Početna arrow Tekstovi arrow Auto Predstavljanje arrow Fabrika Automobila Crvena Zastava Kragujevac
Fabrika Automobila Crvena Zastava Kragujevac Ispis
Autor: Dejan Ivanović   
Poslednja promena ( Saturday, 19 November 2005 )
Sadržaj
Fabrika Automobila Crvena Zastava Kragujevac
Proizvodni program
Rekordi fabrike
Raspad SFRJ

RASPAD SFRJ

Raspad SFRJ i ekonomske sankcije međunarodne zajednice, u periodu od 1991. do 1998. godine predstavljaju još jedan težak period u istoriji "Zastave". U cilju opstanka proizvodnje, u "Zastavi" je osvojena proizvodnja 1.407 pozicija kupovanih u republikama bivše SFRJ, i 403 pozicije za automobil nabavljan iz uvoza, kao i 123 pozicija za kamione. Posle višegodišnje stagnacije, 1998. godine, dolazi do postepenog oživljavanja proizvoda i prodaje.

 

Treći rat - treće razaranje fabrike

Po treći put "Zastava" je razorena 1999. godine. U bombardovanju je razrušeno 160.000 kvadratnih metara proizvodnih površina. Već sledeće godine se osposobljavaju kapaciteti za proizvodnju 50.000 automobila godišnje i predstavljaju redizajniranu Floridu i Yugo. Tu im je u mnogome pomogao francuski Heuliez koji se bavi prepravkama Peugeota i Citroena.

Još ponešto umesto zaključka

Bez obzira što su Zastavini automobili mnogima zadavali dosta muke, to su automobili koji su većini bili prvi, i samim tim prirasli srcu, u njima se učilo voziti, porodično se putovalo od Vardara pa do Triglava, od Đerdapa pa do Jadrana...Pravi Jugo nostagičarski automobili.

Zastava se može ponositi činjenicom da su u Jugoslaviji 60-e godine obeležio Fića, 70-e Stojadin, a 90-e Florida, najponosniji ipak mogu biti na svoj hit-model 80-ih, legendarni Yugo.

"Zastava automobili" do danas je proizvela više od 4.100.000 vozila.

Comments (72)add comment
...
written by Marius , September 24, 2008

А этот завод сейчас выпускает автомобили?


...
written by boki , June 20, 2008

dbnfgnfgngfdn


...
written by Simon , April 22, 2008

Prijatelju, teško ćeš ti naći polovnjaka za 4300 evra, koga ćeš voziti narednih dvadeset godina i to bez dodatnih ulaganja (obzirom da se žališ da svoju zastavu iz 1988 moraš da farbaš!?). Što se zastave tiče, za te pare daje mnogo više muzike...


...
written by vini , April 20, 2008

kupio sam zastavu 128 88god, koja je do tada presla 122500 kilometara ja sam sa njom presao za godinu dana jos 10000 hiljada i nisam imao neka ulaganja sem jednog servisa.ali vec sada pocinje da pokazuje svoje pravo lice ipak je to zastava.sad treba da poradim malo na limariji da odradim tekriranje jel bez njega bi bio gotov za jednu zimu.a misli da cu za godinu dana morati da radim i motor ako izdrzi dotle.neznam sta bi rekao ali mislim da se za pare koliko kosta jugo moze naci mnogo bolji auto,i rado bi i ja uzeo jedan takav ali plata mi je takva da jedva i ovo mogu da si priustim.ali nadam se da cu jednog dana moci kupiti nekog polovnjaka koji ce biti bolji od zastave


...
written by gagi , February 04, 2008

heloo zastava fanovi.ZASTAVAAAAAAAAAAA e zakon za nasive patista standard i ke ostane.Vozam stokec 76 godiste koj momentalno go restavriram do posledniot straf.Dane mu se naoga na nekoj balanstagla od 101 za 5 menjac.Ako ima neka mi pise na Ova email adresa je zaštićena od spam robota, nije vidljiva ako ste isključili Javascript
101 ZAKON SO GOLEMO (Z)



...
written by saso dimeski , January 26, 2008

sale skopje
imam 101 0d 1983 godina ima vgradeno centralna ,alarm el.prozorci,trosi 7 litri na 100 km. gratska i 6 litri na otvoreno STEDLIV A EFTIN ZA ODRZUVANJE.
ako ima 26 godini raboti odlicno.
ako se odlucuvam za kola ke kupam ZASTAVA. drugite koli se plastika i neznam koja kola ke izdrzi 30 godini vo odlicna sostojba Ova email adresa je zaštićena od spam robota, nije vidljiva ako ste isključili Javascript



...
written by Jovo , January 20, 2008

Pa što je vama ljudi. Zbog čega ne proizvodite Yuga i prodajete ga u Europi. Trebalo bi ga samo malo doterati zbog emisije plinova i sigurnostnih zahtjeva i to bi onda bilo to.


