondera i isto toliko za AntiLaser s jednim transponderom (u varijanti s dva, cijena je 550€). Sto se radardetektora tiče, izbor Valetine One je izvrstan, smo ga montiraj vertikalno! Detekcija multanove ti onda ide i do 600m!
Nista bez jammera ili ometaca
napisao Matija Sabac , September 12, 2007 Ometac je prava stvar ali za pametnu upotrebu. upotrebu ometaca? Prilikom
Test Blinder X-treme M45 vs Kustom Pro Laser III
napisao Boban , September 12, 2007 Ramino je rekao da se kod nas najvise koriste ovi Pro Laser III detektori i momci iz Amerike su izvrsili test jammera Blinder X-treme M45 i isti je pokazao slabe rezultate. Ceo test mozete videti ovde: http://www.youtube.com/watch?v=G0lPZIdClWc
pitanje za Speed Lab
napisao Boban , September 12, 2007 Speed Lab vidim da se dosta razumes u tematiku i interesuje me koji je po tebi najbolji Laser jammer koji se danas moze kupiti za neku cifru do 500e? Sto se tice radar detektora na glasu su najvise Escort i Valentine
Test
napisao Speed Lab , September 06, 2007 Ove godine u osmom mjesecu je napravljen test 6 laser jammera zajedno s ekipom entuzijasta i profesionalaca iz Slovačke, Mađarske, Srbije, SADa, Taiwana i Hrvatske. Korišteni su laserski pištolji: -Ultralyte 100LR (100pps) -Laser Atlanta (Normal Mode) -Kustom Pro 2 -Marksman 20/20 Nakon cjelodnevnog testa došli smo do slijedećih rezultata (bez ikakvih komercijalnih namjera, tj. da se bilo šta oglašava) direktan link na rezultate testa: -http://speed.g-zona.hr/slt/results_2007.html
Odgovori
napisao Zoran Ramino , September 05, 2007 Blinder M20/ M25 su uređaji koje je Ramino d.o.o. uvozilo i distribuiralo ali je saradnja prekinuta iz razloga što je bilo dosta reklamacija. Proizvođač naziva takve situacije "Punch true zone" ili zasićenje FM Chirpova U suštini se svodi na to da se korisnik tog proizvođače ne može sa sigurnošću pouzdati na njihovu efikasnost što je za vozače koji koriste Jammer (ometač) uređaje i više nego problematično iz razloga što "Jammer" vozači uglavnom voze brže od ograničenja za koji je predviđena mandatna kazna odnosno padaju na velikim brzinama a samim tim dovode u pitanje i dozvolu. Ne može ga policija detektovati u vozilu i ne ispisuje nikakvu grešku. Napominjem da tome nije razlog Jammer nego Laserski uređaj za kontrolu brzine. Proffi laser Tek nema te probleme i to je jedini razlog zašto upravo taj Jammer preduzeće Ramino d.o.o. uvozi i distribuira. Drugi problem se javlja što se Blinder M20/ M25 švercuje i samim tim ne možete dobiti valjanu garanciju kako na tehničku tako i na funkcionalnu ispravnost uređaja.
@Zoran Ramino
napisao mozak , September 03, 2007 A sta je sa Blinderom M20/ M25. Da li oni ispisuju E greske u Srbiji? Jedan poznanik ima 25icu i kaze da nema nikakvih problema sa njom.
SAT
napisao rajan , September 03, 2007 Procitajte poslednji broj revije "SAT" pa ces videti koliko su "panduri" pametni.
Odgovori
napisao Zoran Ramino , September 03, 2007 1) SAT revija i testiranje Testiranje je izvršeno Laser PRO 3 uređajem na što manjoj daljini. Između 100 i 150 m. Meren je "Džip" BMW 5 da bi bila što veća meta i štobrže i lakše očitavanje. Policajac je koristio stalak da bi bio što precizniji. Sve zajedno je rezultiralo da je merenje izvršeno u intervalu kako i piše u časopisu između 1-2 sec. Dobili smo mnogo pisama i zahvaljujemo Vam se na podršci i Vašoj reakciji. Kako ste nas informisali neki su pisali i SAT reviji. Ne znam šta drugo da Vam kažem pošto kako korisnici imate drugačija iskustva ali ako kažem da je u ovom momentu dobro takvo testiranje ijako ono kako sami kažete ne odgovara stvarnosti. Verujte da je u ovom momentu dobro da tako pišu, bar dok ne prođe novi zakon o saobraćaju. Samim tim što se policija trudi na sve načine da diskredituje i zabrani upotrebu L/R detektora sasvim dovoljno govori o njihovoj efikasnosti. Proffi Laser Tek (ometač, jammer..) Imam mogućnost detekcije i ometanja samo laserskih sistema za kontrolu brzine. Ne može da ga policija detektuje i ne ispisuje nikakvu grešku na laserskom pištolju. Ovo važi za Srbiju. Ne detektuje radare. U Srbiji radara gotovo i nema, rekao bih da moraš ustati na tri leve noge da bih naišao na njega. U okolnim državama je situacija drugačija, zbog konfiguracije terena, pre svega krivine utiču na to da radara ima više. A i sama politika nabavke uređaja za kontrolu brzine. U Srbiji neprikosloveni primat ima Laser PRO 3 U Bosni je situacija najgora tamo nažalost vladaju zakoni ulice i ne pomaže ni detektor ni jammer. Javna je tajna da se tamo posao operatera plaća hiljadama maraka. U najvećem broju slučajeva biće te zaustavljeni bez obzira da li imate detektor ili jammer ili da li ste vozili brzo ili sporo. biti će Vam servirana brzina koja se servira svima istog dana na istom mestu. Najčešće će to biti brzina 10-15 km iznad ograničenja. Oni bolji trgovci će završiti "posao" sa 10 KM-ova, a oni koji poznaju malo više zakon i pravo, pretnjom za zloupotrebu službenog položaja. Naravno za ovo drugo morate biti i sigurni da li je merenje ili "feniranje" bilo u momentu zaustavljanja. Detektor će Vam bezgrešno dati tu informaciju. Kako imam informaciju tamo se sprema hajka na takve "policajce", ali je problem što je tamo korupcija prisutna i u unutrašnjoj kontroli pa nema ko za sada da sprovede akciju, a da ona ne liči na farsu. Poštujte saobraćajne propise!!!