...
written by Jovica Ristovski , January 04, 2008

Zdravo! Jas sum od Makedonija se vikam Jovica. Mojot sosed oma JUGO 45 od 1989. Go kupi polovno. Sum se vozel so nego vo kola GO NAGAZI 160 kmh ne mi se veruvase... No toj raboti vo servis za centriranje servisot na jugoto go pravi REDOVNO! zatoa go sluzi tolku vreme bez remont ( prethodniot gazda isto taka go cuval ) 'Nemoze da imas kola i da se zalis od nea ako ne ja odrzuvas' toa mi go rece... Jas imam Opel Corsa 1.4 16V no ne mi se dopagja voopste. Imam 17 god stom ja zemam vozackata ce si zemam Zastava 750. I da go udram nema da mi bide zal. Mu pukna na tatko mi kaisot skrsi lageri i popravka 500 EVRA!!! LOOL ce kupev 5 ficovci so parite.. Site velat germanskite koli se ZAKON... NE SE za nas standard... Skapi popravki registracii... Da bea tolku zakon nemase seuste da se vozat fica, ' STOJADINI ' i Jugovci... Evtini koli a nikogas ne te ostavaat na pat... So 10, 13, 15, 17 cuda pravis ako ti ostane "zastava" vo defekt... Aj smeni go sam kaisot na MERCEDES da te vidam... ZASTAVA & BIJELO DUGME RULEZ!!! Se od YUGOSLAVIJA e ZAKON!!!


...
written by darko apostoloski , December 29, 2007

zdravo narode
gi citav vasite komentari,na nekoi od niv bev mnogu naluten,na nekoi tazen,na nekoi se smeev kako sto se nemam nasmeano odamna.Pa resiv i jas da dadam eden komentar za zastavinite vozila,
izrasnav so fico 750l od 1977god.
celi 27 bev so nego,imav mnogu ubaqvi spomeni so toa fico,no i problemi(samo vo zima). ednas se kladev so eden tatin sin so mecka deka kade sto fico ke pomine meckata negova nema sansi,i bidna.ja dobiv kladbata i zamislete sto napravi taa budala, go zede mercedesot i go zapali, odvaj go izgasnav me,go prasav zosto ja zapali mercedesot,znaete sto rece,da ti e..m kolata koga nemozi da pobedi edno fico.(kakva tatina bogata budala)
sega vozam 101 gtl 55 1986 god
go zedov za 860 eur.vo nego vloziv nad 2500 eur.i imam mnogo dobro vozilo.
site mi velat deka sum golema budala deka frlam pari na kanacka,no dosega nitu eden od niv so nivnite "vozila" nemozat da postignat ona sto go moze ovoj 101.sakam da dadam i eden apel do glavnite vo "ZASTAVA" da vnimavaat na svoite novi vozila kako gi izrabotuvaat.
pred nekoj den vo eden vesnik "AUTOBILT" (makedonski)se izbrisa imeto zastava.poveke ne moze da se najde novo vozilo zastava,go nema ni duri i novoto (punto) t.e. zastava 10.pred nekoj mesec po tel.vo skopje kaj dilerite za vozila barav da kupam nov 101 site mi rekoa zosto ti e toj krs koga mozes da imas drugo podobro vozilo.jas mu odgovaram deka podobro vozilo za na ovie patista ne sum sretnal,i pozabavno.no kako i da e, zalosno e toa sto nekogasnata jugos.gordost odi vo legendite,vo legendite kade vo moeto srce ke ostane zasekogas.Pred nekolku godini dodeka seuste ne bev zenet,isprativ vo zastava nekolku dizajni za 101--i za ficoto,no do den denesen ne dobiv nikakov odgovor sto se sluci so dizajnite,dali otidoja vo pravi race ili ne toa izgleda nikogas nema da go doznaam.no pak ke poftoram ako zastava ne prezemi nesto vo najskoro vreme bogami crno i se pisiva.
LUGE PREZEMAJ TE NESTO DODEKA IMATE SVOI ZASTAVINI FANOVI NIZ CELIOT SVET,POSLE KE BIDE MNOGU DOCNA.
DOKOLKU SAKA NEKOJ DA SE DOPISUVA,
MOJOT E-MAIL E:
Ova email adresa je zaštićena od spam robota, nije vidljiva ako ste isključili Javascript
POZRAV DO SITE ZASTAVINI FANOVI
KADE IDA STE.

















...
written by nikola , December 13, 2007

zdravo svima.pozdrav iz makedonije.komsija moj ima ficu 78 godista sa 160000km bez remonta i jos pali ko sibica na -10.koji bre mercedes ili prolupani golf sa 300000km kresa bez problema,a!!!!!!!.i jos nesto,zasto nema yugo diesel!pa boje se da onda svaki drugi auto bi bio yugo!i najvaznije je to da yugo sagoreva sva pogonska goriva koja postoje.to bre nema ni kod mercedesa,bmw,a i audi bogami.zato nemojte sledeci put da vas cujem kako pricate o yugo tako lose stvari.


...
written by nikola , December 13, 2007

zdravo svima iz makedonije.mislim da se ne sme pricati o zastavi tako lose.evo recimo moj komsija ima zastavu 101 78 godiste sa 120000km bez remonta.ide kao luda makina.imao sam yugic tempo 1.1 96 godine i ne mogu da ga prezalim jos.imao sam zastava 1300 77 godine i nju ne mogu da prezalim.imam novi chevrolet matiz ali dzaba posto ovaj auto nema dusu!!!!!.ziveo yugoo


dule je u pravu
written by liza , September 29, 2007

DA,da. U pravu si Dule


strava
written by lala , September 25, 2007

zastavini modeli su strava i uzas a vi koji ih budzite sramotite se smilies/shocked.gif


yugo
written by yugica , September 21, 2007

MA JUGO JE ZAKON. smilies/wink.gif


...
written by Miki , September 13, 2007

pozdrav svim ljudima koje vole yuga
yugo u susti ima dobru masinu uz male dorade!!da da cak iz smesnih 1100ccm izvucemo oko 80PS sa zadrzavanjem standardnih delova!!
tako da mozemo lako napraviti ulicnog trkaca koji ce biti konkurenat svim vozilima do 1600ccm
problem nasih ljudi je u tome sto kazu yugo krs ali nije tako,oni koji ga voze i kazu da je los,da li su se zapitali kad su uradili redovan servis??
kada bi pogleda na sat video bih da je proslo cak i 15000km,a redovan intervaj je 7000km sa mineralnim uljem!
a moj komsije sto ima 45-cu 91' kao nova presla 56000 km,ali uvek na vreme redovan servis!
kada me je provozao ja sam mislio da sam u 65-ci !!! majkemi... zmija od autica
poz