@mozak
napisao Speed Lab , September 03, 2007 V1 je odličan radardetektor, još ako ga montiraš vertikalno, možeš detektirati multanovu 6f na 500-600m! E14 na traffipatrolu nećeš dobiti ako koristiš V1, samo jammeri mogu okinuti tu grešku na Jenoptiku i klonovima. U HR će te odmah zaustaviti i napisati 2000kn kaznu!
hvala na odgovoru
napisao mozak , September 02, 2007 Speedy, hvala na odgovoru. Da li je dobar ar V1 i da li stvarno nasi panduri su toliko pametni da razotkriju greske tipa E14, E03 i sl kada im se pojavi na laseru, kada su jammeri ukljuceni? VELIKI POZDRAV ZA TEMU I SAJT, I NARAVNO SVE KOJI SU DALI INFORMACIJE.
radar detektor
napisao Speed Lab , August 31, 2007 Zato sto ima jos i "starih kanti" iliti Komara koji rade na X bandu, sto se Srbije tice. U BiH imas Decatur Genesis na K bandu i par pokretnih na Ka bandu 34.7GHz! U HR imas Traffipax Gatso K i Falcon instant ON K! Za sve te ti ne pomaze jammer.
u srbiji, cemu antiradar ako postoji jammer
napisao mozak , August 31, 2007 Zasto u Srbiji kupovati i koristiti antiradar, ako policija koristi laserske pistolje a njih sredjuje jammer? Molim odgovor.
LaserTech
napisao Speed Lab , August 28, 2007 To mi "smrdi" na Stalker Ka Radar Gun, vidi da li ovako izgleda: http://www.stalkerradar.com/bi...tr-big.jpg Inace LaserTech je samo Laser jammer, dakle, nema nikakve veze s doppler radarima, a i s laserima ima problema...
pardon
napisao puno vozim , August 25, 2007 Izvinjavam se za odvalu...umasto "laserski pistolj na Ka bandu", hteo sam reci "radarski pistolj na Ka bandu"...
Pitanje za Ramino
napisao puno vozim , August 25, 2007 Zorane, molim vas da me napomenete, da li LaserTech ometac detektuje signale drugih tipova radara, sem lasera? Tj. da li otkriva x, k i ka signale? Juce sam po prvi put u Beogradu otkrio moderni laserski pistolj na Ka bandu. Spolja lici na laser, ima savremen dizajn.Ne znam druge detalje, ali detektor ga otkriva. Stajali su ispred Interkontija, naravno sakriveni iza drveta, i merili. Nema greske, Cobra je konstatovala Ka band, relativno slabe snage - 2 na skali od 1 do 5 - samo pred sam kraj je pojacao na 4. Signali oko Metroa ili OMVa su jaci od ovog...Znaci oprez na Ka frekvencijama... Pozdrav svima.
laser sou
napisao Petar , August 23, 2007 ko vozi auto od 50 ili 100.000 e ima para i za ometac od 500 e....................... postujte pravila samo to cuva zivot...
...
napisao Petar , August 22, 2007 Imam ja u moj Audi A 6 ometac radara, lasera koji stoji u prednjem braniku i nikad ne moze da me izmere na brzinu i uvek odbija laser.
Cena radara
napisao Geda , August 12, 2007 E lepo se dosetili fabrikanti kako da zarade pare na anti-radaru. Prvo platis 400 eura(prosek) za anti radar i onda ako imas srece da te pandur ne upeca na 1500 metara pri brzini od 120 km/h, a to traje 0,3 sekunde, pa da jos ne platis kaznu do 3.000 dinara ili prekrsajnu prijavu koja ide preko 5.000 dinara, e onda imas srece. Obicno je kontra, znaci 400 eura 5.000 dinara, pa opet 5.000 ako je brzina dosta veca, znaci vec je to oko 500 eura. Zato lepo 500 eura u dzep i kad te pandur zaustavi za brzu voznju, izvadis 10-20 ueura, platis bez priznanice i vozi misko naredni 25 puta do punih 500 eura. Naravoucenije niko nije take srece da ga upecaju 25 puta za brzu voznju u 2 godine, provereno.