Domžale, Slovenija,Eu
written by Gregor , September 13, 2007

Pozdravljeni,
Moj prvi avto je bil Zastava 128. Kupil sem ga za 80.000 tolarjev(cca 350evrov) tam okoli 1997/1998 godine.Pa i meni je dobro služil in rad sem ga vozil.

Zastava je bilo res super vozilo, še posebej 128-tica.

Lep pozdrav iz Slovenije.



Odgovor
written by Milan , August 27, 2007

Pitanjce
napisao Blanco, June 01, 2007

Ljudi, zna li iko kako se zvao poveći kombi koji je proizvodila Zastava pre nekih 30-40 godina i koji je imao motor od "pezejca" (ili malo jači). Obično su ga koristili prodavci na pijacama i slično. Ako neko zna kako se zvao taj kombi neka napiše. Hvala.

Zove se Zastava 413K.



...
written by janko , August 24, 2007

Da li neko zna da li imaju zadnje plastie koje stoje ispod blatobrana zadnjih tockova za yugo 45



Yugo pravi srpski ponos
written by Tomo , August 22, 2007

Vozim Yugo koral 45 iz 1991 godine mnogo sam zadovoljan od ovog auta i nemam nikakvih problema sa njim.Svi oni koji kazu da Yugo nije dobar auto ne moraju ni da ga voze niti kupe.



Jugo je najgori auto!
written by Dr. , July 26, 2007

Do 1992. godine su Jugici bili podnosljivog kvaliteta, ali posle toga, strashno...

Moj prvi auto je bio Jugo Koral 55. Sa njim sa presao oko 105000 km, uzeo sam ga starog 2 godine sa 27 hiljada km. U prvih 20 hiljada, dakle, do njegovih 50 hiljada sam mu jednom readio osvezavanje i drugi put generalnu na motoru, da bih posle toga doticni krsh od 1.1 motora zamenio "uradjenim" FIAT-ovim 1.3 motorom koji je bio potpuno druga prica.
Pored toga, karoserija je toliko slabasna, pa mi se desilo da su mu prsli kosevi pri udarcu u lezeceg pandura, posle cega je sledilo istezanje na panteru i ugradnja "sanki".
Sedista su propala posle 60 hiljada KM, pa sam ubacio od Golfa 2 prednja sedista.
Oscilirajuca ramena sam menjao na 40.000, a amortizeri su propali na oko 80.000, pa sam montirao gasne "Monroe" koji su bili mnogo bolji od fabrickih "Ramiz Sadiku".
Plocice su trajale u proseku oko 10.000 km, a diskovi ako imam srece do 15.000. Ako se koci malo jace, moze da se desi da se deformisu i ranije.
Gume je uspevao da pojede za 20.000 km.
Posle pet godina se pojavila rupa od korozije na zadnjim vratima, a i pod je poceo da truli.
Sa 1.3 motorom sam imao vecite probleme oko nosaca motora, narocito traverzni nosac je bio problematican, pa sam ga menjao jednom mesecno, a kada on pukne, pokida mi izduvnu granu. Auspuh se ne zna koliko sam puta menjao i popravljao.
Chajevec anlaser je uspeo totalno da se raspadne i da mu crkne rotor za samo pet godina, naravno, cetkice i biksne su menjane vise puta. Lezajeve na prednjim tockovima sam menjao bar na 25K kilometara. Jugo je uglavnom zujao.
Jedino sto mi nije otislo je alternator.
Karburator je bio problematican, ali ne preterano, 1.1 motor je trosio oko 9,5-10 L benzina u gradu, dok je 1.3 sa 2-grlim weber 30/32 trosio oko 11.5, koliko trosi i Golf 2 1.8 GTI 16v star 17 godina, ali je GTi nesto ekonomicniji na otvorenom putu. smilies/grin.gif
Jugu je presudio kamion firme Ratko Mitrovic 9. Septembra 1998. godine, ali sva sreca pa je pogodio suvozacevu stranu, a u kolima sam na srecu bio sam i hvala Bogu nije mi nista falilo iako je jugo licio na iskrivljenu konzervu. Ostatak Juga je rastavljen u delove i ono sto je vredelo je prodato, a osiguranje izvuceno.

Kada sve sumiram, doticni Jugo me je vise kostao nego da sam odmah kupio neki, nesto stariji i skuplji polovan nemacki automobil. Delovi su, iako jeftini i dostupni, manji problem. Majstorima sam dao citavo bogatstvo na kojekakve popravke, sredjivanja auspuha, generalke, budzenja i prepravke.
Jugo je mozda dobar auto za nekoga ko relativno malo vozi i ko je umeren na gasu.