CLAN ZAKONA I POLICE PRESRETACI
napisao SPEEDY , July 31, 2007 PO KOM CLANU ZAKONA NE SMEMO DA KORISTIMO OMETAC? DA LI JE NEKO IMAO BILO KAKAV PROBLEM? DA LI KOD NAS SNIMAJU ILI SLIKAJU VOZILO U PREKRSAJU TJ. KAD BRZO VOZIMO? STA JE SA PRESRETACIMA (NEOBELEZENIM POLICE VOZILIMA)KAO U HRVATSKOJ NA AUTO-PUTU?
ugao merenja?
napisao nesha , July 22, 2007 Da li prilikom merenja brzine radarom, policajac mora da bude u pravcu kretanja vozila, odnosno koliko moze da stoji "sa strane", ako nije u pravcu kretanja. Ova email adresa je zaštićena od spam robota, nije vidljiva ako ste isključili Javascript
Радар Z-25
napisao demos , July 18, 2007 Једно питање имам да ли овај радар који се користи код нас з-25 има поп мод рада или не ?На сајту проижвођача постоји податак да ови нови поседују поп мод рада.
cobra 7000
napisao demos , July 18, 2007 Ја имам кобру есд 7000 и једино што ме нервира је то што кад је укључен сити мод не смањује к и ка већ само х-банд.Иначе сам врло задовољан како детектује остале. За про ласер 3 може се смањити брзина за око 20-30км што је обично довољно.
SHEMA
napisao DZANGARLI , July 18, 2007 AKO NEKO IMA SHEMU ZA PRAVLJENJE RADAR DETEKTORA NEKA POSALJE NA Ova email adresa je zaštićena od spam robota, nije vidljiva ako ste isključili Javascript
Laser Tek Jammer
napisao Atsa(Nissan 200sx driver) , July 12, 2007 Pozdrav svima pre svega!!! Iz gore navedenog zakljucio sam da je najbolja investicija pouzdan "Jammer".S obzirom da imaju visoku cenu, a i verovatnocu ne efikasnosti, zanima me da li je dovoljno pouzdan model Laser Tek koji je lako dostupan na nasem trzistu po ceni od 350eura preko "RAMINO" grupe.Molim sve koji imaju iskustva sa ovim uređajem nek napisu nesto, a voleo bih da pogledam misljenje i savet od Ramino-Zoran.Rado cu ga pazariti,ako je,naravno,pun pogodak. NAPOMINJEM: vozim u reonu Srbije.Unapred zahvalan na saradnji!!!
Bilijar???
napisao Gost , July 07, 2007 BTW bilijarska kugla se ne odbija po pravilu equal angle in equal angle out jer ugao zavisi od brzine. ??? Je l' to neka nova fizika?
radar detektor
napisao nibus , July 04, 2007 Imam radar detektor-escort X 50 [iz Canade],radi perfektno,dve godine bez kazne,sta reci.
@ramino
napisao banem , July 02, 2007 Naiđi malo do Vojvodine pa ćeš videti gde su radari, u proseku na svaku 60 km bilo kojim pravcem izuzev kada je smena u policiji. BTW bilijarska kugla se ne odbija po pravilu equal angle in equal angle out jer ugao zavisi od brzine. :) Probaj ako ne veruješ.
displej radar
napisao perica , June 28, 2007 Radar koji stoji fiksno na tabli na 1-2 metra visine pokraj puta, a može biti prenosiv, nalazi se na autoputu Zagreb-Rijeka-2komada, te na istarskom ipsilonu-3komada, a povremeno ga stavljaju po Zagrebu ispred osnovnih škola. Izgled: tabla 80x60x8 cm na kojoj piše:vaša brzina je: koju pokazuje manji 25x20cm displej. Taj radar mjeri do 250metara udaljenosti, radi na K bandu i V1 ga otkriva sa uključenim POP modom, inače NE. Ako neko zna kakav je to radar i na kojoj frekv radi, neka napiše!
radar
napisao biljana , June 20, 2007 MOLIM VAS JAVITE GDE SE U BEOGRADU MOZE KUPITIT POLICIJSKI RADAR COBRA
V1 - komar kanta
napisao perica , June 18, 2007 V1: stalno uključeni svi bandovi i euro mod, javlja samo multanovu i laser, inače je tišina ;) Kad isključim euro mod stalno se dere na x i k bandu (lažne dojave). Jel moguće da V1 ne vidi komar kantu zbog uključenog euro moda? Ili je komar na 9 ghz a to V1 ne može da vidi? Koja je frekvencija komara?
Odgovori
napisao Ramino - Zoran , June 14, 2007 Izvinjavam se što nisam ranije odgovorio na Vaša pitanja, bio sam na putu. Hvala Vam što nas kontaktirate, a ja Vam se i dalje obraćam i odgovaram ovim putem iako smo pitanja dobili na e-mail Ramino-a. LEGALNOST Ajde da se zadržimo na Srbiji i okolnim nam zemljama. Upravo iz našeg regijona, a naročito iz Srbije je najviše naših kupaca. Ponavljam, upotreba R/L detektora nije zabranjena kako u Srbiji tako i u svim zemljama bivše nam SFRJ, kao i u svim zemljama njenog okruženja izuzev Austrije. Ova poslednja razmatra ukidanje zabrane. Ukratko, razlog za to je što u SAD-u i nekim evropskim zemljama, naročito u Engleskoj, nakon opsežnih istraživanja dokazano da uporeba ovh uređaja utiče na veću bezbednost u saobraćaju. Iako je vozačima ipak na prvom mestu da ne plate kaznu za prekoračenje brzine. U principu nije poenta da se plati kazna, nego da se smanji brzina. To što će vozači zahvaljujući ovim spravicama smanjti brzinu 20,30 ili eventualno 40 km/h ne utiče previše na bezbednost, ali će zato vozači sigurno biti mnogo skoncentrisovaniji i oprezniji. Na kraju krajeva uređaji su u suštini isto što i sabraćajni znaci koji Vas obaveštavaju o radarskoj kontroli. U Hrvatskoj, BiH i drugim državama koji su zamenile represivnu i isključivo kaznenu doktrinu, preventivnom. Uvele su i metod obaveštavanja o radarskim kontrolama putem sredstava javnog informisanja, a sve u cilju prevencije. Upravo se u taj segment uklapaju i R/L detektori. Ometači, Jammeri su dozvoljeni za prodaju ali su zabranjeni za korištenje jer ometaju rad službenog lica. Svako ko ga kristi, koristi ga na svoju ličnu odgovornost! KVALITET R/L DETEKTORA Da Vas ne zamaram komplikovanim i stručnim izrazima i pričama o gigahertzima i nanometrima. Sasvim je dovoljno reći da je pored obavezne kalibracije optike uređaja (postavljene na odgovarajuće frekfencije)kvalitet optike i elektronike u uređaju koja podržava rad iste, zavisi i broj prepoznavanja radarskih i laserskih sistema za kontrolu brzine, kao i njhova brzina prepoznavanja odnosno detekcije. Potoje uređaji koji prepoznaju 4,6,8, 10,ili više kanala(band-ova) Uređaji novijih generacija, svi prepoznaju i više nogo što je nama potrebno u Srbiji. Tako da kupovinom sasvim prosečnog uređaja Whistler ili Cobra proizvođača imati će te adekvatnu zaštitu i ako krenete putem okolnih nam zamalja. Eventuli problemčić Vas može zadesiti u Hrvatskoj. Tamo se može naletiti na tzv. Multanovin radar koji ima veoma malo zračenje pa se većina detektora muči da ga i prepozna. Ali ako imate u vidu da se u Srbiji trenutno kotisti 576 laserskih jedinica( najčešće PRO laser III i KAM II) i samo 12 radarskih sistema(Z 25 i Trafipax 06) jasno je od čega najviše vreba opasnost. Morate biti svesni da laser očitava brzinu vozilu dosta brzo ali dobrom reakcijom sasvim je realno da možete smanjiti brzinu 20,30, eventualno 40 ili čak 50 km/h. Kakav je proces očitavanja možete pročitati u mojim ranijim pisanijama, koja takođe možete pronaći na ovoj stranici. Novi Whistler i Cobra detektori sasvim se uspešno bore sa lažnim signalima i mnogo skuplja im konkurencija ne opravdava toliku razliku u ceni naročito u Srbiji gde se gotovo isključivo koriste laseri, jer su kako sam to već rekao jako brzi u svom očitavanju., tako da u slučaju ako imate ili nameravate da kupite skupcene detektore neće te biti u ništa većoj prednosti u odnosu ne neke prosečne ili jeftinije uređaje. Njihova prednost i ne sumljiv kvalitet možete primetiti ipak u nekim drugim državama. Ako neko želi da izdvoji ozbiljniji novac onda je zasigurno prava investicija u Jammer (ometač). Mnogi naši kupci u Srbiji u svojim vozilima imaju samo laserske ometače i sasvim mi je jasan njihov stav. Lično godišnje prelazim oko 60 000 km i zaista se ne sećam kad sam zadnji put video radar u Srbiji. Naravno kad idem izvan Granica naše zemlje "naoružavam" se i R/L detektorom. Imajte na umu da R/L detektori štite od uređaja za kontrolu brzine, ali samo prilagođena brzina i brzina po propisu štiti kako Vaš život tako i živote ostalih sudionika u saobraćaju! Poštujte saobraćajne propise!!!
"brushalteri" su zakon
napisao nick , June 14, 2007 ;D pozdrav svim diskutantima. Najbolja stvar koja se masovno koristi kod nas u nemackoj je Hauben Bra ili navlaka od skaja ispod koje je sundjer i koja prekriva ceo prednji deo osim farova, nesto boka i deo haube. ukoliko nemate hromiranih delova na prednjoj strani postajete zaista Stealth i trebace im dosta vremena da vas ocitaju. takodje ide mrezica preko maske i eventualno tablice ili tablicu zakrenite prema dole, tj prema putu da ne mogu da je gadjaju. to mozete i sami napraviti a ako vas pitaju sta je to - kazete zastita laka od kamencica tako se i preko prodaje. evo slike: http://i4.ebayimg.com/03/i/000/a1/8d/1e3f_1.JPG http://i15.ebayimg.com/07/i/000/81/a6/10a9_1_b.JPG
V1 (drugi dio)
napisao Speed Lab , June 14, 2007 How to reprogram V1...(If you really want to.) http://valentine1.com/lab/MikesLabRpt3.asp Ako i nakon toga "ne vidi" komar, onda je ta "kanta" jako pobjegla s frekvencije (out-of-tune), sto se dogadja i s multanovama... Mjerili jednu i sa 34.3GHz, "otisla" na 34.8GHz...