Od tada sam vozio nekoliko automobila i ni jedan mi nije zadavao takve probleme. Medju njima su Mercedes 190D, koji za 15.000 koliko je bio kod mene nije napravio ni najmanji kiks, Golf 1 1.3 koji je sluzio perfektno 10.000 uz minimalne probleme sa karburatorom, izvanredni Golf 1 1.8 GTi, kao i Golf 2 GTi 16v koji od 170.000 do 280.000 nije imao veci kvar od pregorevanja prekidaca svetla ili eventualno zamene potrosnog materijala koji se inace daleko sporije trosi nego na Yugu...
Limarija na Golfu 2 iz 1990. godine je kudikamo u boljem stanju nego na Yugu iz 1999. Doticni motor ne trosi ni malo ulja od servisa do servisa za 10.000 km.



more
written by janko , July 23, 2007

e da idem na more sa njim jos da mu ugradim za 1000 din ima da obidjem svet bre



yugo je zakon
written by janko , July 23, 2007

ja imam yuga bre od 1986 godine to je yugo 45A brate retko ko ga ima, a za 100 e imam da kupim punu kutiju rezernih delova, jedino sta mi se ne svidja na yugu to je gepekne to sto je mali vec sto se u njega ubacuju stvari kao u sanduk bolje je da se zadnja vrata otvaraju zajedno sa delom gde se nalaz registracija


pravopis
written by pelle , July 11, 2007

Ne piše se "nemogu" već: "ne mogu". Fascinantno je koliko se ljudi razumeju u automobile, a da ni pravopis nisu savladali....


Sramota
written by Neso , July 10, 2007

Vozio sam Golfa 1 i Yuga 45. U Yuga nikad nisam bio siguran, pucketa, trza, drobi, stalno nesto fali, prokisnjava... Zar nemogu napraviti automobil pouzdan, ispravan. Nije bitan izgled, Yugo prosto ne zadovoljva nikakve standarde. Pogledajte IMT traktore - to je fabrika koja radi relativno dobro i proizvodi su ipak solidnog kvaliteta. Ali Yugo ptavi se skoro 30 godina i jos nisu napravili dobrog "pouzdanog" Yuga. Kad sjedes u jednog pa onda u drugi Yugo, vidis da jedan ima tezi drugi laksi volan, iako su oba novi, probao sam to u salonu. Yugo je sramota za autoindustruju uopste, cak i na filmovima sa najcesce rugalu yugu. Radije bih isao pjeske. O kvalitetu govori i podatak da nov Yugo kosta tek nesto vise od polovnog Golfa 2. Fico je ipak "makina" za Yuga. Filozofija Zastave bi trebala da bude sledeca: "Napravimo tri automobila godisnje, ali neka bude visok kvalitet izrade". Narodu je bitno da ako je vec kupio auto - moze i da ga vozi. Y U G O = S R A M O T A


uozbiljite se
written by olimp , July 10, 2007

Vozim najnoviju floridu koja je sva ,,rasklocana".Poradite malo na plastici da ne skrcka jer nervira i neka napravite brzu floridu.


Vratite ficu!!
written by endi , July 10, 2007

Ipak se vratite starom kvalitetu zvanom fica.Moj deda vozi ficu vec 27 godina i nista mu ne fali.ali neka ovaj put to bude fica sa petoro vrata.


doveli ste firmu do ivice propasti!
written by bili piton , July 05, 2007

trebalo bi da se opametimo vec jednom smilies/angry.gif
za svoje vreme yugic nije bio los,ali veme je odavno za novo, kako zbog dizajna tako i zbog mehanike,opreme,enterijera....zao mi je fabrike , jer kad se setim samo da su bile neke strane firme zeljne da uloze, ali ne , mi smo pametni za sve,necemo mi i umesto da pravimo u najgorem slucaju nekog logana ili akcenta mi se dicimo old tamerima!



ficko
written by somborac , June 20, 2007

ja vozim zastavu 750 m iz 1970 malo modifikovanu.samo za nas mladju generaciju sto volimo da vozimo ostrije problem su delovi loseg kvaliteta a neki se i jako tesko nalaze


Pitanjce
written by Blanco , June 01, 2007

Ljudi, zna li iko kako se zvao poveći kombi koji je proizvodila Zastava pre nekih 30-40 godina i koji je imao motor od "pezejca" (ili malo jači). Obično su ga koristili prodavci na pijacama i slično. Ako neko zna kako se zvao taj kombi neka napiše. Hvala.


Ma ko još menja svećice
written by Joe , May 17, 2007

BOG TE MAZO, drago mi je da naučim da se na golfu svećice menjaju na 50.000 km. Tebe ne bi služio ni Aston Martin.


Zastava sramoti Srbiju
written by kristi , May 11, 2007

Nasa Zastava bi konačno trebala da počne da sklapa neke novije aute niže klase jer je sad kao Srbija krenula ka integracijama jedino je u tome malo koči Koštunica mrtvopuvalo ali kad dodje neki strani kooperant koji je zainteresovan za propalu Zastavu i kad vidi kako mi sklapamo Juga i Keca on ima odmah da pobegne u božju mater još kad bi mu ja rekao lično da sam kupio Juga 2005 godine i prešao sa njim samo 25000 km a on duva i troši ulje to bi ga dotuklo i na 25000 sam morao da već promenim kočnice komplet a svećice su jedva izdržale 19000 km i još tad sam ih promenio,a moj drug vozi Golfa 2 1.8 benzinca i prešao je sa njim za 2 godine 70000 km i kako ga je kupio svećice nije menjao samo prednje pločice i zupčasti kaiš a auto star 18 godina tako da bi cena novog Juga trebala da bude plafon 2000 eura i to da ga nemogu voziti ljudi koji imaju visinu vecu od 170 cm a pozadi samo deca.............