V1
napisao Speed Lab , June 13, 2007 Ukljuci X band! http://valentine1.com/Moreinfo/pdf/ V1OwnersManual_2005-i5.pdf
pitanje za korisnike V1
napisao perica , June 11, 2007 imam V1 3 godine. Do sada me srećom nisu ni jednom ufatili ;D V1 ne reagira na Komar-x band V1 ne reagira na (mobilni)uređaj-displej koji stoji uz cestu na većem stalku i na kojem piše vaša brzina je ... >:( V1 je izvrstan za otkrivanje lasera i multanove, na tim radarima nikad nisam imao problema sa V1 :D Pitanje glasi: kako podesiti V1 da 1.) zacvili na Komar i 2.)da zacvili na pano-displej sa nepoznatim ugrađenim mjeračem brzine
brzi steva
napisao steva , June 11, 2007 stalno me zaustavlja murija jel prekoracim brzinu bajsem.sta da radim
@nemanja
napisao Speed Lab , May 31, 2007 Koji jammer koristis? Lasertek, blinder, zr3 i sl. Imaju PT na 300m kad smo testirali s PL II lidarom, tako da je u tom slucaju mogao dobiti tvoju brzinu!
za nekoga ko je imao isto ili slicno iskustvo
napisao nemanja , May 31, 2007 posto nije uspeo da mi izmeri moju pravu brzinu zbog dzemera, zaustavio me je i pokazo mi je brzinu od 120km/h a sto je isto to napisao i u prijavi. kakva je zakonska regulativa i kako je zakonsi to reseno u Srbiji! Unapred hvala. Ova email adresa je zaštićena od spam robota, nije vidljiva ako ste isključili Javascript
Usporedba radardetektora
napisao Speed Lab , May 08, 2007 Ako je nekome interesantno, čisto mali prikaz na karti kako reagira koji radardetektor na Ramer7 (34.00GHz). Euro OFF znači da je uključen cijeli Ka band, dok Euro ON znači da je u funkciji samo određena frekvencija, u ovom slučaju 34.00GHz. http://galerie.autorevue.cz/data/500/stresov_965_v1_rx_b.JPG
Ispravka videa
napisao Speed Lab , May 07, 2007 Ispravan link: http://www.youtube.com/watch?v=5sIO9laWTbc
@Ramino-Zoran
napisao Speed Lab , May 07, 2007 Zabluda 1.:"Ono što je u praksi najčešće to je interval između 3-5 sekundi" Definitivno netočna pretpostavka! Tablica je "lijepa ravna površina" i u praksi je taj interval puno kraći, pogotovo ako se ruka osloni na rub prozora/haube/krova vozila. Iskustveno, iz prakse, potrbno je oko 1s za mjerenje brzine. Usporedbe radi, toliko prosječnom vozaču treba da informacija stigne do mozga i započne motorička reakcija pomicanja noge s gasa prema kočnici! Zabluda 2.:Pitam se zašto su onda toliko bolji i koštaju 300-400% više." Za to valja poznavati neke osnove radar/laser detektora. O tome bi se dalo napisati knjigu, ali potudit ću se to sažeti u par rečenica. 1. Jeftini radardetektori urlaju na sve smetnje u vašoj okolici o samoposluga s automatskim vratima do dorugih korisnika jeftinih radardetektora (da, lokalni oscilator emitira određenu frekvenciju, koju vaš detektor prepoznaje kao policijski radar!). Kvalitetni radardetektori imaju dobro riješen sustav filtriranja i na taj način sprečavaju takve alarme! 2. Domet radardetektora, tj. udaljenost od radara na kojoj će vas obavijestiti! 3. Osjetljivost je još jedna bitna stvar. Osjetljivost Ka banda je posebno važna jer se danas pojavljuje na tržištu otprilike 65% pištolja i sustava na Ka bandu. To je ujedno i najteži band za detekciju zbog širine njegovog pojasa (2600MHz, što je 1200 puta šire od širine X banda!) Ovako širok band zahtjeva osjetno više vremena na skeniranje cijelog banda. To na kraju rezultira smanjenom osjetljivošću i manjim dometom! Iz tog razloga je osjetljivost od iznimne važnosti! Jedini proizvođači koji su to kvalitetno riješili su Bel, Escort i Valentine! Tu su otišli i korak dalje i umjesto pretraživanja cijelog Ka banda dozvoljavaju samo pretraživanje određenih frekvencija (npr. umijesto cijelog Ka banda, pretražuje se 34.3 /-100MHz) i na taj način se povećava osjetljivost i omogućuje pravovremena detekcija! ---------------------- Da rezimiram: "Must have" opcije: Dobra zaštita od lažnih alarma, Dobar domet, Dobar Audio alarm, Dobar način montažće na vozilo, Dobro vizualno upozorenje. Važne opcije: AccuSweep (pametno pretraživanje), Auto MUte opcija, Auto Mode opcija. Zgodne opcije: Skračeno samotestiranje, Inteligentni Mute, Upozorenje na više radara istovremeno, Selektivan odabir željenih bandova Opcije koje mogu poslužiti: 360 stupnjeva detekcije lasera, kompas, prikaz frekvencije OK opcije: 9-10-11 band radar detektor (glupost, ako znamo da postoje X, Ku, K i Ka band), strobe upozorenje, VG2, VG3 zaštita! Beznačajne opcije: SWS (Safety Warning System) ------------------------ Možda bi bilo zgodno da svi koji o tome žele znati više pogledaju i prouče tekst http://www.radarbusters.com/support/choosing-detector/default.asp Mogu svašta naučiti i možda to znanje iskoristiti... ------------------------ Što se tiče Zablude br. 1, pogledajte video na adresi http://www.youtube.com/watch?v=5sIO9laWTbc, i sami zaključite koliko je u praksi potrebno da se očita brzina pištoljem LTI Marksman 20.20 (u HR ih ima još dosta!). Također se može vidjeti kako radi LaserInterceptor jammer. Tamnoplavi Ford Escort je imao na sebi postavljen LaserInterceptor, a crna Toyota Corolla je bez jammera!
@puno vozim
napisao Speed Lab , May 07, 2007 Pozdrav! Da, u Srbiji se najčešće srećem s dva lasera i to: ------------------------------- Kustom - ProLaser II Mjerenje brzine: 8 do 480 km/h Točnost: /- 2 km/h Mjerna udaljenost: 5m do 1370m Pulse Rate: 238 pps ------------------------------- Kustom - ProLaser III Mjerenje brzine: 8 do 320 km/h Točnost: /- 2 km/h Mjerna udaljenost: 3m do 1830m Pulse Rate: 200 pps ------------------------------- U HR je najčešći Jenoptik - LaserPatrol i njegovi klonovi: Robot - TraffiPatrol i Multanova - StarLaser Mjerenje brzine: 0 do 250 km/h Točnost: /- 3km/h do 100km/h i /- 3% preko 100km/h Mjerna udaljenost: 0m do 600m Pulse Rate: 100 pps ------------------------------- E sad dolazimo do zanimljivog uređaja i to LTI - UltraLyte 100LR Mjerenje brzine: 0 do 320 km/h Točnost: /- 2 km/h Mjerna udaljenost (speed mode): 15m do 1000m (LR, Long Range) Pulse Rate: 100 pps (postoji i 125 pps) ------------------------------- Problem kod većine jammera ti je u prepoznavanju Pulse Rate-a Jenoptika i UltraLyte-a. Većina ih ne razlikuje ta dva pištolja i onda se desi E-14 na jenoptiku, dok error codovi na drugima nisu bitni (osim LaserAtlanete!) Još jedna bitna stvar je ProLaser II. Koliko god da je star ima savršenu optiku i jammeri imaju velikih problema s njim. Zato, oprez! Ako te gađa u rub fara ili u vanjski retrovizor, lako može dobiti brzinu! Još jedna stvar na koju valja obratiti pažnju je zalazak sunca! I to kada ideš prema suncu, prijemna dioda jammera je zasljepljena i detekcija je jako otežana! U tom slučaju valja usporiti. Što se promjene valne duljine tiče, moraš mijenjeti izlazne diode na samom LIDARu kako bi promijenio valnu duljinu. U jammeru koji ja koristim imaš dvije glave s po jednom SPL-PL3 (75W) laserskom diodom i po dvije prijemne u svakoj glavi, vertikalno i horizontalno polarizirane. Ovakav setup se u svim našim testovima pokazao idealan i štiti vozilo i po didatni metar sa svake strane! Što se X i K banda tiče ima ih po Bosni i to većina instant ON. Znači, pištolj je u funkciji, ali ne odašilje, slično kao laser. Kad dođeš na 300m, pritisne okidač i onda tek počinje emitiranje. I u HR imaš 2 ili 3 komada KUSTOM - FALCON (K band). Ono što je problem za većinu radardetektora je Multanova 6F, koja radi s izlaznom snagom od svega 0.5mW!!! Većina će taj signal zanemariti i odbaciti ga kao smetnju, a zapištit će tek kad se približiš na 5m od antene. Razlog tome je loše rješeno filtriranje signala, tj viših harmonika. Testirali smo dosta radardetektora i najbolje su se pokazali Bel 975R, 966R, Euro550 i V1. Ovaj posljednji ju je detektorao čak na 900m, vertikalno postavljen! Cobre se nisu baš proslavile u detekciji... Ako imaš kakvih dodatnih pitanja, slobodno se dojavi na Ova email adresa je zaštićena od spam robota, nije vidljiva ako ste isključili Javascript
Iz licnog iskustva
napisao Puno vozim , May 07, 2007 Speed lab, sorry za kasnjenje u odgovoru, bio sam malo odsutan... Iskreno, ne znam kako se ponasa taj moj ometac protiv pomenutih radara. Ja samo mogu preneti svoja iskustva i reci ono sto sam ja uocio. A najvazije, ja govorim o lokalnim uslovima u Srbiji, Bosni, Hrvatskoj, Crnoj Gori i Makedoniji. Kako moj nick kaze puno vozim, vozim svuda i cesto susrecem radarske klopke, pa imam jasnu predstavu o tehnici i taktici koje koriste lokalne policije, narocito srbijanska. Sa aktuelnog stanovista tehnike srbijanska policija koristi lasere, tri razlicita tipa, koje moj detektor uredno registruje i opominje me. Nisam naisao na neki radar koji nisam detektovao. Samo jednom su merili u beogradu optickim radarom sa ledja i nikad vise to nisam video. Radarski pistolj tipa K nisam video ocima vec 17 godina, i ne znam da li ga negde koriste. Radar tipa X, stari kutijas, sam sreo samo tri puta, uvek u Bosni uz Drinu, i mislim da je rec o istom aparatu zaostalom od pre rata. Aparat je bio postavljen na kraju dugackog pravca, na kome se ocekivalo da vozac prebaci dozvoljenih 60 km/h. Radar sam detektovao citavu minutu pre nego sto sam do njega fizicki stigao, po mojoj proceni na vise od 1200m rastojanja. Naravno da sam imao vise nego dovoljno vremena da usporim. Te super X nisam nikad susreo. Da se vratim na lasere. Posedujem Cobru XRS9500 i pomenuti dalekoistocni ometac. Za potrebe testiranja stavio sam ih na isto vozilo i krenuo da se bacam pod radare. U svim slucajevima, sem u jednom, dobio sam istovremeno signal od oba uredjaja, svaki put je merenje uspesno ometano, nisam zaustavljen nijednom. U jednom slucaju sam gadjan na pregibu brezuljka i u momentu pogotka uredjaji su gledali u nebo iznad glave policajca, koji je stajao nizbrdo od mene. Ometac, montiran kod tablice je odreagovao i uspesno omeo signal, dtektor, montiran iza vetrobrana nije odreagovao. Rec je bila u Ultra lite laseru, a iz ranijeg iskustva znam da teze hvata njihove signale u slucaju da ne gadjaju bas spreda, nego pod uglom sa strane. Druge tipove lasera detektor hvata bez problema. kao realni ljudi znamo da ce se ubrzo pojaviti drugi radari, koji ce nase dtektore uciniti nistavnim (na kraju krajeva dovoljno je da stave novi cip u postojece radare i promene talasnu duzinu laserskog zraka), ali u ovom trenutku posedovanje detektora ili ometaca spasava od kazne danas...i na ovoj teritoriji... A ubuduce ocekujemo od tebe da nas obavestis o novinama u mernoj tehnici. Pozdrav.