zastava
written by ana , May 07, 2007

U Zastavi postoje kadrovi koje mogu da naprave i dizajniraju sve ono sto mogu i inzenjeri na zapadu. Ali mi nemamo love da kupimo jedan jebeni racunar, pa je nepotrebno pricati o svemu ostalom. Sve je u pogresnom sistemu i pogresnoj politici. Sve se pokralo sto je moglo, ali Zastava je jos uvek dobra koka za pojedine, ima tu jos malko para koje treba da se capnu. U Kragujevcu danas vecina bivsih i sadasnjih direktorcica prodaju Zastavine automobile u svojim auto kucama i rade sa rezervnim delovima. Kada je trebalo da se ulaze u nove modele, to se nije radilo jer je novac odlazio u te privatne dzepove. A kasnije smo odlucili da vise volimo da ratujemo nego da pravimo automobile. Ruzno je kad cujem da pljuju po Zastavi oni koji nisu krocili u nju i nemaju pojma kako funkcionise tako veliki sistem.


...
written by :) , May 04, 2007

Ja imam keca koji je star 2 meseca i mercedesa 123 '78 godiste i uvek se narawno prijatnije vozim u mecki.Kad sam uzeo keca nije mu radila sajla od brzinomera.promenili su sajlu i dva kontrolna sata da bi tek treci bio ispravan...Pre neki dan sam ceo dan proveo u kecu sa srafcigerom i kljucem da bi sve ponovo dotegao,jer je pocelo da se odvija...Mercedesu sam uradio limariju prosle god,a presao je 500000km i siguran sam da ce me sluziti bar jos 10 godina da se redovno odrzava.Iskreno se nadam da ce me i kec sluziti bar jos 10 god u koje cisto sumnjam....


za mateja (djelimice)
written by tuzlaks , May 03, 2007

citiram mateja "Pokažite mi jedna nova kola (BMW, Mercedes...), koja ću za 17 godina još uvek radit!?"

smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif jel ovo sarkazam, ironija il sta smilies/cheesy.gif



...
written by Baya GTM , May 03, 2007

Serbian Hi-Tech smilies/wink.gif


zastava zakon
written by roxy , April 27, 2007

ja vozim keca 90 god i nije bas u punoj snazi ali je prevezao mene i moju porodicu na more 200 puta,pa grcka,staru jugosl. uzduz i popreko,rumuniju,bugarsku a odrzavanje dzabe i mirno spavam jerse nekrade a i ako neko ukrade zao ce mi biti samo zbog uspomena inaceizvadim200 evra i eto mu brata blizanca....


Zastava TRAGEDIJA
written by mrak , April 24, 2007

Ma ljudi glupo je komentarisati Zastavine krševe to jest što maločas neko reče prave nove oldtajmere,ovo je 21 vek a jugo ima gibanj pozadi HiHi........................


Zastava polako ali sigurno propada
written by Neša , April 24, 2007

Kako ih više nije sramota da prave takve automobile. Imam KECA conforta 1982.godište. Star je, dotrajao i još mnogo toga, ali ipak ja o njemu mnogo vodim računa. Utegnut je picnut i za auto tih godina ja sam veoma zadovoljan. Ali kada sam se skoro vozio u kecu starog dva meseca, video sam da zastava ne da je stala na onome što je radila, već se vratila unazad. Svi se žale na motore, karoseriju.... Bolje da je ostao da se proizvodi confort.
Ajde ćao do sledeće kritike.



Yugo Turbo
written by Neby , April 10, 2007

"Mladi Ljudi koji ce staviti nesto na noge". Izvinite, a koji su to mladi ljudi koji mogu da je stave na noge? Mislim koji su to dizajneri i direktori toliko mladi, a toliko sposobni???
Strane firme koje dodju na nase trziste, traze ljude sa iskustvom. Izvini ali koliko nasih ljudi ispunjava uslov "iskustvo". Koliko vas pukne na nekom konkursu jer nema iskustvo? Koju to ekspertizu mi imamo da ponudimo, kao mladi ljudi i gde smo je stekli?
Ljudi razumite jednu stvar, mi nemamo kadrove. Ali prave kadrove koji nesto mogu da pokrenu. Oni su pod brojem 1. Broj 2, odakle nam pare za nove tehnologije?
Mi jedva da imamo para za odrzavanje i ove stare tehnologije.
Kada smo zadnji put ulozili u tehnologiju? Kada smo zadnji put ulozili u kadrove tj. ljude?
U ljude se ulaze u kontinuitetu sa tehnologijom i jedno ne moze bez drugog!
Ko misli drugacije taj se silno zavarava.On ili nema adekvatno radno iskustvo, ili je radio u klasicnoj Srpskoj firmi gde je filozofija "ma ima da ga nabudzimo prijatelju". Nas problem kao naroda je sto ne zelimo da UCIMO, jer MI SVE ZNAMO i UCENJE prihvatamo kao "ti ce da mi solis pamet", a nasi majsori ni jednog obicnog Yuga ne umeju da poprave kako treba. Ustvari umeju, ali im se vise isplati da im svratis ponovo...
A i sami smo nemarni, "ko ga je.., ce izdrzi to jos 20000km".
Epa nece brate srbine to tako. Kad jedno rikne, ono povuce drugo, pa trece, pa onda imas ceo trap neispravan...Ako hoces da ti traje moras "po neki put" i da ga pogledas i pitas za zdravlje, a ne samo vozi pa dokle izdrzi.