Odgovori
napisao Ramino-Zoran , May 06, 2007 ...Naročito za one vozače koji vole malo jače da "nagaze" Laserski pištolji imaju dva optička oka sa prednje strane, koja su okrenuta prema vozilu. Jedno oko služi za slanje, a drugo za prijem svetlosti. Onog momenta kada operater pošalje svetlost, ista u deliću sekunde pogađa vozilo i u istom tom deliću sekunde L/R detektor to prepoznaje i korisniku pruža informaciju da je započeo proces očitavanja brzine. Istog momenta i vozač koji je obavešten ulazi u proces usporavanja, naravno ako se nalazi u prekoračenju. Sa druge strane operater mora da pronađe idealnu površinu na vozilu od koje se ta svetlost mora odbiti i vrati u ono drug oko, tj. u aparat. Učili smo još u osnovnoj školi, da svetlost pod kojim uglom ulazi, da se pod istim i vraća. Kao i na bilijaru. Pod kojim ste uglom poslali kuglu pod istim se i odbija od matinele. Zamislite da je vaš automabil bilijar, jer policajac upravo i igra sa Vama partiju bilijara. Vozačeva je prednost u tome što vaše vozilo nije ni izbliza ravno kao što je to matinela na bilijarskom stolu i što ona nije bliža od 500 m. Upravo je to ono preventivno vreme koje pruža detektor. Neprofesionalno i neistinito bi bilo kada bi neko rekao koliko je vremena potrebno da operater pošalje, nađe odgovarajući ugao i primi povratnu informaciju. Na to utiče mnogo faktora. Da pomenem samo neke: Aerodinamična svojstva vozila, boja vozila, umešnost operatera, difuzija svetlosti, vremenske prilike itd... Ono što je u praksi najčešće to je interval između 3-5 sekundi. Sasvim dovoljno da se smanji brzina sa recimo 90 na 60 km/h., ali nikako dovoljno da bi korigovali brzinu sa 160 na 60 km/h. Postoje, kako neki kažu bolji priozvođači R/L detektora, ali i u njhovom slučaju najčešća laserska brzina očitavanja ostaje u intervalu između 3-5 sec. Pitam se zašto su onda toliko bolji i koštaju 300-400% više. Lično smatram da ne opravdavaju toliku razliku u ceni. Za taj novac možete kupiti mnogo konkretnije sisteme. L/R detektori moraju biti, zavisno od regiona postavljeni na tačne radne frekvencije. Ramino ne može servisirati optiku. Za nju su potrebni odgovarajući laboratotijski uslovi. To se radi u fabrici proizvođača. Uređaji koji ne obavljaju zadatu funkciju su namenjeni vanevropskim zemljama i u koliko je moguće takve uređaje vratite onom ko vam ih je i prodao. Na žalost znamo da su veoma retki oni sretnici koji mogu da vrate takve uređaje, jer su uglavnom kupljeni preko malih oglasa ili su dobijeni na poklon. Ako Vam šalju priatelji iz amerike, tražite da budu uređaji koji su namenjeni za njihovo tržište jer su frekfencije identične evropskim u koje spadaju i Rep. bivše SFRJ. Čuvajte se totalnih rasprodaje jer na njma ameri uglavnom prodaju robu koja nije namenjena njma tj. nama. LASERSKI OMETAČI To su detektori koji imaju mogućnost ometanja i ne dozvoljavaju očitavanje brzine. Ramino je distribuiralo nekoliko proizvođača i modela: Blinder, Bel, Rocky Mountayn... Svi su se pokazali kao apsolutno nepouzdani. Kad smo digli ruke od takvog "grbavog" posla zbog velikog broja reklamacija, g. Bob Thompson, predsednik Whistler grupe, dao nam je informaciju da su oni uspeli da proizvedu ometač koji nema tzv. zasićenje FM Chirp-ova i "Punch true zone" I to uistinu tako i radi. VAŽNO!!! Laserski ometači nisu nigde zabranjeni za prodaju, ali su zato uglavnom svuda zabranjeni za korištenje!!! Poštujte saobraćajne propise!!!