Zastavin Yugo nikad nije imao CILJ, da bude bolji od Mercedesa, pa mi je jako smesno da citam sa cime sve uporedjujete Yugo.
Meni je jasno zasto Yugo ne valja kao auto, jer se kod nas cene prostrana i velika vozila.
To je zbog toga sto nas covek treba da preveze:
Lubenice
Krompir
Kupus
Papriku
... do pijace i nazad ako ne proda.
Pojedinci nikako da shvate zadnih 20god. da je mali Yugo gradski auto, koji sluzi da se sa te pijace doveze kuci po malo od gore navedenih artikala.

Prema tome,
ne stavljajte ih na istoj skali kada ih odmeravate.
A koliko je u brzini dobar taj Mercedes stvarno ne mogu da kazem jer nisam vozio.
Ali sam zato vozio Yugo, koji na auto putu ide toliko brzo, da ne mogu da provalim da li je Mecki Kupus ili Krompir u gepeku...na 175km/h to se prosto ne moze videti, a istovremeno nije Bomba na putu, ko sto neki kazu, vec SAMO "Redovno Odrzavan Auto".



jugo zauvek
written by boban , April 08, 2007

resenje za zastavu je u tome da se nastavi proizvodnja juga ali da se poveca kvalitet i porasla bi i prodaja


NEW
written by meda011 , April 07, 2007

Najurite direktore i dizajnere koji su upropastili Zastavu, dovedite mlade ljude koji imaju zelju da rade, dizajniraju, naprave konkurentno vozilo i stave fabriku na noge.


NOV OLDTAJMER
written by dule , April 04, 2007

LJUDI MOJI DA NIJE ZASTAVINIH VOZILA NA DRUMU JOŠ BI DOSTA ŽIVOTA BILO SAČUVANO JER SU SVOJOM TEHNIČKOM NEISPRAVNOŠĆU DOSTA TRAGIČNIH UDESA IZAZVALI... SMRT ZASTAVINIM BOMBAMA NA TOČKOVIMA:


Zastava
written by Mario , April 03, 2007

Ljudi moji,da nije Zastave,pola Srbije bi islo peske.Ziveo Fica


Zastava
written by Nesha , March 26, 2007

Nazalost za razliku od nasih pametnih komsija Rumuna mi smo pravi debili tj nasa zemlja i zastava,mislim nije jugo los auto ali kao sto pise u tekstu bio je dobar pre 27 godina kada je dizajniran, ni jedan evropski ni svetski proizvodjac ne sme ni ne moze da dozvoli sebi da proizvodi jedan te isti auto toliko godina, to je najveca mana svakog juga, jesu jeftini delovi ali da ne spominjem kako sam do skoro vozio jugo 55 iz 2000.god koji je za to malo vremena sav istrulio, neka hvala nikad vise... Uvek cu pre uzeti strano vozilo pa makar i rumnusko koje je bar 20 godina napredinije od bilo cega sto zastava ima da ponudi...


upravu si
written by dele , March 24, 2007

Bolje da prave neke usavršenije fiće koje bi nove koštale do 3000 evra nego da nude ove krševe,ma idi Florida 6000 evra pa to samo umno poremećeni patriota može da kupi i naravno još je uzme na kredit pa ga izadje 7500 HiHi..................


fica
written by mozak , March 23, 2007

ja mislim dabi zastavi najbolje bilo da prestane sa proizvodnjom svih auta i daotpocne proizvodnju fica naravno malo modernije jer sa ovim kantama sto sad radi nece daleko dogurati osim do propasti.NAPRED FICKE


najbolja je zastava
written by nemanja , March 22, 2007

uzivotu nisam imao ni jedan drugi auto osim zastave koja je pomeni najbolja ali svako ima svo misljenje o njoj i mislim dacujoj dokraja zivota ostati veran posto necu imati uslova da kupim nista bolje od fice iz 1975.


ma kakav bre jugo
written by mrak , March 20, 2007

Jesi u pravu što se tiče toga da nemože da se porede skupi Mercedes sa jugom ali bato onaj ko ima pare za skup auto njemu je održavanje nebitno i manji mu to predstavlja izdatak nego tebi. A juga i ostale zastavine automobile bi trebalo zakonom zabraniti jer ugrožavaju bezbednost ostalih učesnika u saobraćaju jer zastava pravi glanc nove oldtajmere,a daće bog pa uskoro kako sam informisan dolazi zakon o strogim tehničkim pregledima i uvodiće se katalizatori koji će se morati stavljati na zastavine krševe da nam ne zagadjuju okolinu a sumnjam da će samo neki retki jugići koji su iole sredjeni moći proći na tehničkom,ma idi bre da se dozvoli da se pusta kec i jugo na ulicu sa izlizanim gumama,trulim sajtnama i trapom koji je ko zna kakav da otkine sponu pa da napravi trgediju ne one budale koja vozi tu bombu na putu nego ostalih učesnika u saobraćaju. A ko nema pare za dobar auto neka se vozi autobusom i gradskim jer auto je luksuz.Hehe....................................................


...
written by vukic_falcon , March 20, 2007

Poredite mercedes od 100000dojce marke i yuga od 15000 smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif Yugo je extra auto moj Koral60 jede sve jos od '91. Sto se mene tice on jeste sve al najgori nije. Slobodno stanite na putu sa nekim skupljim...necete se pomeriti odatle bez majstora i 20-50e samo za dijagnostiku kvara(kacenje na racunar). Eeeeeee........ Gde je sve Yugo ljude odveo.... I nije ostavljao!


volim juga
written by acko , March 17, 2007

Trebalo bi da napravite auto (srbga) i da dobijete staru salvu
smilies/cheesy.gif



Elektricni Yugo
written by Milos , February 18, 2007

Ne znam da li znate ali moj profesor sa Elektrotehnickog fakulteta u Beogradu, Slobodan Vukosavic, je vec napravio sa svojom ekipom elektricni Yugo(pre nekoliko godina) i taj auto je bio parkiran na parkingu fakulteta do pre godinu dana. Zove se "Yugo Elektra". Projektovan je kao gradski auto. Maksimalna brzina je 90 km/h a najekonomicniji je na 60km/h. Punjenje traje 5h i potrosi se 5kWh(nocu to kosta 10-20dinara) a sa time se vozi 60-80km. Evo sad nadjoh i neki(stari) novinski clanak gde mozete i da detaljnije procitate.
arhiva.glas-javnosti.co.yu/arhiva/2002/08/05/srpski/R02080402.shtml



long live yugo
written by nikola , February 16, 2007

sta god rekli .. da nema yuga posla srbije bi islo peske... druga stvar kupio sam novog juga i sem nekih sitnica sve radi ko sat ... imao sa manju saobracajku ... zmigavac me je kostao 120 din to je 1,5 evra, prednja maska 1300 din to je oko 16 evra levo krilo 2000 din ... i tako dalje ... za te pare bih na bilo kom drugom automobilu mogao samo da zamenim sijalicu na faru .... e da far (bez sijalice) 800 din ili 10 evra .... e sa nasim platama to je idealan auto .... znaci zaboravite na polovne kante koje ne mozete da odrzavate jer su delovi preskupi .. uzmite novog yuga i vozite do mile volje ....


ziveo jugo
written by zarko , February 12, 2007

slazem se sa cucilovicem,i ja imam juga i volim ga vise od moje zene


cucilovic
written by nemanja , February 12, 2007

ja licno mislim da yugo nije tako los auto ako posle kupovine novog yuga date jos nekoliko hiljada evra za zatamljena stakla,zmigavce,spustanje,drugi volan,kozna sedista sto sam ja licno uradio tako da se ljudi krste i pitaju koji je ovo auto.


ZLO
written by Dalle , February 11, 2007

Samo retardirana osoba moze da kupi novo zastavino vozilo.Ono se bre ljudi prodaje novo a neispravno, dal postoji jos neka takva marka u svetu i dal ima jos negde takvih ljudi koji to kup[b]uju(placaju da ih neko zajebava)?


ZASTAVA najdobri avtomobili na site vreminja!!!
written by Dizna , February 03, 2007

Jas se vikam Kostovski Marko i ziveam vo Skopje. Jugoto e avtomobil na koj za prv pat nauciv da vozam. Avtomobil koj e evtin za odrzuvanje, relativno mala potrosuvacka,moznost za dobar sportski izgled.
Ova email adresa je zaštićena od spam robota, nije vidljiva ako ste isključili Javascript



...
written by wrapche boy 13 , January 23, 2007

Jugo bio je moj prvi, moj drugi i sad je i moj treći automobil. Ko kaže, da je na jugiću sve loše? 200.000 km, 17 godina!

evo ti primjer pogle si mercedes 123 takvih ima i po pola milijuna kilometara pa jis idu di ce bit jugic s pola milijuna km u smecu ja se dam kladit da ni jedan jugic nece proc pola milijuna km ko mercedes 123 a ima i jos takhiv auti nije sam mercedes a i stariji je isto oko 17 godina



Apel
written by Sloba , January 04, 2007

Ljudi,imao sam Yuga '90.god. i verujte da je bio perfektan. Na njemu sam se ucio voziti,on je prvi auto kojeg sam vozio i jedina je stvar koja mi je ostala kada je zapoceo rat i kada sam morao da odem iz Hrvatske...poenta je da me vezu mnoge stvari za njega. Pre otprilike godinu i po prodali smo ga za 1000eura i kupili Dacia Logan1.4mpi. Verujte,nije ovo reklama za rumune ali auto je zaista super. Pa gde su oni bili sve one godine kada je zastava bila pojam auta u istocnoj evropi. Mene ubija cinjenica da mi koji smo uvek bili bolji od njih sada njima gledamo u ledja.Ne mogu verovati da u Srbiji nema ljudi koji mogu konstruisati auto koji vredi,pa ce onda i oni iz vlade mozda naci nekakvo razumevanje i pomoci.Ipak je ovo za sve nas bitno...pozdrav svima


nista jace
written by dj ole , December 22, 2006

nista jace za gradsku brzu voznju nema od budzenog juga imao sam pre jugo 55 sa motorom 1.3 od una i po nisu pravio haos bio je azdaja krivine su bile zesce ispravljane a startovanja non stop i stvarno je haos a jednom je hteo da mi ispadne motor zbog srafa koji drzi motor



VA
written by Forever , October 31, 2006

Sta ja znam,imam juga starog 21 godinu i ne mogu da se pozalim da sve koji su ga u porodici vozili nije dobro sluzio.Iskreno se nadam da ce ovaj posao sa Fijatom doneti napredak u svakom pogledu Zastavi.A i vozio sam ovaj nasminkani koral in
sa PSA motorom kao sluzbeni auto i nije ni u kom trenutku izdao. smilies/wink.gif