Odgovori
napisao Ramino-Zoran , May 06, 2007 Izvinjavam se što nemogu brže da odgovaram na Vaša pitanja koja nam šaljete putem e-maila. Kao što sam i rekao odgovore ove vrste ću slati ovim putem jer ste i Vi mene, nas tako kontaktirali. Prvo zahvaljujem se tvorcima ovog sajta što su našli prostor za ovu mnogima zanimljivu temu. Takođe, javna informacija redakciji na njhov stav "[uklonjen link, obratiti se redakciji]". Razumem i poštujem Vaš stav, ali Ramino u ovom slučaju ne želi reklamu ili Vašu podršku, nego iskreno pokušavamo da damo, punu i tačnu informaciju na postavljena pitanja. LASERSKI SISTEM ZA KONTROLU BRZINE Najviše nam stiže pitanaj na ovu temu. Sasvim opravdano jer je on i najzastupljeniji u SCG, ima ga relativno i u drugim Rep. bivše nam SFRJ, ijako je u Hrvatskoj u odnosu na SCG i BiH uistinu doživljaj naići na brzinsku kontrolu. Čitam da među Vama ima onih koji ovu "misteriju" dobro poznaju. Ja ću pokušati narodnim jezikom i poređenjem razjasniti, "kako i šta"? Dakle. Laserski pištolji rade na principu svetlosti, odnosno laserske svetlosti. R/L detektor prepoznaje tu svetlost i obaveštava korisnika onog momenta kada ta svetlost pogodi vozilo. Vreme od prepoznavanja do obaveštavanja zavisi od kvaliteta optike uređaja. Što je kvalitetnija optika veće je i preventivno vreme koje pruža uređaj. Kod Cobra i Whistler ueređaja odzivno vreme je od 0.015 do 1.18 sekundi. Složićete se da je u procesu kočenja jedna sekunda jako velika.
Odgovor Zoran-u
napisao Speed Lab , May 03, 2007 Laserski mjerači brzine rade na valnoj dužini 904nm odašiljući kratke snažne svjetlosne zrake. U pola sekunde (standardno je to 0.3s)koliko maksimalno traje mjerenje pošalje od 50 do 250 zraka ovisno o tipu uređaja. Te zrake reflektiraju se od vozila i u manjoj mjeri vraćaju se u "laser". Iz vremena koje je potrebno da se laserska zraka vrati može se odrediti udaljenost do vozila, a iz razlike udaljenosti u vremenu dobije se brzina. Kod laserskih mjerača brzine policajac može ciljati određeno vozilo za razliku od klasičnog radara. Laserska zraka je vrlo uska, promjer zrake na 100m je svega 25cm, tako je moguće selektivno izmjeriti brzinu bilo kojem vozilo u koloni, a ne samo prvog kao kod klasičnog mikrovalnog radara. Udaljenost na kojoj laserski mjerači mogu izmjeriti brzinu ovisi o tipu "lasera" i kreće se od 300 do 1500m u idealnim uvjetima. Pošto je laserska zraka svjetlost na nju utječu vremenski uvjeti. Jedan od presudnih faktora je faktor refleksije "mete" što je on veći to je i domet uređaja veća. Policajac najčešće cilja registarsku pločicu, jer se od nje najbolje reflektira laserska zraka. Ponekad cilja neke druge dobro reflektirajuće površine kao npr."far" tako da nije dosta zaštititi samo registarsku pločicu. Što je vozilo dalje to je teže izmjeriti brzinu, zbog toga što se vrlo mali dio laserske zrake vrati u "laser". Najveći dio reflektira se sa registracijske pločice, ali i ostali dijelovi vozila reflektiraju laserske zrake. Tako utječe oblik i boji vozila. Što vozilo ima više ravnih i svijetlih površina domet "lasera" je veći.
Odgovor
napisao Speed Lab , May 03, 2007 Potpisujem ovo što je ALEX iz SLOVENIJE rekao i slažem se u potpunosti. Malo para ovdje je zaista jako malo muzike. Što se tiče "Scorpion ULTIMATE Ka ™ High Power all bands remote active Radar Cloaking Device and all band remote radar detector" ima problem, a to je što na Ka bandu koristi tri frekvencije: 33.8 GHz, 34.7 GHz i 35.5 GHz, ali ne 34.3 GHz na kojoj radi Multanova 6F! @Jacim Probaj staviti cobru na 50m od Multanove 6F ili na glavu radara MultaC radarskog sustava i kaži kako radi... @Puno vozim Kako radi taj kineski jammer protiv TraffiPatrola i Laser Atlante? Za X band se jako varaš. Instant ON X je ubitačan!
sarhova 15 1000 Ljubljana
napisao ALEX iz SLOVENIJE , April 30, 2007 RAMINO????E,lukav si ti clovek.Ja sam policajac sa licencu za operiranje sa radarskimi sistemi.Evo sad ljudi cujte me(ako hocete).1)RADARSKI OMETACI:delijo se na AKTIVNE I PASIVNE.Pasivni NE RADIJO!!!Mozete slobodno provjeriti sa Google-om.Aktivni:postoji samo jedan koji radi(80 posto)dobro i zove se ULTIMATE KA.Provjerite!!! 2)RADAR LASER DETECTORI:najbolji za Europo,SCG,CRO,BiH so:Valentine1,BEL975r,BEL966,BEL5 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||



