Evergreen
written by Dragan , October 27, 2006

Zasto u makedoniji se ne prodaje florida nego samo jugo


SRBOBASTIČNO
written by RUS , October 22, 2006

volim jugu više nego sebe



impresivno
written by boris , September 24, 2006

navistina impresiven obid da se prikaze nesto sto bese eden od simbolite na jugoslavija.so ponos go procitav tekstot zatoa sto porasnav so ,,fico,,. sekoja cest. takvi tekstovi ne teraat na pomisla kako treba da se gradi iodrzuva eden ekonomski sistem. borce makedonija smilies/smiley.gif


Yu-Go
written by Matej , September 09, 2006

Jugo bio je moj prvi, moj drugi i sad je i moj treći automobil. Ko kaže, da je na jugiću sve loše? 200.000 km, 17 godina! Pokažite mi jedna nova kola (BMW, Mercedes...), koja ću za 17 godina još uvek radit!? Šteta da kod nas u Sloveniji nema više novih jugića. Možda za nekoliko godina... ko zna.


zastava
written by HL , September 05, 2006

zastava koristi tehnologiju matoru 50 godina za pravljenje automobila... jedina tehnologija zapravo je samo pokretna traka.

ranije su ljudi imali volje da rade pre 20 godina tog juga il tog keca, kad su imali i platu i sve, i bolji su bili stari auti. a danas ... ume chesto da natrchi neka greshka, al ne krivim njih. krivim sistem.

+ volem zastavu, i uvek cju voziti neshto domacje` [iako pored imam shvabu =)]



Za zastavu
written by Mladen , September 02, 2006

Sta reci, zastava je nekad bila pojam automobila, danas??? Dajte ljudi angazujte se malo ako ne znate da izumite, vi prekopirajte nesto. Napravite jedan dobar dizel motor. rado bih uzeo jednu Floridu al me strah da se ne raspane prerano. salim se. kreditirajte ljudima da kupuju bez velikih kamata. jedino tako cete pojacati prodaju, sto je i preduslov za napredak u prodaji a zatim i u proizvodnji boljeg.



surdzo
written by Gost , August 24, 2006

Dosta sa tim nostalgicnim izjavama i ispadima. Proizvodnja automobila u zastavi je katastrofa ja neznam kako nas uopste i nije sramota da jos uvek pricamo kako imamo auto industriju. Sve sto je ostalo od Zastave je samo pokusaj. Ta fabrika se treba prodati za jedno Euro bilo kome koji ce je iz temelja podignuti na noge bez ikakvih obaveza prema radnicima i zaposhljavanju, upravo je to donelo Zastavu do dna. Bolje neka FIAT, PEUGEOT, TOYOTA bilo ko napravi nesto i obuci i zaposli mlade ljude sposobne pa neka je to i u drasticno manjem broju ali bar neka nesto pocne da funkcionise kako treba a ne ovako vrljavo i sramotno (da ne funkcionise).


macky
written by Gost , August 16, 2006

Radnici Zastave iako ručno sklapaju automobile (kao da su igračke iz kinder jaja) mogli bi malo da povedu računa u "šrafljenju".Šta kažete na to što je otpala ručka na suvozačevim vratima, stalno koči pojas, i ne mogu da se pomere sedišta.Radi se po principu kolka meni plata takva i tebi vrata.


Slavisa
written by Gost , August 14, 2006

Da li bi zastava bila zainteresonava da pravi elektrichna kola? zasto da trcimo za vozom na koji smo vec zakasnili (benzinski motor)kada bih mogli da se koncetrisemo na nesto novo sto tek treba da dodje.


Suncic
written by Gost , August 08, 2006

Vozio sam Zastavu 750LC, Yuga 45AX, trenutno vozim Floridu 1.4.Šta reći?!Najbolja zabava za naj manje para.Automobili su se vozili više i bolje kada su putevi bili lošiji(60-te i 70-te), bez klima, ABS-a itd.(sve je to šminka).A svi smo mi odrasli na zadnjim sedištima Zastava, putovali na letovanja po više stotina, a nekad i hiljada kilometara, učili da vozimo...Samo nek Zastava pravi automobile po što nižoj ceni, pa prodaće ona sve što je napravila(kao što je i danas slučaj).A ''paljevine''nek kupuju ''otpadke''-polovnjake sa zapada.


...
written by Gost , June 14, 2006

Volim jugo i da imam novca kupio bih nov "koral in L",ali,ako se automobili ve runo prave u fabrici,Zastava
bi mogla malo da povede ra樨una o nainu na koji radnici pristupaju pri izradi
bilo kog modela u gami.Mislim da je to najmanje to fabrika mo蚞e da uini u pogledu poveanja kavliteta svolih proizvoda.



...
written by Gost , April 20, 2006

odlican je tekst, narocito mi se svidja sto je dosta mesta posveceno dobrim karakteristikama yuga



Write comment
smaller | bigger
password
 

busy

 
« Prethodna   Sledeća »
Nacionalna Klasa - Elektronski časopis o automobilima i motorima
Nacionalna Klasa je počela sa radom 27. marta 2004. godine.
Neovlašćeno korišćenje bilo kog dela sajta smatra se kršenjem autorskih prava i podložno je tužbi.
Sajt hostuju Xemico serveri.